Gå til innhold

Hva slags kabinett? Det må være stille!

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg trenger ett nytt kabinett, og er temeligt lei av støyen som kommer fra det gammle. Så det jeg lurte på hva om det var noen som har noen forslag til ett stille men ikke altfor dyrt kabinett. Samme om det er med strømforsyning eller ikke, bare det ikke blir for dyrt.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det kan jo godt være at du bare trenger å bytte strømforsyningen din i ditt gamle kabinett med en som er mer stillegående (mist eller Nortq4001), gi harddiskene dine vibrasjonsdempende fester (flere løsninger, bruker selv zalman sin kjøleløsning/støydempingsløsning med hell) og kanskje smekke inn noen støy dempende matter : Totalt ca 600kr hvis du kjøper riktige komponenter.

Lenke til kommentar

Oki, det kabinette jeg har nå er ikke noe og satse på, i og med at det er så lite, tror det er et Q-teq medium me 3 cd romms plasser eller noe. Som blir litt lite. Jeg har også en Q-tec 360W strømforsyning, den skal jeg også skifte.

Så det enkleste hadde vært og kjøpt ett kabinett me strømforsyning :)

Takk får alle svarene. Tror jeg går for det der Aopen :hmm:

Lenke til kommentar

Her er strømforsyningen:

-->Link<--

Her er link direkte til produsenten

Står ikke oppgitt noe om dB..

Det er samme power supply som dette og dette, bare med papst vifte

Med papstvifte (mist) er den for øvrig oppgitt til 18-19 dB

Har 600B selv, og er fornøyd. Ved til og stunder kommer jeg kanskje til å bytte ut 12 cm vifta til en papst, som er enda mer stillegående enn den som sitter i AOPEN

versjonen.

Edit: Fant ut at tid og stunder blir i morgen, i og med at Mist PSU'en kommer med akkurat samme vifte som jeg kjøler radiatoren min med.

Edit 2: ikke akkurat samme men 1244 FGM

Endret av morcan
Lenke til kommentar

Et kabinett bråker jo ikke. :roll:

Det som støyer i et kabinett er, psu og vifter (harddisk og cd rom)`

PSU'en i det kabinettet har en 120mm vifte som holder støyen

under 20 db til all tid. Den psu'en du hadde støyet sikkert ganske mye.

Jeg personlig har aldri hørt PSU'en (har samme strømf) og jeg har ingen støyende vifter i kabinettet. det er ikke vits å bytte vifta. Dessuten yter den strømforsyningen langt over 400W.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...