LotuZ Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hallo, jeg trenger ett nytt kabinett, og er temeligt lei av støyen som kommer fra det gammle. Så det jeg lurte på hva om det var noen som har noen forslag til ett stille men ikke altfor dyrt kabinett. Samme om det er med strømforsyning eller ikke, bare det ikke blir for dyrt. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Har ikke testet selv, men du kan jo se på dette kabinettet fra noisecontrol Ellers kanskje du kan prøve dette über-nydelige kabinettet fra Lian Li. Herr Brun Lenke til kommentar
LotuZ Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Joda, det siste der, lian-li var nydelig, hadde bare pengene strekt til Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Tjaa... kanskje Chenbro eller AOpen begge disse kabinettene har samme "superrolige" strømforsyning. Jeg har selv sistnevnte kabinett. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Tjaa... kanskjeChenbro eller AOpen begge disse kabinettene har samme "superrolige" strømforsyning. Jeg har selv sistnevnte kabinett. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Tja, det kan jo godt være at du bare trenger å bytte strømforsyningen din i ditt gamle kabinett med en som er mer stillegående (mist eller Nortq4001), gi harddiskene dine vibrasjonsdempende fester (flere løsninger, bruker selv zalman sin kjøleløsning/støydempingsløsning med hell) og kanskje smekke inn noen støy dempende matter : Totalt ca 600kr hvis du kjøper riktige komponenter. Lenke til kommentar
LotuZ Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Oki, det kabinette jeg har nå er ikke noe og satse på, i og med at det er så lite, tror det er et Q-teq medium me 3 cd romms plasser eller noe. Som blir litt lite. Jeg har også en Q-tec 360W strømforsyning, den skal jeg også skifte. Så det enkleste hadde vært og kjøpt ett kabinett me strømforsyning Takk får alle svarene. Tror jeg går for det der Aopen Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 sånn helt uten og lese noe svar her ... er ikke alle kabinnet stille ??? har et kabinett som stå i kjellen og det lager ikke en lyd Lenke til kommentar
moray Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Skummet bare i gjennom tråden.. Bra og billig AOPEN 600B Strømforsyningen koster alene 595,- Lenke til kommentar
LotuZ Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Er AOPEN 600B kjent får å være stille da? Noen som vet hvor mangen DB det lager, eller hva det nå heter Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 En kompis av meg har det, og det er stille og fint. Antall dB vet jeg ikke. Men mye for pengene? JA! Lenke til kommentar
moray Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Her er strømforsyningen: -->Link<-- Her er link direkte til produsenten Står ikke oppgitt noe om dB.. Det er samme power supply som dette og dette, bare med papst vifte Med papstvifte (mist) er den for øvrig oppgitt til 18-19 dB Har 600B selv, og er fornøyd. Ved til og stunder kommer jeg kanskje til å bytte ut 12 cm vifta til en papst, som er enda mer stillegående enn den som sitter i AOPEN versjonen. Edit: Fant ut at tid og stunder blir i morgen, i og med at Mist PSU'en kommer med akkurat samme vifte som jeg kjøler radiatoren min med. Edit 2: ikke akkurat samme men 1244 FGM Endret 18. juni 2004 av morcan Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Et kabinett bråker jo ikke. Det som støyer i et kabinett er, psu og vifter (harddisk og cd rom)` PSU'en i det kabinettet har en 120mm vifte som holder støyen under 20 db til all tid. Den psu'en du hadde støyet sikkert ganske mye. Jeg personlig har aldri hørt PSU'en (har samme strømf) og jeg har ingen støyende vifter i kabinettet. det er ikke vits å bytte vifta. Dessuten yter den strømforsyningen langt over 400W. Endret 17. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Denne hær burde vel være stille nokk. Lenke til kommentar
LotuZ Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Ja,ja.. håper dere forstod hva jeg mente, altså et kabinett som er støydempende eller som ikke lager så mye lyd, når psu og alt det der er inni Lenke til kommentar
LotuZ Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 og en ting til, er det lett og skifte en vifte som sitter inni strømforsyningen? Lenke til kommentar
gnus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Mister vel iallefall garantien om du åpner strømforsyningen... Lenke til kommentar
lamox Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 og en ting til, er det lett og skifte en vifte som sitter inni strømforsyningen? Det er ikkeno problem det! Bare skru av strømmen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå