Velmont Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hehe, den var søt Som wh1te allerede har sagt så sliter redigeringa, dette har med at du egentlig har laget en lengre versjon, denne er du blitt glad i og laget en liten versjon for konkurransen - på denne måten kan man ganske raskt se at filmen ikke er klippet sånn som den hadde og burde vært klippet om du kun skulle lage en 2min versjon liksom Gutten er som sagt heeeerlig! - Tilbake til klippingen, så er det noen ganger den krever raskere klipping, noen ganger krever den litt mer pusting. Ellers er det ganske mange rare klipp du har tatt med, både rent "kunstnerisk", da tenker jeg komposisjon o.l. (de fleste var pene, men det var noen jeg lurte litt på motivasjonen for å ha med), og på "hvorfor er dette klippet med? Det sier jo ingenting, er bare overfløding" - flest av sistnevnte. - Et veldig godt eksempel er det siste klippet ditt, når han legger seg. Hvorfor i alle dager har du dette med? Det har jo ingenting for filmen å si, utenom at det blir et plagsomt avstumpet lite irritasjonsmoment på slutten. Et plagsomt jumpcut også, når han snakker i telefonen. Også når han springer etter folka opp bakken, her går klippet 2 ganger. Savner egentlig et aldri så lite oversiktsbilde i starten, som viser hvor gutten sitter i forhold til jentene. - Første klippet i filmen er også litt kort synes jeg, - ellers så liker jeg denne første sekvensen godt, flott DOF du har, samt det å komme nærmere og nærmere for å skape en ellers kjedelig diskusjon litt mer interessant Bra gjort. - Om enn, - hadde likt og sett et oversiktsbilde en eller annen gang i sekvensen der alle 3 vises. X) Gutten ser 1 gang i kamera når han rister på hodet, selv om jeg ikke så det så klaga faren min som visst sto bak ryggen min og så. - Inne i huset, liker ikke zoominga inn i bladet, - men kunne vel forsåvidt vært greit - om dere ikke hadde gjort det to ganger! Her kommer det stygge jumpcut'et.. - Dere kunne vel ha funnet et innklipps bilde eller noe (?).. - Telefonstemmen er ikke særlig overbevisende, - og det er ikke akuratt telefon"kvalitet" over det... - Gutten tar også tlfen vekk fra øret før setningen er sagt, ødelegger illusjonen helt. Her kjører dere klippet 2 ganger også, med et jumpcut i tillegg, det gjør ikke så mye imidlertid, siden musikken tillater det... Men uansett er ikke jumpcut fineste saken i verden selv om det er kult av og til ;D Kunne med fordel laget noen enkle gunflash's på etterpå, er ikke vanskelig og det ville ha hevet pistolscenene utrolig mye. Når han skal ta ballen tar det aaalt for lang tid, dere kunne virkelig ha funnet en annen mer effektiv måte å klippe på her, jeg hadde skutt fyren 20x i hodet på den tia (vel, sikkert ikke, men dere skjønner tegninga). Hehe, flott med ballen osv sånn ellers ;] Jeg har noe med "flaue" øyeblikk. Og den siste "wooooaaooaow" saken synes jeg er flau og se på.. Ehm, vet ikke helt hvorfor - men den forekommer på meg som svært unaturlig og jeg liker den slett ikke - Men etterpå kommer heldigvis et enda verre klipp, gå til sengs klippet. Uffameg. MEN, UTROLIG BRA! Synd dere ikke brukte musikk dere har rettighetene på. Det kan bli en stilig liten sak. - Kan virke som om jeg ikke liker filmen noe særlig pga. jeg trekker frem små svakheter, men jeg er slik at jeg pleier ikke å kritisere andre filmen enn de jeg mener har potensiale, de jeg liker men synes hadde vært veldig morro å fått forbedret på et par punkt Det er en stilig film, jeg liker den. Av andre ting så er bildekvaliteten til tider veldig god (dere har gjort noe etterarbeid på bildet, sant?) - andre ganger er det trøtt, flatt og kjedelig. På historiesiden så kan man vel egentlig ikke si annet enn at det er å bli en liten koselig film, er ikke laget for å være en realistisk spillefilm Historien er ikke akuratt det sterke i filmen, men den er grei, tror mange kjenner seg igjen ved å ha laget slike filmer (jeg har mange (elendige som sådan)). Skuespillermessig så ble jeg imponert, - da jeg først så at det var 3 smårollinger som skulle spille var jeg ganske så skeptisk, de spilte mye bedre enn hva jeg hadde forventet! Ikke perfekt, var en god del glitches, men bedre enn man egentlig kan forvente av slike små hytteproduksjoner må jeg si. Vel, jeg har mista totalt oversikten over hva jeg har skrevet og sagt, så for å ikke repetere så slutter jeg av Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 WOW! Masse kommentarer! Tusen takk! Det du sier hjelper meg en del ja Men en ting må jeg si. Da jeg fikk filmen i postkassen i dag, var jeg alt for kjapp til å redigere den til 2 min samt lagre filmen til mpg og så legge den på nettet. Jeg så omtrent ikke igjennom filmen i det hele tatt. Jeg trodde jeg hadde så dårlig tid! Jeg fant ut etter at jeg hadde lagt filmen ut på nettet, at flere av klippene viste seg dobbelt! Dette var ikke meningen Velmont og jeg beklager at du misforstod dette. Alle klippene som er dobla opp er ikke riktige, det har skjedd noe galt med dem, så det er ikke noe try på kul scener Det med de scenene som ikke hadde noen mening var dumt å ha med. Som sagt brukte jeg for lite tid på redigeringa. Hadde man sett hele filmen, ville man skjønnt det med telfonen og sovinga på slutten. White sa til meg at musikken ikke var lov, så jeg la på egen musikk Det gikk greit. Så nå kan du laste ned en ny versjon fra bidrag siden. Prøv det! Ellers så syntes jeg du gir mye bra krittikk og det liker jeg godt Hovedpersonen i filmen ja. Han er en morsom guttunge Du skjønner; det er fetteren min. Han hadde sett på en av mine tidligere action filmer og hadde såååååå lyst til å være med i en action film. Han hadde mast på foreldrene sine i ukesvis om å dra på hytta og lage filmen. Gjett om han ble glad da vi startet innspillingen og fikk se resultatet! Det dere har sagt om hans skuespillerprestasjoner skal jeg fortelle han, da blir han sikkert glad. Takk for kommentarene (utolig bra å kunne snakke om film her på forumet ) Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Tålelig bra det ja. Action. Bredden på konkurransebidragene er ihvertfall ikke å klage på. Wh1te og Sanoj burde også få ut sine snart. S, Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Andyax, det er noe av det beste jeg har sett noen sinne Det med at klippene kom to ganger var jo llitt syns da, men filmen i sin helhet var veldig bra. Ideen er også veldig bra, kan ikke annet en å rose deg or den filmen Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Andyax: Kjempeflott. Svankmajer: Selvfølgelig burde vi. Bare synd dette med meg og lage film alene er helt mislykket. Fra nå av skal all film jeg planlegger å lage, skrives først, og helst gjøres sammen med noen. Det ble et håpløst kaos i hodet. Den første ble for komplisert. Så skulle jeg lage en annen. Tabbe. Så skulle jeg lage en annen (animasjon). Tungt. Jeg har tre ufullførte filmer. Jeg liker ingen av dem. Jeg gjetter at et par stykker er bittelitt nysgjerrige på å se en film fra meg. Men jeg gir opp konkurransen. Jeg skal skrive ferdig en film og ta med meg noen kamerater snart, så poster jeg den på forumet senere. Men mitt bidrag til filmskapingskonkurransen gikk rett vest. Beklagelig nok. Fire bidrag av tolv, eller noe sånn, er svært dårlig. All hyllest til dere som klarte det. Kommer til å plage meg selv med ineffektiviteten min en god stund fremover. wh1te: Du sa du skulle komme med bidraget ditt "senere". Det er snart en uke etter nå... du jobber ikke på filmen, vel? Bare si ifra, så stenger vi av. Og lykke til med avstemningen! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det gikk greit. Så nå kan du laste ned en ny versjon fra bidrag siden. Prøv det! Ellers så syntes jeg du gir mye bra krittikk og det liker jeg godt du bør få vekk den gamle versjonen ifra bidrag tråden.. gaaaanske raskt. Er mot reglene.... Tidsfristen ser ut til å ikke gjelde lengre, - wh1te, du må svare - kan du få ut videoen din ganske kjappt nå så hadde det vært like greit å fått den med i konkurransen... Sånn rent på lyden på bidraget ditt (det ekte, det eneste som bør ligge i tråden ) så var musikken ganske dårlig.... Høres ut som noe midigreier, jeg vil si det er Pinnacle Studio musikkgenerator lyd. Nå har jeg aldri prøvd denne, men har sett noen liknende filmer som har musikk i samme retningen. Ganske flat og kjedelig lyd. - Ser at det ene klippet med gutten som springer etter folka opp bakken er fiksa, resten er som det er. - Det med telefonen er spesielt vondt... - Viste det til en kamerat, og han - selv om han ikke er en "videomann" var svææært kritisk til det telefonhoppet... Slike ting trekker mye ned, iallfall i mine øyne - Du burde fått fikset på de tingene jeg sa i forrige innlegg. - Men egentlig så er det ikke rom for det i konkurransen, selv om vi har brytt mange regler da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Tidsfristen ser ut til å ikke gjelde lengre, - wh1te, du må svare - kan du få ut videoen dinganske kjappt nå så hadde det vært like greit å fått den med i konkurransen... Jeg skal forhåpentligvis ut og filme i morgen, om det blir vær til det. I så fall blir jeg med. MEN (det er et stort men), filmen min er totalt avhengig av theme-sangen til Taxi Driver, og jeg har ikke fått snakket med saksofonisten som skulle spille den inn på ny for meg. Jaja... Får bare bli elendig da. *installere Studio 8 på maskinen* Endret 22. august 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 - Ser at det ene klippetmed gutten som springer etter folka opp bakken er fiksa, resten er som det er. - Det med telefonen er spesielt vondt... - Viste det til en kamerat, og han - selv om han ikke er en "videomann" var svææært kritisk til det telefonhoppet... Slike ting trekker mye ned, iallfall i mine øyne - Du burde fått fikset på de tingene jeg sa i forrige innlegg. - Men egentlig så er det ikke rom for det i konkurransen, selv om vi har brytt mange regler da.. Som sagt brukte jeg lite tid på å korte det ned til 2 min. Noen scener ble merkelige og hakkete. Jeg hadde ikke sett det før enn etter jeg hadde lagt ut filmen på nettet. Den scenen hvor gutten løper oppover bakken, ble plutselig fiksa av seg selv, jeg skjønner ikke hvordan. Noe må ha skjedd under lagrings prosessen til .MPG. Skulle gjerne ha fikse mer, men det blir litt dumt å redigere mer nå, etter at man har fått kommentarer og greier. Det med telefonhoppet, er ikke meningen, den scenen må ha blitt ødelagt under lagringen til MPG. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg tror at etter Wh1te bidrag er levert inn, så avslutter vi og begynner å stemme. S, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg filmer ikke i dag, for mye vind. Begynn å stem. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Du kan da sikkert få noen dager, Wh1te. Ikke meningen å sette press. S, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg klarer ikke å få noe inn på minst to uker nå og det irriterer kraftig. Gå på skole, trene og ta lappen tar opp tiden i ukedagene og jeg skal til Oslo neste helg. Om det ikke er veldig pes å utsette det, skal jeg alltids klare å få til noe på den turen. Kan lage film om toget eller noe. Så kan jeg alltids ta med den bærbare og redigere på den. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Da trenger du ihvertfall 8-9 dager for å redigere, komprimere, legge ut filmen etc. Hvis du har tid til det etter helgen altså. Du må vurdere selv. Jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å bare levere noe dog. Jeg hadde mitt ferdig i midten av Juli allerede, og jeg hadde garantert like dårlig tid og sikkert verre ambisjoner enn noen andre. Hadde det vært jeg så hadde jeg pakket opp en gammel eske med Turtles eller noe og bare lagd noe skikkelig teit, bare for å levere _noe_. S, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Da trenger du ihvertfall 8-9 dager for å redigere, komprimere, legge ut filmen etc. Hvis du har tid til det etter helgen altså. Du må vurdere selv. Jeg bruker et par timer på redigering, komprimering og uploading. Det jeg virkelig sliter med er musikk. Jeg har en kongefin sang som en kamerat komponerte til meg for en stund tilbake, men den er midi og jeg vet ikke hvordan jeg kan konvertere den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) *slettet* Endret 22. august 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Så da starter vi bare? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg vil gjerne være med, men klarer ikke før neste uke. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 En uke, det blir vel litt for lenge? - Fristen er jo forsåvidt ute for lenge siden, må sette grense en plass. Reglene er brutt uansett, så sanoj_20 får ta siste valget om når stemmegreia skal starte. Så får DanielR sette opp denne når det er ferdig (kun moderatorer som får lage polls)... Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Er også i tvil. Vil gjerne ha Wh1te med(han kan jo lage film har vi sett), men en ekstra uke for å vente på én person er litt drøyt når vi i den tid nærmer oss 2 uker over fristen. Hadde Sanoj_20 eller en annen også kommet med et bidrag til da i tillegg så hadde jeg syntes det hadde vært verdt det, hvis ikke så er jeg veldig delt. Hva sier du Sanoj? Klarer du ikke bare samle sammen noe av de animasjonsgreiene, bite tennene sammen og levere noe i løpet av en uke? Kunne du tatt kontakt med de som er igjen ellers forresten? PM eller noe. Jeg så Bj0rn inne her i dag. Han var påmeldt. S, Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 *Tenker og vurderer* Jo, for faen, jeg kan ikke være så helsikkes sløv. Skuffet over meg selv er jeg visst. Men altså -- en uke burde jo være nok til å lage noe forbanna banebrytende. Jeg har ikke så mye å gjøre, ved ettertanke. Jeg besitter bare en stor mengde sløvhet. Dere er langt mer effektive, men visst pokker burde en uke være nok til alt mulig av Hollywoodeffekter. Hvis wh1te kan ha filmen sin ferdig til neste søndag på denne tiden, avtaler vi det. Og da er det en avtale. Men da kan ikke avstemningen stå oppe i mer enn tre dager eller noe sånt. Reiser den tredje oktober tror jeg. Bekreft, hvis ikke avslutter vi denne konkurransen delvis mislykket her og nå. Igjen -- beklager rotet. Og, ja, jeg har sendt PM til alle påmeldte. Det skjedde så fort opplastingen gikk iorden. Jeg har ikke fått svar fra noen andre enn de som nå har innsendt (sendte ikke til Svankmajer og Velmont altså). Jeg skal få sendt ut en ny der vi opplyser om den ekstra uka hvis det blir noe, men det avhenger av wh1te. *Fortsatt litt usikker* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg