Svankmajer Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Kamerabevegelsene var ikke ment å se så pent ut. Jeg ønsket en dogme-dokumentarisk stil, men det er sant at noen av klippene er slakket ned i tempo, mens andre går i normalt tempo, hvis det er det du mener. Det hele stemte bedre visuelt når den var på 3 minutter uansett, men jeg tror vi snakker om forskjellige ting. Får ta det til ettertanke. Jeg trikset med at jeg la en veldig glans over bildene. Bildene "skinner" mye mer enn de originalt gjorde. Ellers jobbet jeg endel med å få skyggene riktig på fostret, og der er jeg fornøyd. Rushet som i rask ja. Hadde jeg fått det som jeg ønsket ville jeg nok latt deg stirre inn i et dødt blekksprut øye i 15 minutter. Men verden er urettferdig. S, Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Da har jeg også lagt til film i tråden. Jeg fikk ikke til å laste opp på galleriet( ) Så jeg lastet den opp på home. Velmont: Bra film, men som sagt ble det dratt litt ut i bredden. Syd ikke lyden ble med da.. Svankmajer: Må si jeg ikke skjønner filmen din helt, musikken passet til innholdet, men innholdet må jeg si jeg ikke likte. Er det foresten lov å legge foster på glass? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Velmont: Tittelen likte jeg ikke, den virket som en unnskyldning (det likte jeg ). Musikken var drit kul, men passet ikke helt alle steder. Bildet var også strukket, om ikke alle så i alle fall noen steder. Uting. Litt for heftig widescreen kanskje? Letterbox pleier å funke. Hehe. :] Tittelen, tja - hva annet kunne jeg kalle den? Takk for at du likte musikken, om enn - raskt laget, og det er jo et "sampler" program eller hva det heter der jeg henter filer som allerede er laget, f.eks en beat (eller heter det noe annet? Uansett et slags mer avansert Dance Ejay laget for film ).. Passet ikke helt, nei, du kan nok ha godt rett i det. - Kan du si meg hvor dette gjelder? Bildet strukket? Nei, det er det så menn ikke. - Men kan tenke meg at Windows Media Player og andre "mindreverdige" avspillere gjør det. Dere må bare unnskylde meg, jeg bruker kun Linux og OS X (har ingen pcer med Windows på rundt meg) dermed så får jeg ikke testet ting og tang med Windows! Hmm.. - Jeg filmet det i ekte 16:9, - ja, ekte, kameraet (PDX-10) har 3 CCD brikker beregnet på det, - kjørte ekte 16:9 hele linja, men når jeg tok det ut for å legge ut på internett kjørte jeg letterboxed, så fant jeg senere ut at jeg ville ta vekk boksene, så jeg brukte "crop" da jeg encodet det til DivX - og det er sikkert derfor det ser strukket ut... - Hmm, kan noen kanskje vise meg et screenshot eller noe av hvordan det ser ut? Jeg likte den statiske feelingen over det hele, og flere plasser så bildet veldig bra ut. Jeg liker at du lever deg inn så mye som du gjør. Statiske, ja - hehe, hva annet kan du forvente når jeg er foran kamera? - Nei, men jeg ville ha det slik, har et flott stativ - og tenkte jeg kunne lage noe i kontrast til de håndholdte og "varme" dokumentarene jeg har drevet med i det siste. Takk for det med bilde, ingen fargekorreksjon ennå, fikk ikke tid til det - men jeg lyssatte et par av bildene bevisst. Lever meg inn ja. Jeg synes det ble litt halvhjertet, har vært skuespiller på Rogaland Teater i 8år Kjappe slutten ja.. Hmm... Er nok sant det, jeg klippet den nok litt for raskt, du skal jo klippe den, ta pause, se på, klippe, ta pause, se på, klippe - men jeg gjorde alt med én gang, ble ant. blind. Jeg likte ikke den kjappe slutten og musikken som rullet under hele filmen fikk det hele til å virke litt ensidig. Med musikken, den gjentar seg ja - tenkte det ville skape mere helhetsfølelse og at du liksom kommer tilbake til "tenkeprosessen", til den virkelige verden. - Men jeg kunne nok ha hatt laget noe som ble mer og mer intensivt, ettersom jeg i filmen blir mer og mer frustrert. Men slike avanserte ting får man bruke mye tid på eller finne noen som kan det skikkelig heller Nesten ene og alene drar "sugleshotet" deg et par hakk foran Svankmajer. Hehe. Jeg sitter normalt slik... Vått på gulvet. Hahaha Takk for kommentarer. Velmont: Bra film, men som sagt ble det dratt litt ut i bredden.Syd ikke lyden ble med da.. Takk Dratt i bredden igjen ja, dere bruker feil avspiller :] - Men jeg burde jo unngå å bruke slike filer som kan tolkes forskjellig av spillere. - Den er egentlig ikke slik Lyden ja, hehe. Jeg som la arbeid inn i den skrikinga, og etterpå "a-ha" opplevelsen (sekvensen er nok litt vanskelig å forstå uten den lyden, men ser ut til at dere tok den, er litt kjappere i analysen dere ) Endret 18. august 2004 av Velmont Lenke til kommentar
danielR Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) screenshot til deg Velmont. Selve bildet på filmen ble svart da jeg trykket "print screen", men du ser proposjonene av media player-vinduet, samt det som står i properties. Ser likt ut i nyeste versjonen av WMP også, samt winamp og BSplayer. Etter mine beregninger utgjør dette et helt ekte 10:3-format edit: fet film btw skal se alle filmene først, så tar jeg en mer kritisk gjennomgang siden. edit2: tok vekk sticky på denne tråden jeg, så er det bare bidragene som er øverst. Mest ryddig slik..? Endret 18. august 2004 av danielR Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Tusen takk for bidraget, ace_ventuora! Det var morsomt. Tre veldig gode bidrag til nå. Skal komme flere snart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Dratt i bredden igjen ja, dere bruker feil avspiller Gammel media player, ny media player, VLC og Quicktime viser alle det samme. Lenke til kommentar
norriz Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Brukte zoom player, det gikk bra Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) screenshot til deg Velmont. Selve bildet på filmen ble svart da jeg trykket "print screen", men du ser proposjonene av media player-vinduet, samt det som står i properties. Ser likt ut i nyeste versjonen av WMP også, samt winamp og BSplayer. Etter mine beregninger utgjør dette et helt ekte 10:3-format Hahahahaha 720x216!? Syyykt Neinei, den er: Movie-Aspect is 1.67:1 - prescaling to correct movie aspect. VO: [xv] 360x216 => 360x216 Planar YV12 Altså, halvparten så "tykk". Dette sier mplayer. Alle folka jeg har vist den til før bruker Linux eller FreeBSD, dermed så har alle sett den korrekt og jeg var ikke klar over at den hadde problemer i andre avspillere. -- Ser altså at den har beholdt bredden på den orginale filmen, men høyden har den justert. Hmm, skal se om jeg kan fikse det. Men i BSPlayer kan du sette den til korrekt format iallfall, og se den slik den skal være Hm, er et mysterie. Vet ikke hvordan jeg skal fikse det der altså... Kan jo legge ut orginal størrelsen, men den blir litt diger da - fila kan holdes på 13-14mb, men den blir litt vanskelig å se for trege maskiner osv. - Eller kan ganske enkelt IKKE ta vekk letterboxene.. Det blir nok greiest (og enklest for meg)... norriz: godt Da er det iallfall én Windowsbruker som har sett den slik den skal være. Hihi... wh1te: Hm, ja. Høres ut som om dette mplayer, xine, totem og zoomplayer (tydligvis) har støtte for er noe få medieavspillere gidder å implementere.... Endret 19. august 2004 av Velmont Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Brukte zoom player, det gikk bra norriz: Du har ikke noe bidrag, eller? Lenke til kommentar
Jibber Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 hei ho, jeg har ikke fått ferdig mitt bidrag grunnen til dette er at jeg har vert borte store deler av sommerferien for å filme ulike skate contester. så jeg har ikke fått tilgang til data (som funker til å redigere) før nå... og nå driver jeg å setter sammen et større prosjekt. Håper på ny konkuranse i senere tid. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Når kommer flere bidrag? De burde jo være ferdige, fristen er jo 4 dager gammel. Når er det stopp for opplastning? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Jeg sendte ut en PM en dag jeg ikke husker, der jeg ga beskjed til alle påmeldte (utenom dem som hadde tatt cluet med å bidra med film) at de nå kunne laste opp til tross for det kaoset vi uheldigvis hadde. Ingen svar. Utenom Andyax. Han skulle ha lasta filmen opp på tirsdag eller onsdag. Skulle få den i posten av en bekjent. Og så laste opp. Filmen kom ikke. Håpet den skulle komme i dag. Men hvor er han? Jibber vet vi med. Neste år skal vi ha bindende påmelding og enda bedre tid, slik at vi kan sørge for at ineffektive dævler som meg skal få gjennomgå et helvetes stress om de bruker "utsette litt til"-metoden, eller om de unnskylder seg med ferie. Jeg tror ikke mine egne ører når jeg sier at jeg har en halv time film og tre hundre stillbilder uten å ha kokt sammen noe brukbart. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men den første ble for vanskelig. Siden det har det vært et spektakulært kaos. Men vi avventer Andyax bittelitt til, samt folk som ikke har svart. Så åpner vi for en nokså tam avstemning. Jeg skal også åpne for et håp om en mer vellykket gjennomføring neste år. Ta det med et smil! ...og beklager. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Litt merkelig at ikke flere har lastet opp filmen sin noen steder enda. Heller ikke svart på PM til deg (Du fikk min?). Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Uffameg -- Vel, min film laga jeg raskt på en stille morgen, rundt 4 timer som sagt. Er ikke mye som skal til Hadde tenkt å lage noe virkelig flott jeg, men så strakk ikke tida til, så jeg lagde noe raskt før fristen. Er ikke så vanskelig med en gang en får press på seg ;D Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 (Du fikk min?). Nei, det gjorde jeg ikke. Men heisan! du har jo allerede sendt inn film og svever nå i den åttende himmel blant hellige filmhoder som Svankmajer og Velmont! *Tilbe* Er ikke så vanskelig med en gang en får press på seg ;D Det er akkurat det det blir. Jeg takler ikke press mens jeg holder på med noe jeg pleier å elske. Det ødelegger hele poenget og hele håpet om å lykkes for min del. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hehe, jeg jobber bedre under press. Tror jeg.. Fordi jeg har normalt 10 000 prosjekt på gang, så for at et prosjekt skal bli ferdig må det få mye fokus og bli prioritert høyt, det blir ikke prioritert over alle de andre om det ikke er noe spesielt med det, altså - tidspress f.eks. Er litt synd at det må være slik, hadde jeg heller brukt tid så kunne jeg ha vært litt mer perfeksjonist slik jeg liker. - Men akk, man må forandre hele sin holdning for å få tid til slikt. Men jeg jobber med prioriteringa mi, en dag skal jeg være flink til slikt Jeg har også planlagt at jeg skal starte å gjøre lekser + øve til prøver! ... Dette vil bli et spennende år.. :] Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Samme her. Har jeg gjort leksene til i morgen? Nei. Jeg sløver på forumet. Faen. *Løpe tilbake for en siste innsats, som jeg sier. Sove, betyr det kanskje.* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Tilbakemelding til Andyax sitt bidrag: Det første jeg vil si er at du brukte flere sanger som du ikke har opphavsretten til og blir vel dermed disket (?) fra konkurransen. Videre til filmen: Det begynner bra, dog litt rotete, med bevisst klipping. Det hele er ganske drivende. Guttungen som spiller hovedrollen var helt genial. Han bar filmen på sine skuldre. Mye av slossingen var kul, progresjonen i filmen var bra, men klippingen var sloppy. Lydsiden var en positiv ting, med tanke på effekter og lignende. Vet jeg gjentar meg selv, men det skader ingen å korrigere bildet til det bedre. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Heisann. Flott at kommentarene strømmer inn. Jeg beklager! Jeg har ikke fått med meg at det ikke var lov med musikk som man ikke har laget selv. Kan jeg fikse på det? Fjerne den gamle musikken og legge på hjemmelaget musikk istedet.. Det med klippingen skjønner jeg ikke. Plutselig hakker det noen steder. Det dukker plutselig opp en scene to ganger (*Skjønner ingenting*) Kan jeg være så snill å fikse på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Fiks det du. Men ikke jeg som bestemmer om du får lov å bli med igjen, men det gjør du sikkert. Kan du stille opp kontrasten og desaturere fargene også? For min skyld? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg