Gå til innhold

Film: Forumets filmskapingskonkurranse: Påmelding/info

Anbefalte innlegg

Ja, tenkte det :p - Men jeg foreslår en tråd per da heller.. -- Jeg har egen

serverplass, så jeg kan forsåvidt legge inn i "hovedtråden", - men mange andre

har ikke. Så det hadde vært greit om vi bare kunne få til alle greiene i en tråd

- kan bli rotete om ikke.. :/ - Hmm, ellers så kan jo alle skrive KONKURRANSE

17/08/04 i "beskrivelse" feltet eller noe... Så blir det litt enklere å holde styr

på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj, masse å gjøre ellers også. Oppdatering kommer i morgen.

Forslag imottaes med takk. :)

Vi har vel ingen store problemer. Bare litt ekstra tid og en litt mindre vellykket gjennomføring. Men det går fint. Håper det går iorden straks da.

Lenke til kommentar
Dette var bare bajas. Her kommer jeg hjem en dag etter konkurransen og ikke én har lagt ut bidrag enda!

Mulig vi trenger ny frist?

S,

Ehm... Jeg hadde min klar i god tid jeg, den er også ute for spesielt interesserte,

men siden opplastningsgreiene ikke funker skikkelig så venter jeg med å legge

den ut.... - :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dette var bare bajas. Her kommer jeg hjem en dag etter konkurransen og ikke én har lagt ut bidrag enda!

Mulig vi trenger ny frist?

S,

Ehm... Jeg hadde min klar i god tid jeg, den er også ute for spesielt interesserte,

men siden opplastningsgreiene ikke funker skikkelig så venter jeg med å legge

den ut.... - :)

Jeg er spesielt interessert...

Lenke til kommentar

Hm, ok - det er noe galt med timeouten på opplastinga, - det funker nemlig

fint å legge ut et lite bilde, - men når ting er f.eks 13mb så tar det lang tid,

for lang tid for serveren, den stenger tilkoblingen, og vips - kutter av...

Dermed må vi holde oss nede i 5mb eller mindre for å klare å laste opp! Om en

ikke har en veldig rask linje da... Uffameg... :p Så det er bare å komprimere

filmene hardere, jeg lager en hardt komprimert, så kan folk evt. få en mindre

komprimert om de er spesielt interessert :p Hehe, antar det ikke er så mange,

så den båndbredda spanderer jeg.

Lenke til kommentar

wh1te: Jeg så for meg at tilbakemeldingene skulle foregå i avstemningstråden, men siden jeg har stelt i stand litt kaos her, er det usikkert når den kommer opp. Ta det gjerne her om du vil.

Svankmajer: Flott! Bra. Beklager rotet. Galleriet er å finne her, uten at du trenger det nå: http://galleriet.akamera.no/videokritikk Lastet opp filmen din der, og det funket bra, men jeg slettet den igjen nå.

Huffoghuff, synes dere jeg skal be deltakerene laste opp der, for så å linke til filmen i bidragstråden? Alternativt kan man bruke egen lagringsplass så lenge det er snakk om stabile saker.

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha! Sender ut melding til alle deltakende nå. Jeg er ærlig talt usikker på hvordan ting ser ut fremover, men vi kommer i mål i alle fall. Men jeg orker ikke stresse. Avstemningen starter når folk er klare.

Edit: Må legge til et jeg er imponert over begge bidragene. Får komme med noe mer fyldig senere. At jeg ikke kan gjøre ting enkelt!

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Svankmajer: Jeg har sett lignende før, muligens litt mer gjennomført. Er ikke helt min greie det der, men synes det er gøy med folk som eksperimenterer. Jeg tok ikke helt sammenhengen, men jeg er sikker på at den er der en plass. Jeg faller alltid for ting som du hadde gjort i begynnelsen av filmen med teksten "obit sine prole", så fremt det har noe med filmen og gjøre.

Det fyldige ved filmen var uten tvil lydsporet. Det visuelle ble kjedelig og jeg satt igjen litt uforfylt etter noe som ikke tilba så mange ups and downs. Jeg lever under prinsippet helhet og fotograferingen din var litt for usammenhengende for min smak.

Du kunne hindret home video-feelingen om du bare hadde trikset litt med farger, kontrast og lys.

Velmont: Tittelen likte jeg ikke, den virket som en unnskyldning (det likte jeg :p). Musikken var drit kul, men passet ikke helt alle steder. Bildet var også strukket, om ikke alle så i alle fall noen steder. Uting. Litt for heftig widescreen kanskje? Letterbox pleier å funke.

Jeg likte den statiske feelingen over det hele, og flere plasser så bildet veldig bra ut. Jeg liker at du lever deg inn så mye som du gjør.

Jeg likte ikke den kjappe slutten og musikken som rullet under hele filmen fikk det hele til å virke litt ensidig.

Nesten ene og alene drar "sugleshotet" deg et par hakk foran Svankmajer.

Lenke til kommentar

Wh1te:

Takk for kritikken, selv om jeg må innrømme at jeg ikke helt føler du treffer spikeren.

Var ganske bevisst å ikke trikse for mye med farger, kontrast og lys. Det ønsket jeg ikke. Synes bildene ble sterke nok som de var liksom. Hele greia er sløret opp veldig da, ettersom hovedopptakene ble noe mørk. Home video-feeling? Høh?

Er ikke sikker på hva du nøyaktig mener med at fotograferingen er usammenhengende, men jeg er enig i at endel av bildene ikke får "puste" helt i takt med musikken. Jeg hadde problemer med å få den ned til 2 minutter, og derfor føler jeg at den blir noe klodrete og "rushet" innimellom.

Men jeg er fornøyd sånn utenom det. Skal lage en litt lengre og mer komplett cut senere.

Jeg er enig i at Velmont sin er beste bidrag til nå dog.

Men kom med ditt bidrag snart Wh1te.

S,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det handler ikke om å treffe spikeren. I så tilfelle er det din jobb.

Fotograferingen er usammenhengende i den forstand at kamerabevegelsene ikke ligner hverandre. Filmen taper seg litt når det visuelle ikke henger helt i sammen.

Var ganske bevisst å ikke trikse for mye med farger, kontrast og lys.

Trikset du noe i det hele tatt da?

Jeg hadde problemer med å få den ned til 2 minutter, og derfor føler jeg at den blir noe klodrete og "rushet" innimellom.

Rushet? Som i rask? Det er jo glass med døde ting all the way og det merkes ikke om et fosterbilde er på skjermen 2 sekunder raskere en en død rotte.

Edit: Musikken var konge

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...