Gå til innhold

Film: Forumets filmskapingskonkurranse: Påmelding/info

Anbefalte innlegg

Siden alle filmene skal opplastes til forumet noenlunde samtidig, er det ubetydelig naar du faar filmen ferdig, saa lenge det er foer fristen. Saa ta deg den tiden du trenger.

Og det er bra at det ikke er noe storprosjekt, synes jeg.

Hiv inn en statusrapport, folkens. Goey aa hoere aassen det gaar. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alt utstyret på rommet her. Hele greia skal også filmes inne i dette

rommet. Men jeg har ennå ikke starta. Har skrevet en gul lapp om hva det

skal handle om. Er ikke stort lengre enn dét.. Problemet mitt er at jeg vil

lage den alene. Men jeg kan jo ikke bevege på kameraet da! Joda, har 3

stativ her - men det blir så statisk og kjedelig.. Jeg får ergre meg litt til over

dette helt til tidsfristen nærmer seg slik at jeg får laget noe veldig raskt

for å så klage på dét i etterkant :p

Lenke til kommentar

Flott, Andyax.

Ergret meg over det samme med kamera, Velmont. Det blir til at jeg bruker stativ i scenene der jeg er med, mens kamera antakelig vil bli opperert for haand der det noe annet er paa skjermen. Det blir vel mest andre ting, haaper jeg.

Jeg maa bruke blaaskjerm en del i denne filmen. Det til tross for at jeg bare proevde det litt en kveld, uten noe saerlig til resultat. Men jeg fikser vel det... Himmelen er blaaskjermen min.

Lenke til kommentar

......melder meg på. :whistle:

Nydelig gjennomføring sålangt, Jonas. Proft. All kudos til deg for det. :thumbup:

Ser ut til at det er endel flinke folk her ja. 16 August blir et høydepunkt i sommer, ja.

Jobber med redigering av hele 2 andre filmer for tiden, så en to minutters film er helt idealt.

S,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
......melder meg på. :whistle:

Nydelig gjennomføring sålangt, Jonas. Proft. All kudos til deg for det. :thumbup:

Ser ut til at det er endel flinke folk her ja. 16 August blir et høydepunkt i sommer, ja.

Jobber med redigering av hele 2 andre filmer for tiden, så en to minutters film er helt idealt.

S,

Liten venn av sanoj (aka Jonas) dette her? :p

Har en liten aning at brukeren registrerte seg utelukkende for å joine filmkonkurransen. Og så var det da dette navnet Svankmajer som også fikk meg til å tenke på trådstarter...

:)

Lenke til kommentar

Jeg er fra diskuterfilm.net, der jeg er med-moderator. Sanoj kaller seg Jonas der.

Han annonserte konkurransen der også, men det er tydelig at man måtte registrere seg her for å være med.

Er forresten flere enn én person som liker Jan Svankmajer, så hvis du møter to så trenger de ikke være den samme liksom.

S,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er forresten flere enn én person som liker Jan Svankmajer, så hvis du møter to så trenger de ikke være den samme liksom.

S,

;)

Lenke til kommentar

Riktig, wh1te. Er bare så keen på å se hva forumbruker Svankmajer klarer å stelle i stand etter å ha sett så mye lur film.

Nå er jeg hjemme, så jeg setter til å filme så snart en blå flekk viser seg over huet mitt. Må lage meg blod også (aldri gjort før).

Blir en del spesialeffekter, uheldigvis (ikke veldig spesial, men nok).

Supert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må lage meg blod også (aldri gjort før).

Sirup og konditorfarge.

Blir nok å helle mot noe dunkelt, ekspesjonistisk og forstyrrende.

:hmm:

Lenke til kommentar
Black and White blood

Alfred Hitchcock famously used Bosco chocolate syrup in Psycho. Any opaque chocolate syrup will do. Tastes great as well!

Tror jeg skal skyte i sorthvitt i blodscenene. Får se. Men det er vel det samme hva jeg bruker av dem to... Takk.

Edit: Filmen min blir ikke helt klinkende klar... kommer liksom til å putte inn litt enkel surrealisme og sånn, men jeg gjetter at det går ganske greit å "skjønne" den. Den er ikke stappet med budskap. Det er en liten historie... Håper bare jeg får den gjennomført på to minutter.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Filmer som ingen forstår er det desidert verste som finnes. Jeg foretrekker Plan 9 fremfor Donnie Darko anytime.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Oi! Nå falt du et par kilometer i kred Wh1tie.

S,

Takk det samme.

For de som liker pretensiøse, abstrakte verk så. Selv foretrekker jeg regissører som vet hva de gjør, samt har en virkelig god fortellermåte.

Tror du kanskje misforstod meg litt, men la oss ikke ta denne diskusjonen her. ;)

Lenke til kommentar

En regissør som har sans for det abstrakte kan ikke være en god forteller som vet hva han gjør?

Surrealisme er på mange måter en måte å kommunisere med underbevisstheten. Man lager drømmeaktige bilder og sekvenser som er merkelige og ofte uforståelige.. men det lager likevel en fantastisk stemning. Og det gir seeren en mulighet til å tolke selv hva som faktisk skjer.. og derfor ender man kanskje opp med å ha sett to helt vidt forskjellige filmer.

Jeg synes det er fascinerende. Tror veldig få regissører tenker at de skal lage "noe uforståelig".. de tenker mer i baner på å finne nye måter å bruke mediet på. Nye måter å lage stemninger på.

At noen regissører tenker på film som en kunstform, og ikke bare som underholdning, burde ikke bli sett på som pretensiøst.

Kan hende jeg misforsto hva du mente da. Så jeg legger meg flat i tilfelle.

S,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
En regissør som har sans for det abstrakte kan ikke være en god forteller som vet hva han gjør?

Jo, og det er nettopp der jeg tror du misforstod meg. Klart filmskapere kan betrakte mediet som kunst og bruke det deretter, det appellerer bare ikke helt til meg, og i noen tilfeller mislikere jeg det veldig sterkt.

Så lenge filmskapere er klar over at han prøver å kommunisere med underbevisstheten, da er det en annen ting.

Men i noen tilfeller blir det det samme som å tegne en strek på et ark og kalle det ekspresjonistisk kunst. Og i andre tilfeller kalles det postmodernistisk, noe som jeg har veldig sansen for.

Lenke til kommentar

Greit det Wh1te. Alle har rett til en mening.

Jeg misliker sterkt filmer som egentlig er svada, jeg da. Vil heller se en film som provoserer eller forvirrer meg enn en meningsløs "gøyal" actionkomedie.

Men gresset er vel ikke grønnere på noen av sidene.

S,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...