Velmont Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Varme og stress har, naar det gjelder mitt fysiske Jeg, ingen positiv virkning paa kreativ problemloesning. Saa det saa. Tabbe uansett. Gratulerer... *Gjesp* Ellers: Flott folkens. Og wh1te tilogmed. Meget spennende at du nettopp nevnte ensomhet... det var det jeg hadde tenkt meg. (Tror dog filmen vil bli lite relevant til vanlige individualister. Blir kult aa se aassen det ender uansett...) Staa paa, folkens. Det blir doedskult. Du glemte forøvrig å legge vår vekk "Wh1te" til i lista Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Varme og stress har, naar det gjelder mitt fysiske Jeg, ingen positiv virkning paa kreativ problemloesning. Saa det saa. Tabbe uansett. Gratulerer... *Gjesp* Ellers: Flott folkens. Og wh1te tilogmed. Meget spennende at du nettopp nevnte ensomhet... det var det jeg hadde tenkt meg. (Tror dog filmen vil bli lite relevant til vanlige individualister. Blir kult aa se aassen det ender uansett...) Staa paa, folkens. Det blir doedskult. Du glemte forøvrig å legge vår vekk "Wh1te" til i lista Herre min hatt. Takk. Beklager rotet. (...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg er på lista. Ikke forvent noe stort fra meg. Befinner meg i en eksperimentriell fase hvor egentlig alt jeg lager blir møkk og ikke slik jeg hadde tenkt meg. Men slik har vel alle det i blant. Er forresten ferdig med manus. *tegne storyboards* Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg er på lista. Ikke forvent noe stort fra meg. Befinner meg i en eksperimentriell fase hvor egentlig alt jeg lager blir møkk og ikke slik jeg hadde tenkt meg. Men slik har vel alle det i blant. Er forresten ferdig med manus. *tegne storyboards* Noen er iallfall ekstremt heldige på det kreative planet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg er på lista. Ikke forvent noe stort fra meg. Befinner meg i en eksperimentriell fase hvor egentlig alt jeg lager blir møkk og ikke slik jeg hadde tenkt meg. Men slik har vel alle det i blant. Er forresten ferdig med manus. *tegne storyboards* Noen er iallfall ekstremt heldige på det kreative planet.. Greit å ha en bunke med screenplays liggende klare for ribbing når det plutselig kommer noe. (nesten som QT gjorde med From Dusk till Dawn ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Materialet (videoklipp, bilder, musikk, lyder) deltakeren bruker i bidraget sitt, må IKKE bryte med opphavsretten. Kommer til å senke kvaliteten på bidragene 10 hakk, men greit. Lovverk er lovverk selv om jeg mener man bør kunne se gjennom fingrene på denne regelen. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kommer til å senke kvaliteten på bidragene 10 hakk, men greit. Lovverk er lovverk selv om jeg mener man bør kunne se gjennom fingrene på denne regelen. Jeg mener dette er nødvendig. Og da blir det plutselig litt mer avansert å lage greiene. Men jeg er veldig glad for det som sagt. Nå kan du faktisk vise filmen din helt lovlig overalt! Når du skal vise den på festivaler o.l. så er det ikke noe problem i det hele tatt siden du har rettighetene til alt som blir vist. Lyd er halve filmen - og siden dette er en liten konkurranse så lager vi like godt alt selv Skjønner jo at dette vil gi verre resultat mange plasser - men noen plasser vil det gi bedre resultat, også har man jo tross alt laget noe HELT selv også når man sitter igjen med produktet. Noe man faktisk kan selge til andre uten å stresse om det er godt nok Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Ikke alle som kan lage musikk. Jeg må foreksempel få noen til å lage for meg, og da ryker hele den individualist-greia som ble nevnt i første post. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Alle kan plystre. Alle kan dra ut fem kjoekkengryter og slaa dem halvt ihjel med kjoekkenvisper. Mulighetene er ikke saa store, men trenger man virkelig musikk, noe som ikke gjelder meg, har man noen muligheter, eller i hvert fall nok av alternativer. Proev aa lag noen rare, myke lyder med munnen og triks med dem i et lydredigeringsprogramvare. Man faar ofte kjempebra atmosfaere med litt dyp romling i bakgrunnen, noen regelmessige, trege rytmer, eller noe i den duren. Funker i hvert fall superdupert for meg... Jeg sliter heller overhodet med kreativiteten, akkurat. Har nok av ting som skulle vaert filmatisert. Det jeg skal lage, var noe jeg fant paa da jeg satt paa bussen for en uke siden, tenker jeg. Pleier liksom bare aa se paa ting, saa kommer ideene etter hvert. Ellers gidder jeg ikke skrive noe manus eller tegne noe storyboard. Trenger man aa ha to minutter film paa papiret? Tror det blir noksaa bra jeg. Ikke saa bra som i huet, men... Rimelig eksperimentelt, saa det kan gaa galt, for all del. Men saa har en jo mange sjanser... hele sommerferien vet dere. Ble rot dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Trenger man aa ha to minutter film paa papiret? Ehm, ja. Takler ikke folk som lager halvhjertede filmer støtt og stadig. "Min hobby er film. Hva er storyboards?" Skal det gjøres, så skal det gjøres skikkelig. Ikke noe personlig rettet mot deg sanoj_20. Sitatet mener jeg Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg satt vel et spoersmaalstegn der for aa faa det bekreftet at svarer var nei. Gikk ikke helt slik det skulle, tydeligvis. Men svaret er nei. Man trenger overhodet ikke. Om det spiller noen rolle i det endelige resultatet er en annen sak. To minutter film kan en, tror jeg, ha klart nok for seg i hodet til at man kan faa gjennomfoert prosjektet paa en vellykket maate. Min personlige oppfatning. Lengre filmer er dog en annen sak. Pytt-pytt. Filmen min begynner aa ta form i topplokket naa. Haaper bare jeg ikke mister interessen for ideen. Skjer innimellom naar jeg droeyer for lenge med aa sette dem til livet. *Loepe tilbake til fotballkampen* Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg leste en bok om "Film Scriptwriting" for å få hodet til å sammarbeide. - Og jeg kan ikke lage noe nå uten å skrive ned hva jeg vil ha frem først Det er bare SÅ hendig. - Jeg har vel en 2-3 gule lapper på skrivebordet nå + 5 andre med bare ircquotes og annet tull på Storyboard er noe jeg liker ganske godt selv. - Jeg tror nok jeg kommer til å lage noe for den filmen jeg lager nå. Kan tenke meg den kan bli litt kjedelig veldig fort - dermed så trenger jeg å planlegge den slik at det blir interessant - temaet altså Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Min film blir poengløs og syltynn plotmessig. Denne gang skal jeg skyte i en massiv letterbox og teste ut progressive frames samtidig som jeg skal kjøre den gjennom 3 program jeg er helt fersk i. Kan bli totalt elendig. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Kult hvor melder jeg meg på? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Min film blir poengløs og syltynn plotmessig. Denne gang skal jeg skyte i en massiv letterbox og teste ut progressive frames samtidig som jeg skal kjøre den gjennom 3 program jeg er helt fersk i. Kan bli totalt elendig. Ah, stilig. Jeg vil også prøve å kjøre progressivt. Selv om kameraet jeg har nå ikke kan skyte i 25P så får jeg gjøre noe hekkans deinterlacing. (grr). - Vi kjøper et 25P kamera selv snart, men det er ikke før Pappa får pengene til filmen vi lager. (Om vi får støtte i det hele tatt da). Uansett så skal jeg prøve meg på heavy deinterlacing med Weaved+Bob filteret, tror OS X compressor har det slik at jeg slipper å bruke Windows. Uansett - om du ikke allerede visste det White så er http://100fps.com en god plass å lese om Interlacing og hvordan en på best måte kan deinterlace. - Den praktiske delen er myntet på Windowsbrukere, men de fleste av dere bruker jo dét uansett ExtremeSnowboarder: Du er meldt på.... NÅ. :] (så snart at Sanoj_20 oppdaterer tråden iallfall) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Uansett - om du ikke allerede visste det White så er http://100fps.com en god plass å lese om Interlacing og hvordan en på best måte kan deinterlace. I know. Betyr egentlig ikke så mye for meg å skyte progressivt, men jeg har lyst å teste det. Har også 50i kamera, så jeg må fikse og fakse litt for å få det til å se bra ut. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg tenker jeg ogsaa skyter progressivt denne gangen. Har aldri proevd det foer. ExtremeSnowboarder: Du er oppfoert. Du leste tydeligvis ikke hele aapningsinnlegget. Det sto klart nok der, men les retningslinjene, saa er det greit. Lenke til kommentar
bj0rn Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg er med, men jeg jobber i flokk! For meg er filmskaping en sosial aktivitiet. Har lest gjennom tråden, men har ikke helt klart for meg om dette er ulovlig eller bare "ikke anbefalt"! Lager film med kompisene mine i Ibsen Art, og dersom dette ikke er tillat får det heller være det samme med hele konkurransen for min del. Men det ville vært synd, for vi har en ide til en film, eller egentlig mer en slags sketsj, som kunne passet til denne konkurransen! Så flekk bj0rn opp på lista (på vegne av Ibsen Art) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Beklager. Var nok kanskje litt uklar der, ja. Jeg skal ikke hindre folk i aa gjoere noe sosialt ut av konkurransen. Betingelsen er bare at du som forumbruker representerer filmen, og at du alene mottar den bittelille "premien" om dere vinner. Lenke til kommentar
Jibber Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 jeg har nå fått filma ferdig. men får ikke redigert før om en stund pga ny pc. filmen kommer ikke til å bli noe "STORT", det skal vere en oppsumering av skate konkurransen "stavanger open" som ble avholdt for en uke siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg