Velmont Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Fysjameg for en komprimering. Jeg må snart lære meg dette... Den er uansett klar nå. Den hakker et par-tre steder, og det ser slettes ikke pent ut, men jeg får la det være foreløpig. Jeg er to uker forsinket allerede. Jeg laster opp nå straks. Jeg får se din imorgen. Må få startet vote'en også da.. Hehehe, laaangt etter planen Blir morro iallfall.. jaja, jeg kommer for seint på skolen imårra også... Synd, men sant... Såå, sovetid - slik at jeg kommer for sent istedenfor å ikke komme i det hele tatt Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Jepp, jeg kontakter moderator for avstemning i morgen. Det blir moro. Men nå får jeg ikke lastet opp til Galleriet. Jeg skal se om jeg finner min egen server et sted på WWW. Edit: Jeg ser Svankmajer titter innom tråden av og til nå. Og i tilfelle noen andre venter... Jeg fant frem litt serverplass som jeg kan bruke. Jeg laster opp nå, og den sier at det er tretten minutter igjen. Endret 29. august 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Haha, det er ikke noe verdt vente på. Deler av filmen er helt forferdelig. Turen ned til postkassa ble helt feil inntrykksmessig. Lydene skulle ikke være sånn. Slutten ble også mislykket. Den skulle være ganske fin faktisk. Hånda i begynnelsen ser ut som et helvete. *Riste på hue* Men den ble nå litt stilig synes jeg. Førpremieren din. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hehe.. laster ned nå. Bra tittel. Kødd at du måtte komprimere i AVI da. Bruker Macintosh, og AVI filmer blir utrolig dårlig her. Prøvde det på Åsmund sin nettopp. Filmene ender opp som en grøtmix av det de egentlig skulle være. Men det får bli min forbannelse da, siden jeg absolutt skal være så Macintosh trofast.. S, Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Det visste jeg ikke. Jeg fikk ikke QuickTime'n til. Fila ble enorm. Mulig jeg ikke komprimerte lyden. Vet ikke. Jeg må lære meg komprimering skikkelig til neste gang. Synd om noen får problemer med å se noe. Jeg har forresten boltret den fast i bidragstråden nå. Da er den klar til stenging. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Ja, det er deilig å vite. Det ble et lite (innbilt) stress med denne konkurransen. Men jeg tror jeg må rekomprimere etter skolen i morgen. Deler av den hakker helt sykt. Timingen med lydene i begynnelsen finnes ikke lenger. De stemmer ikke overens med bildene. Skal se om jeg rekker å fikse på det. Edit: Begynner å bli utålmodig. *Lurepåomsvankmajerkastetoppogsattspyetihalsennårhansåfilmenminsånnathandøde* Endret 29. august 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Neida. Jeg får bare ikke til å kjøre filmen din ordentlig. Prøver å jobbe litt for å se om det finnes et eller annet som kan hjelpe meg. S, Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Du har DivX? Oppdatert? http://www.divx.com/divx/mac/ Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Takk takk. Har nå et eller annet DivX skit som ikke fungerer ihvertfall. Ikke sikker på om dette er samme. Prøver i allefall. S, Edit: Installert, men like langt dessverre. Prøver videre jeg. Endret 30. august 2004 av Svankmajer Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Vet du spesifikt navnet på videokompressoren og audiokompressoren du brukte på din film? Det er jo tjue valgmuligheter på hver. Jeg har null aning hva jeg skal velge, ettersom jeg er grønn når det gjelder QuickTime. Din var jo bare på 9 MB og av koselig kvalitet, så om jeg kunne fått til det samme på min, så hadde hele verden ropt hurra. Edit: Fikk QuickTime-fila mi ned fra 400 MB til 25 MB. 9 MB hadde dog gjort seg... Endret 30. august 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg komprimerte rett fra programmet jeg brukte, iMovie. Det var fire valgmuligheter for komprimering, og jeg valgte den nest største. S, Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Hihi, Apple er alt for brukervennlig... Skal prøve meg litt til. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 2 nye plug-ins som SKULLE gjøre noe, men samme greia. Visste egentlig om dette, men håpet at teknologien hadde kommet lenge siden sist gang jeg prøvde og prøvde å kjøre avi filer. Vel, Mac-haterne er visst ikke våkne. Til mitt forsvar i forkant kan jeg jo si at AVI skulle vært død for lengst. S, Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Vel, jeg får gjenoppta den rimelig stillestående etterforskningen i morgen, når kanskje litt mer kyndige mennesker som Velmont eller wh1te er tilstede. Nå må jeg få meg de fire timene søvn jeg har muligheten til. Det ordner seg nok. God natt. Endret 30. august 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Fikk det til nå... jippi. For andre med samme problem burde søke etter Divx Doctor II.. den omformaterer avi til mov filer, og det fungerer faktisk også. S, Endret 30. august 2004 av Svankmajer Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Gosh, vet ikke hva jeg skal si. Ihvertfall annerledes, ingen tvil om det. Temmelig sprø stemning. Det som virkelig er absurd er at du spiller degselv tydeligvis. Virker av den grunn ganske personlig og nesten litt vel intimt. Hånda i begynnelsen er stilig laget.. hele introen egentlig. At hånden din stikker litt foran kamera er igrunn bare morsomt(sånne som Velmont vil sikkert kalle det en drøy pekefinger feil, men dem om det..) Hele greia fram til postkassa er også veldig bra.. med ansiktet og det hele. Resten virker noe surrig handlingsmessig, men koko-stemningen fortsetter til et morsomt klimaks her. Hva det menes med at du legger i fra deg konvolutten skjønte jeg ikke helt om skulle være symbolsk for at du la fra deg galskapen? Noe løst satt det likevel. Jævlig sært bidrag var det ihvertfall. Nesten like sært som mitt misantropiske verk, men heldigvis for deg bare nesten. Men du får godkjentstemplet av meg. Jeg liker den. En morsom liten rundtur i galskap. S Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Wh1te's bidrag var også bra. Oppfinnsomt hva man kan gjøre på en liten togreise. Helt fantastisk musikk til tider. Stemningsfulle landutsiktsbilder. Morsomt stopp når du kaster fra deg den tobakkeska. Var den skjorta som det sto "Same Shit" på lagd til filmen? Trainspotting greia i midten fungerte ålreit. Kunne fint sett MTV sende det i en eller annen reklame(hvis det er et kompliment eller ikke..). Visdomsordene du prøvde å kjøre falt litt igjennom akkurat for min del.., men jeg ser ikke bort fra at noen vil synes de er tøffe. Overall litt for "kult og urbant" for min egen personlige del, men jeg kan se for meg endel som vil synes den midt i blinken. Vinduscenene og de andre scenene virket også veldig forskjellig fra hverandre på en måte da. Du skal ha kudos for håndtverket. Og ikke minst musikken som sagt.. hvem som nå enn lagde den. Åsmund sitt bidrag er jeg usikker på om den skulle være slik jeg får den inn. Jeg ser noe uklart bilde som vrenger seg noe veldig innimellom. Hvis det er ment å være sånn så må jeg innrømme at det ser veldig stilig ut... det urkomiske er vel at den ikke er det. Enkel liten sak. Morsom nok.. et verdig bidrag.. men for å være litt nesten-krass så tror jeg ikke du vinner konkurransen... selv om du har større sjanse enn meg likevel.. (Pokker det er vanskelig å gi saklige vurderinger. Må huske på og aldri bli journalist...) S, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Du tenker igjennom hva du gjør, som fks da det stod"do I believe in god?" Jeg prøver å alltid tenke gjennom det jeg gjør. Mer eller mindre. Du har arbeidet med bildene, - mine var rett fra kamera, duhar visst lagt arbeid inn i etterarbeidet. (om enn, som du sier - ganske lite). Jeg har gjort noe alle burde gjøre; stille kontrasten. Videre har jeg desaturert fargene grunnet dv-cams elendige gjengivelse. Det handler likevel ikke bare om hva du gjør med bildene i etterkant, men også under filming. Det med musikken, den var flott - men den stopper liksom helt feil et par ganger, denstopper langtifra naturlig og jeg føler meg særs plaget over det... Tror ikke jeg skjønner helt hva du mener, men kanskje jeg gjør det allikevel. Mulig lydbroene mine ikke funket for deg. Tror vi alle skal være glade for at jeg har noen i det hele tatt. Hehe, ellers sånninnholdsmessig ble dette noe kvasi-filosofisk, får ikke no' utav det. Men ser for meg personen som sier "å, det var dypt", eller noe. - Bare for å vise at de forsto noe, - når de egentlig ikke gjorde det ;] Alt det "filosofiske" om du vil kalle det det, er veldig lett og forstå, tror da jeg, men det er sikkert derfor du ikke fikk noe utav det. Det er tross alt bare slengt opp på skjermen, uten noe videre tanke om det blir forstått eller ei. Så lenge jeg vet at det er forståelig, støtter jeg meg på det. Var den skjorta som det sto "Same Shit" på lagd til filmen? Nei, jeg hadde tilfeldigvis den på meg den dagen, og fant ut da jeg gikk i gangen at jeg skulle gjøre en liten greie ut av det. Trainspotting greia i midten fungerte ålreit. Vet ikke hva du snakker om, kan ikke fordra Trainspotting. Mulig det er noe likheter, hvor i så fall? Visdomsordene du prøvde å kjøre falt litt igjennom akkurat for min del.. Visdomsord og visdomsord... For meg holder det at et par av dere sier at noen andre sikkert kommer til å synes de er "tøffe". Da er dere på bølgelengde med meg. Overall litt for "kult og urbant" for min egen personlige del Tar det som et kompliment. Vinduscenene og de andre scenene virket også veldig forskjellig fra hverandre på en måte da. Mulig det. Skulle gjerne hatt mer enn 2 minutter jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg