Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Quattro Summer= Problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk Quattro Summer (4mbit) av NGT i går. Merket litt stabilitets problemer en times tid etter jeg fikk den ( fra 07.00 - 08.00). Sjekket linjen på itavisen.no, den viste at linjen var ca 3.3mbit. I 23.00 tiden i går begynte jeg å få skikkelig problemer, nettet slo seg "av og på" hele tiden. MSN logget av og på i ett sett, weben virker nogenlunde bra.

I dag ringte jeg NGT og forklarte problemet. De sjekket linjen og fant ut at den takklet 4mbit så det var ikke her problemet lå.

Problemet begynte faktisk etter at jeg la inn Battlefield servermanager og åpnet de portene som BSM krever. Jeg har kun hatt serveren oppe i 1 time. Noen som vet om BSM kan skape disse problemene? Eller om dette bare er tilfeldigheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er for mye bry kan det ialelfall være verdt å teste avinstallering. Pengene mine ligger nok heller på at det er de portåpningene som det er noe galt med. Kan være du åpnet en port du ikke burde. Vet at hvis du åpner *alle* portene så mister du nettet iallefall, så det kan være du har snublet over noe lignende

Lenke til kommentar

Det kan *meget* godt være problemet ditt. Ring og hør med NGT om det er noen kjente problemer med routeren din og den firmwareversjonen. Degrader til en tidligere versjon uansett for å være sikker. Hadde samme problemene her med 4542 og nyeste firmware

Lenke til kommentar
La merke til at ip adressen på NGT sin, ruter endrings side, viser 10.0.0.1 Men i XP står det 10.0.0.4 Kan dette være noe som lager klusj. Det er jo lokale ip'er...

10.0.0.1 er ip til ruteren. Prøv å sette ip til 10.0.0.2 i windows, det som er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...