Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Catch G.SHDSL med Zyxel Prestige 791

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en slikt modem fra firstmile og det fungerer ypperlig men du må nok få en rom fil med konfigurasjonen til deres system. Det vill ikke bare automatisk fungere.

Men du skriver at du har et modem fra catch og om den vil fungere mot catch. Jeg regner da med at du vet det best?

Jeg er ikke sikker jeg forstår spørsmålet, litt slit å svare på spørsmål som ikke er artikulert ordentlig.

Lenke til kommentar
Jeg har en slikt modem fra firstmile og det fungerer ypperlig men du må nok få en rom fil med konfigurasjonen til deres system. Det vill ikke bare automatisk fungere.

Men du skriver at du har et modem fra catch og om den vil fungere mot catch. Jeg regner da med at du vet det best?

Jeg er ikke sikker jeg forstår spørsmålet, litt slit å svare på spørsmål som ikke er artikulert ordentlig.

Det står da klart og tydelig, ved å kjøpe meg en sånn router så vil jeg slippe å ha sdsl modemet fra catch og vanlig bredbåndsrouter (evt. switch i tilleg), skjønner? Jeg har ikke så god plass på skrivebordet mitt :p

Endret av Scrim
Lenke til kommentar

Routeren fra catch er faktisk mye mindre. Bare en liten boks.

Har catch selv, men den går desverre ikke å bruke fordi Catch har sitt helt eget sære system på dette med SHDSL. Synes egentlig ikke de burde få kalle det SHDSL siden de ikke følger standarden.

Lenke til kommentar

Har catch selv, men den går desverre ikke å bruke fordi Catch har sitt helt eget sære system på dette med SHDSL. Synes egentlig ikke de burde få kalle det SHDSL siden de ikke følger standarden.

ok, så det går ikke an å bruke zyxel routeren istedenfor sdsl modemet fra catch? bummer!" :ermm:

Lenke til kommentar

Du får da ikke router fra Catch :dontgetit: Du får et modem, og tror ikke det er noe værre enn at de gidder å gi deg de opplysninger du skulle trenge for å slippe modemet deres. Det beste er vel kanskje å ta en telefon til Catch å høre...

Lenke til kommentar

Du har rett, det er et modem, og det er det som er problemet. I tillegg kjører de en egen infrastruktur hvor de bruker autentisering gjennom bare godkjente mac addresser fra sine egne modem. Har selv ringt og kranglet med Catch på dette da jeg ville bruke min egen Zyxel 791R istedet, men det er faktisk teknisk ikke mulig da zyxelen ikke en gang vil se noen DSL forbindelse. Grunnen er at du ikke er koblet til en DSLAM i sentralen, men modemet skaper en ENET forbindelse til zyxel hvor du så kobles til deres nett.

På grunn av teknologien de bruker synes jeg at de ikke burde kalle det SHDSL men heller "tilsvarende SHDSL". Det ligger jo tross alt i SHDSL at man skal bruke DSL teknologien, og Catch løsning ligger i ytterste gråsone.

Lenke til kommentar

Muligens litt off topic:

Jeg har også dette fra Firstmile, men sliter med at det henger seg opp av og til. Må ta å skru/av på strømmen på det. Får pinget det fra innsiden, men ikke nådd admin interfacet av det (hverken web eller telnet). Skjedd sånn ca ennen hver uke så langt......

Ellers er det bra.. liker den innebyggede funksjonen på DynDns så jeg slipper å ha noe slikt på klienten.

Lenke til kommentar

SHDSL løsningen fra utstyret til Catch er egentlig SDSL, men de har en software emulasjon som tilsvarer SHDSL frekvensbruket, men jeg er usikker på om de i det hele tatt bruker ATM der... Uansett, det er propritært så tviler på at noe annet enn net2net funker der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...