Yois111 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Heisann! Som jeg har skrevet i "Kabinett" avdelingen på forumet så har jeg planer om å gå fra ATX baserte hovedkort til BBTX baserte. Derfor lurer jeg på om noen har peiling på når denne standaren skal innførest? (har ikke hatt tilgjengelig internett på en stund så har ikke vært så mye fremmpå nyhetsfronten) Mvh. Yois111 Lenke til kommentar
Shader Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Det er vel ikke akkuratt noe fastsatt dato, men det blir vel om et år eller noe sånt. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Standarten blir inført bare av Intel, ikke AMD. Lenke til kommentar
Shader Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Standarten blir inført bare av Intel, ikke AMD. AMD kommer vel med BTX ettervert de også? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 de må det uansett om de vil eller ikke Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 de må det uansett om de vil eller ikke Hvorfor det ????? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ser ingen grunn til at AMD skal gå over til BTX. Eneste som er fordel med BTX er vel at kjølingen blir mer optimal, utenom det synes jeg ikke noe om den i det hele tatt. ATX er mer en bra nok. Kabinett- og hovedkortprodusenter er visstnok heller ikke så fryktelig imponert. ATX og BTX kan eksistere side ved side i lang tid framover. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 de må det uansett om de vil eller ikke Hvorfor det ????? Fordi etterhvert vil ATX kabinettene gå ut og jeg tror ikke at et ATX-kort passer i et BTX kabinett Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Det skal vel komme BTX mot slutten av året. Jeg tviler på at det blir veldig problematisk da det ser ut til å bli tilgjengelig både HK og kabinetter for ATX og BTX i lang tid fremover. Det vil forøvrig være bra for AMD om de også kommer med BTX løsninger. med kommende s939 prosessorer på over 100W TDP så kan det fort bli mye bråk i et ATX kabbis. Ellers tror jeg BTX først og fremst er egnet for de små kabinettene som antagelig kommer til å domminere desktop markedet fremover. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) One possible limitation is that BTX's layout isn't exactly very friendly to AMD's on-die memory controller; look at the picture below of a BTX motherboard and note the difficulty in running equal length traces from the CPU to the memory banks. It's not impossible and there are companies that have developed methods around trace length matching that could come in handy here, but needless to say that no AMD motherboard manufacturer is too eager to design an Athlon 64 BTX motherboard at this point. Why everyone hates BTX The pain! Ikke noe Athlon64 BTX på en stund. Endret 16. juni 2004 av b0nna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå