Gå til innhold

ATX til BTX

Yois111

Anbefalte innlegg

Heisann!

Som jeg har skrevet i "Kabinett" avdelingen på forumet så har jeg planer om å gå fra ATX baserte hovedkort til BBTX baserte. Derfor lurer jeg på om noen har peiling på når denne standaren skal innførest? (har ikke hatt tilgjengelig internett på en stund så har ikke vært så mye fremmpå nyhetsfronten)

Mvh. Yois111

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til at AMD skal gå over til BTX. Eneste som er fordel med BTX er vel at kjølingen blir mer optimal, utenom det synes jeg ikke noe om den i det hele tatt. ATX er mer en bra nok. Kabinett- og hovedkortprodusenter er visstnok heller ikke så fryktelig imponert. ATX og BTX kan eksistere side ved side i lang tid framover.

Lenke til kommentar

Det skal vel komme BTX mot slutten av året. Jeg tviler på at det blir veldig problematisk da det ser ut til å bli tilgjengelig både HK og kabinetter for ATX og BTX i lang tid fremover. Det vil forøvrig være bra for AMD om de også kommer med BTX løsninger. med kommende s939 prosessorer på over 100W TDP så kan det fort bli mye bråk i et ATX kabbis. Ellers tror jeg BTX først og fremst er egnet for de små kabinettene som antagelig kommer til å domminere desktop markedet fremover.

Lenke til kommentar
One possible limitation is that BTX's layout isn't exactly very friendly to AMD's on-die memory controller; look at the picture below of a BTX motherboard and note the difficulty in running equal length traces from the CPU to the memory banks. It's not impossible and there are companies that have developed methods around trace length matching that could come in handy here, but needless to say that no AMD motherboard manufacturer is too eager to design an Athlon 64 BTX motherboard at this point.

Why everyone hates BTX

The pain!

Ikke noe Athlon64 BTX på en stund.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...