ebe Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Skjønte det. Ikke noe å beklage da :smile: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 @echo off start c:progra~1...... er vel d rette Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Ser ikke ut som det er en løsning på "flere *.exe-filer i en batch-fil"-problemet :smile: Last ned StartAll. * Legg inn programmene du vil starte inn i StartAll * Lagre innstillings-filen på skrivebordet * Dobbelklikk og trykk "s" Det er det nærmeste jeg kommer :wink: Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Vel, det kunne jo se ut som om jeg trodde du led av skrivefeil. Hvis "Start etc" er riktig så ville jo "startEtc.bat" mangle en " ". Det er bedre å beklage for en mulig fornærmelse enn å ikke gjøre det :smile: Ikke det at jeg tror du er så hårsår at du ville ta deg nær av den antydningen :wink: Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-16 19:05, Knuty skrev:Heisann.Kunne tenkt meg å hatt en fil på skrivebordet som startet f.eks. hardware.no, deviantart, DC og dreamweaver.Har hørt jeg må lage en batchfil som gjør dette.Noen som kan vise meg hvordan..?Håper på snarlig svar :smile:Mvh.Knuty Du kunne jo muligens legge de i "startup"? Hvis du bruker dial-up finnes det mange prog som starter prog når du kobler det til inet. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hei! Tror det er denne komandoen du er ute etter: start /i c:winntnotepad.exe start /i c:winntsystem32calc.exe exit Legg i en .bat fil som du har gjort. Dette starter flere programmer sammtidig. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Okey.. takker for mange svar. Så hvis jeg vil starte C:Program FilesKaZaAkazaa.exe C:Program FilesDU Meterdumeter.exe og C:Program FilesGlobalSCAPECuteFTP Procftpro.exe Hvordan ser den ferdige fila ut da? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Prøv dette: start /i C:Program FilesKaZaAkazaa.exe start /i C:Program FilesDU Meterdumeter.exe start /i C:Program FilesGlobalSCAPECuteFTP Procftpro.exe exit Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Endelig noen som vet hva de snakker om :smile: start /i C:Progra~1KaZaAkazaa.exe start /i C:Progra~1DUMeterdumeter.exe start /i C:Progra~1Global~1CuteFT~1cftpro.exe ...skal fungere. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hei! Virker som om det er lenge siden folk her på forumet har laga bat filer..:wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 15:31, Mr.Hassan skrev:Hei!Virker som om det er lenge siden folk her på forumet har laga bat filer..:wink: Spesielt når det må til 28 (!) forslag før svaret kommer :smile: Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 start /i C:Progra~1Intern~1IEXPLORE.EXE http://www.hw.no start /i C:Progra~1Intern~1IEXPLORE.EXE http://www.itavisen.no start /i C:WINDOWSnotepad.exe start /i C:WINDOWSexplorer.exe exit Kan nå åpne så mange internettadresser som man vil. Det var vel det det startet med! Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 for å starte URL er det bare å skrive start /i URL så starter den default browser med den siden Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Lenge siden jeg har drevet med batch filer.. Men for ting som ligger i samme mappe er det i hvertfall så enkelt som å skille filnavnene med en pipe (|).. Eksempel: IP.txt|Sot.jpg|GøySpill.exe Ovenfor vil åpne: IP.txt, Sot.jpg og GøySpill.exe... Værre er det ikke.. Men virker ikke med paths da (C:/etc.)... Hva om man puttet snarveier til programmer i samme mappe som batch filen? Og bare pekte til de? (kanskje ikke nødvendig når man kan bruke "start /i C:Progra~1KaZaAkazaa.exe".. ) Joachim [ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-06-03 17:32 ] Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-04-16 19:16, borre skrev:Åpne notepad og skriv inn det som er under:@echo offc:urltilbrowserbrowser.exe http://www.hardware.noc:urltilDCDC.exeh:urltildreamweaver.exe er det en adresse lokalt på maskina heter det path, url er adresser på internett.. :smile: pirke, pirke (i nesa) Lenke til kommentar
IRQ1 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 @echo off start http://www.hw.no DC og alle andre program cls @echo on exit dette fønker Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 13:58, kjerts skrev:er det en adresse lokalt på maskina heter det path, url er adresser på internett.. :smile:pirke, pirke (i nesa) Det har du helt rett i :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå