Knuty Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Heisann. Kunne tenkt meg å hatt en fil på skrivebordet som startet f.eks. hardware.no, deviantart, DC og dreamweaver. Har hørt jeg må lage en batchfil som gjør dette. Noen som kan vise meg hvordan..? Håper på snarlig svar :smile: Mvh. Knuty Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Åpne notepad og skriv inn det som er under: @echo off c:urltilbrowserbrowser.exe http://www.hardware.no c:urltilDCDC.exe h:urltildreamweaver.exe Lagre som filnavn.bat. Ikke *.txt. Legg merke til at Internet Explorer ikke takler å åpne flere web-sider ifra en batch-fil før du lukker websiden som er åpen. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Takker.. :smile: Men.. hvor ligger egentlig explorer mappa? Finner den ikke :/ Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 "c:program filesinternet exploreriexplore.exe" antar jeg... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Trenger ikke skrive path til explorer. Den ligger allerede i windows pathen. Alle program du kan starte fra "kjør" ved å skrive navnet (eg "explorer") ligger i path. (ok, nå ble jeg plutslig litt usikker men jeg er nesten helt sikker på det) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Heisann.. @echo off C:Program FilesGlobalSCAPECuteFTP Procftppro.exe C:Program FilesElaborate BytesCloneCDCloneCD.exe Dette fungerer ikke. Hvis jeg tar kjør.. og skriver inn banen.. så det det fint. Hva er feil? Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Prøv med "call" forran c:etc. Jeg sitter ved en linux box nå, så jeg får ikke prøvd det ut før jeg poster :sad: Alle komandoer som du kan kjøre i cmd vinduet kan du bruke i en .bat fil (+litt til). Så du kan jo se om det funker å skrive "c:etc" i ett dos vindu. BTW: Du trenger ikke skrive @echo off. Den linja gjør slik at du ikke ser det som skjer. Bruk den etter at fila gjør det den skal :smile: Lenke til kommentar
ebe Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 14:20, Knuty skrev:Heisann..@echo offC:Program FilesGlobalSCAPECuteFTP Procftppro.exeC:Program FilesElaborate BytesCloneCDCloneCD.exeDette fungerer ikke.Hvis jeg tar kjør.. og skriver inn banen.. så det det fint.Hva er feil? Disse gutta gir deg feilinformasjon. I bat-filer må du åpne mappene for så å starte programmene. f.eks på denne måten: c: cd cd Program FilesElaborate Procftppro.exe skjønner? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 @echo off "C:Program FilesGlobalSCAPECuteFTP Procftppro.exe" "C:Program FilesElaborate BytesCloneCDCloneCD.exe" Skal fungere (pga. mellomrommet i "program files" og "CuteFTP Pro"). Men av en eller annen grunn så eksekveres ikke alle kommandoene på en gang. Man må lukke ett program før den neste linjen startes. Noen som har løsningen? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Dessuten. kjører du en .bat fil, mener jeg å huske at du må følge 8.3 formatet (dvs filnavn1.bat) og program files blir da progra~1 hvis noen skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 14:27, ebe skrev:Disse gutta gir deg feilinformasjon. I bat-filer må du åpne mappene for så å starte programmene. Langt derifra! Et program kan lett kjøres med en linje ala "c:program filesinternet exploreriexplore.exe" istedet for den lange listen du sier. Man må benytte "..." pga. mellomrommene. Man kan vel også bruke c:progra~1intern~1iexplore.exe. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 14:28, borre skrev:@echo off"C:Program FilesGlobalSCAPECuteFTP Procftppro.exe""C:Program FilesElaborate BytesCloneCDCloneCD.exe"Skal fungere (pga. mellomrommet i "program files" og "CuteFTP Pro").Men av en eller annen grunn så eksekveres ikke alle kommandoene på en gang. Man må lukke ett program før den neste linjen startes. Noen som har løsningen? Call skulle da funke. Bruk "call etc". Det fungerte i 6.22 hvorvidt det funker i 7.0 vet jeg ikke. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 14:34, Mr-CEO skrev:Call skulle da funke. Bruk "call etc". Det fungerte i 6.22 hvorvidt det funker i 7.0 vet jeg ikke. "Call" ble vel benyttet for å starte andre batch-filer ifra en batch-fil. Husker ikke eksakt hvorfor det "måtte" brukes, men det fungerte vel som regel også uten. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 14:32, borre skrev: Quote: On 2002-04-17 14:27, ebe skrev: Disse gutta gir deg feilinformasjon. I bat-filer må du åpne mappene for så å starte programmene. Langt derifra! Et program kan lett kjøres med en linje ala "c:program filesinternet exploreriexplore.exe" istedet for den lange listen du sier. Man må benytte "..." pga. mellomrommene. Man kan vel også bruke c:progra~1intern~1iexplore.exe. Borre har rett. _Alt_ man kan gjøre fra komandolinja kan man kjøre i en .bat fil. Så, kan du skrive c:etcfilnavn.exe og programmet starter kan du skrive det i .bat filen også. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 14:36, borre skrev: Quote: On 2002-04-17 14:34, Mr-CEO skrev: Call skulle da funke. Bruk "call etc". Det fungerte i 6.22 hvorvidt det funker i 7.0 vet jeg ikke. "Call" ble vel benyttet for å starte andre batch-filer ifra en batch-fil. Husker ikke eksakt hvorfor det "måtte" brukes, men det fungerte vel som regel også uten. Det var fordi 1.bat ventet på "ferdig" signalet til 2.bat. Trodde kanskje det var slik med .exe også. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg pleide å skrive: START programmet START programmet osv... Dette funka fint det.. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 ok, greit. dere har sikkert rett. var bare så skråsikker på at man måtte det da jeg for lenge siden skrev endel bat-filer. hvis det ikke funker å starte alle programmene samtidig kan man jo lage en bat-fil som starter inneholder f.eks.: startExplorer.bat startFTP.bat også må man lage en disse filene. er d en mulig løsning? litt tungvindt men.. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg tror det var ment som "start c:etcfilnavn.EXE" .bat kan man jo kalle med "call" Lenke til kommentar
ebe Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 14:47, Mr-CEO skrev:Jeg tror det var ment som "start c:etcfilnavn.EXE".bat kan man jo kalle med "call" Mitt innlegg har ingen ting med norpheus sitt å gjøre. Hvis det var det du tenkte på.. Hvis du ser så ble innleggene posta samtidig.. Ga bare bat-filene navn. [ Denne Melding var redigert av: ebe på 2002-04-17 14:51 ] Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Mitt innlegg har ingen ting med norpheus sitt å gjøre. Hvis det var det du tenkte på.. Hvis du ser så ble innleggene posta samtidig.. Ga bare bat-filene navn. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ebe på 2002-04-17 14:51 ]</font> Ok, jeg så START program og startEtc.bat og trakk en forhastet sluttning. Beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå