pcgutten Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hei, før har jeg skrevet en post om dette men fikk ikke de svarene jeg trengte så jeg spørr på ny. Jeg har mitt gamle Amtron PII-3100B hovedkort med en P2 cpu som skal klokkes. Jeg vil voltmodde dette kortet for og kunne klokke mer og få den stabil. Jeg har lest litt om hovedkortet og finner ikke noe intressant. Det jeg lurer på er hva jeg trenger? Og hvodan jeg gjør det, og hvor de forskjellige pinnene på hovedkortet som skal kortsluttes. Og visst jeg voltmodder, hvordan stiller jeg volten da? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Det jeg lurer på er hva jeg trenger? I bunn og grunn trenger du kun litt ledninger, en loddebolt, en motstand (enten justerbar eller ikke) OG en god del kunnskaper om matematiske formler og fysiske formler (9. klasse pensum). Et multimeter er heller ikke å forakte... Og hvodan jeg gjør det, og hvor de forskjellige pinnene på hovedkortet som skal kortsluttes. Det gjøres på samme måten som i denne artikkelen. Hvilke pinner det er må du nesten forske deg fram til alene (eller spørre noen som har peiling, kanskje her). Og visst jeg voltmodder, hvordan stiller jeg volten da? Du stiller spennigen ved å forandre motstanden mellom polene i spenningsregulatoren (derfor er det en fordel med en justerbar motstand), du får her bruk for en god del matte og fysikk kunnskaper (9. klasse pensum). En av hovedformlene er: spenning (volt, V) = strøm (ampere, A) * motstand (ohm, Ω) Endret 16. juni 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå