8210fan Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 som sagt vil det ikke fungere skikkelig. dvs, det funker ikke i det hele. den ene dataen som er bærbar har et 1394-nettverkskort, mens den andre som er stasjonær har et Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC nettverkskort. dette kortet kan jeg også velge å bruke på den bærbare også. den bærbare ser ut til å reagere på at det blir koblet til nettverkskabel, men den stasjonære vil ikke reagere. det vil si, det kommer ikke opp noe alternativ under nettverkssteder. det gjør det derimot på den bærbare. noe som er litt rart er at når man kobler fra den bærbare så kommer det opp på den stasjonære at en nettverkskabel. noen tips? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 er ikke så veldig inni dette, men utifra mine erfaringer så funker ikke 1394 nettverkskort sammen med vanlige ethernet kort. Noen som kan forklare hva 1394 nettverkskort er til? Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 er ikke så veldig inni dette, men utifra mine erfaringer så funker ikke 1394 nettverkskort sammen med vanlige ethernet kort. Noen som kan forklare hva 1394 nettverkskort er til? Firewire Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 1394 = FireWire. Ikke nettverkskort. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Du kunne jo skjekka om LED'sa bake på den stasjonere lyser, da snakker jeg om de led'sa som er ved nettverks-kontakten. Hvis de ikke gjør det så er nettverkskortet ditt enten ødelagt dårlig festa eller ikke instalert riktig. Hvis de lyser så må du ihvertfall sette opp nettverks-innstillingene på begge pcene, det er en del forskjellig fra Operativsystem til Operativsytem Lenke til kommentar
8210fan Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 det er ikke noe LED bakpå den stasjonære. ikke noe lys og det ser ikke ut som at det skal være noe som skal lyse heller. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det skal nok være det, jeg har aldri sett et nettverkskort uten leds (ikke engang en av mine fra 1996) men de er ikke ikke runde de er bare som regel flate og ligger enten helt inntil kontakten eller i egen hull ved siden av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå