above Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hallo Jeg lurte på hvilken kabel jeg må bruke for å få koblet tv`n til pc`n? Jeg tror jeg kansje trenger en ekstra lang kabel for at den skal rekke fra pc`n til tv`n. Jeg skal bruke dette for å se filmer som jeg har på pc`n på tv`n. Går dette ann på en enkel måte? Takker for svar og tips på forhånd! Mvh Ostebu Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 du må kjøpe en slik..."pc monitor cable"...Men vanlige tv'r har ikke slik inngang... jeg kjøpte meg en slik ledning i forrige uke...189 NOK... Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Kjøp en kabel med S-Video og minijack (lyd) i den ene enden, og Scart-tilkobling i den andre enden. Denne kan brukes, men da må du også ha en slags splitter til å få lydkablene over til minijack Lenke til kommentar
above Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Kjøp en kabel med S-Video og minijack (lyd) i den ene enden, og Scart-tilkobling i den andre enden. Denne kan brukes, men da må du også ha en slags splitter til å få lydkablene over til minijack Det var jo så mange der, ble jo helt forvirret Kan du gi meg varenummeret til alle de kablene jeg trenger for å få dette til å fungere? Det går vel ikke ann å ha både tv og vanlig pc skjerm samtidig vel, eller? Takker for svar! Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) 32-3659 har skjerming...et bedre valg enn--> 32-1253 Husk at tvn må støtte s-video ellers får du svart/hvitt bilde Mange skjermkort tillater dataskjerm og tv samtidig Endret 16. juni 2004 av cdrom Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) [quote Det går vel ikke ann å ha både tv og vanlig pc skjerm samtidig vel, eller? Takker for svar! hvis du mener å bruke pc'n samtidig du ser på tv? Så går det an, men jeg tror nok det bare går an på Flatskjermer...? uten at jeg skal si det for sikkert.. går ihvertfall an på min 17" philips flatskjerm ..Bruker pc'n samtidig jeg ser på tv øverst i høyre hjørne Endret 16. juni 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
above Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 skal du ha lyd også? Ja Lenke til kommentar
above Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Nå ser jeg på tv`n at jeg ikke kan bruke en slik rund kabel, jeg må ha en lignende den som har varenummer: 32-8575 på clas ohlson.. Går den ann å bruke eller må jeg kjøpe ny tv? Ps: Jeg trenger lyd og Lenke til kommentar
above Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Nå ser jeg på tv`n at jeg ikke kan bruke en slik rund kabel, jeg må ha en lignende den som har varenummer: 32-8575 på clas ohlson.. Går den ann å bruke eller må jeg kjøpe ny tv? Ps: Jeg trenger lyd og Er det ingen som kan svare meg? Det begynner å haste nå.. Skal kjøpe det i løpet av morgendagen Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Kjøp en kabel med S-Video og minijack (lyd) i den ene enden, og Scart-tilkobling i den andre enden. Denne kan brukes, men da må du også ha en slags splitter til å få lydkablene over til minijack Eller egen audiokabel... Endret 16. juni 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Jeg skjønner på deg slik at du har "s-video" utgang på skjermkortet og "video" inngang på tvn? Da kan du bruke denne kabelen for bildeoverføring. Du bruker en slik til lyd. Vil du bruke scart inngangen på tvn bruker du denne i tillegg til de andre kablene. Dette er fra Biltema Hvis du har en tv av nyere dato (si oss gjerne hvilken tv det dreier seg om) så kan det fint hende at den støtter s-video signaler selvom det ikke er inngang for det. Da fungerer 32-6661 fra clasohlson glimrende. Endret 16. juni 2004 av cdrom Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Da kan du bruke denne kabelen for bildeoverføring. Du bruker en slik til lyd. Vil du bruke scart inngangen på tvn bruker du denne i tillegg til de andre kablene. Dette er fra Biltema Hvis du har en tv av nyere dato (si oss gjerne hvilken tv det dreier seg om) så kan det fint hende at den støtter s-video signaler selvom det ikke er inngang for det. Da fungerer 32-6661 fra clasohlson glimrende. Veldig bra skrevet! Eller han kan stikke på El-kjøp hvis det finnes en slik butikk i nærheten. Dette KIT fører både lyd og bilde_10 meter_299kroner. Eller denne: Dette KIT fører både lyd og bilde_5 meter_199 kroner. Valget er 5 eller 10 meter. Sveinl. Endret 16. juni 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Veldig bra skrevet! Eller han kan stikke på El-kjøp hvis det finnes en slik butikk i nærheten. Dette KIT fører både lyd og bilde. Koster 299 kroner. Sveinl. takk Det Kitet du nevner vil fungere hvis den scart adapteren har en bryter som kan slå sammen fargesignalet og svart/hvitt signalet i s-videokabelen (Jeg har en slik adapter og den har en mikroskopisk bryter på siden som gjør dette). Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Du har noenlunde peiling på hva du trenger nå, men det beste er kanskje å stikke på en El-kjøp butikk eller Expert. Du forteller dem hva slags utstyr du har (TV, plugger, S-video?, scart osv..) og de anbefaler hva du trenger. Da vil du treffe 100% riktig valg. Jeg har en 10 meter scartkabel fra PC til TV. I PC-enden er det S-videokabel (rund plugg med flere pinner) til å sette i skjermkortet. Og en lydkabel med 2 kanaler lyd. På lydkabelen måtte jeg kjøpe en splitter slik at de to lydkanalene kombineres til en minijack-plugg. Dette for at den skulle passe i lydkortet. Da får jeg lyd og bilde rett på TVen. Jeg har tenkt å ta fram loddebolten og separere ut lyden (På TV-enden/scart) slik at jeg kan lodde på plugger som passer i surroundreceiveren. Da blir det litt bedre lyd. Finn ut hvordan nettopp du vil ha det og hør med din lokale butikk. De vet hva som går og hva som ikke fungerer. For å veksle mellom PC og TV er det bare å gå inn i kontrollpanel på nvidia desktop manager og veksle der (ATi har sikkert tilsvarende løsning). Personlig la jeg inn en hurtigtast (ALT+S). Deretter gikk jeg inn i musprogramvaren og tilordnet midtre knapp til å utføre (ALT+S). Så når jeg vil skifte fram/tilbake PC/TV så klikker jeg bare den midtre knappen så slipper jeg å lete etter dette på PCen. Sveinl. Endret 16. juni 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
above Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Tusen, tusen hjertelig takk for de siste utrolig gode svarerne jeg fikk og takk til dere andre og Kjempe fint forklart! Mvh Ole Andrè Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå