HolgerL Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Non-Holgers = De vanlige dødelige. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Hold skjnåta=blanding av hold tåta og kjeft så dukka det opp en N Endret 19. juni 2004 av chokke Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Hold skjnåta=blanding av hold tåta og kjeft så dukka det opp en N Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 å pogge = stein, saks papir (kommer av att det ble brukt for å velge kem som sko starte med å hive "slammeren" sin på pogg, for de som husker de tidene!) knall = brukes i alle slags sammenhenger, ligger en historie bak det og, en 50 år gammal alkis som starta da, han går under navnet "knallen" snakkiz = brukes også over alt, i slutten av setninger, eller mens du står å snakker med noen og vil gå så er det genialt å ta en kjapp "snakkkiz" og gå brukes også om ein er har feil i en diskusjon og liknende. ellers kommer jeg ikke på noe særlig.... Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 hm.. har noen få Kurzt: penger Gromt=bra Grimt=dårlig Sssschwerre (uttales med lang S) = uttrykk på linje med svarte fa[beep] i hel[beep] Ellers går det i tyske snakkemåter, og "ge~", og diverse sitater fra tv/film/whatever brukt på de utroligste steder... "ææææ heittje AINNJA HOLT, og æææ eeee LÆSPÆSK!" (ukens mest misbrukte quote) Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Spenger: Blanding av spenn og penger Lenke til kommentar
Purify Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) *Legger ofte til -iserte/-serte/-sert/-isert etter ord istedenfor ennå et ord. F.eks. "har du gitarisert i dag?" *Generelt mye banning, eks. "må du ta hoinnfetta i rævfan å slængtykje ho tell hællvette ut av dørsatan!". På bokmål blir det noe slikt som "må du ta hundfitta i rævfaen og slengtykje henne til helvete ut av dørsatan!". *Ordet "litt" der det overhodet ikke passer. Eks. "hvorfor ikke?" "neh, litt..". *Ordet "kanskje" der det overhodet ikke passer. Eks. "hvorfor ikke?" "kanskje?". *Navnet Pål, som er en taper i klassen vår. Ja, jeg vet det er slemt. *Mjaumjau i stedet for "hei". Kommer ikke på flere nå, men bestekompisen min kommer over i morra, da skal jeg føye de som blir brukt til Endret 24. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Om penger bruker vi som i vaselina bilopphøggers ordet peeng. Uttales pe-eng Og så sier vi ofte....hvem ba deg snakke??? Hvis noen fulgte meg og vennene mine en dag så ville han ikke trodd vi var bestevenner. Vi sier stgge ting og disser hverandre men tar oss ikke nær av det. Det er bare pisspreik (et veldig mye brukt ord) Spurte noen deg? Hvem ba deg snakke?Og hvis vi krangler om hvem som har rett sier vi: Noen sa nei, men den viktigste var meg Det vi også bruker er: Hvis noen er wannabe kaller vi dem tøffeløffer Sier noen noe feil er de dummelummer (uttales dommelommer) Endret 24. juni 2004 av Jeg_ruler Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Lauk Laukisen dust ræv eid Jørn Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det mest interne, som egentlig sprer seg utover i Oslo med en voldsom fart, var et jeg og 2 kompiser fant på mens vi kjedet oss en regnfull fredag på majorstyen: Sand i bøtta. Som i: Hun dama der har ikke mye sand i bøtta... (hun er pult til helvete og tilbake, slapp ) Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 *Generelt mye banning, eks. "må du ta hoinnfetta i rævfan å slængtykje ho tell hællvette ut av dørsatan!". På bokmål blir det noe slikt som "må du ta hundfitta i rævfaen og slengtykje henne til helvete ut av dørsatan!". Kjenner vi hverandre? Det går vel for det meste i disse to: Bagre=drite Kiæften=Kjeften (med trykk på i'en) Ronkmæhælvete= Gi faen (Eks. Ta no å ronkmæhælvete) Ellers så har jeg en tendens til å føye inn "Fær", og "ligg" i noen setninger. Eks: "Fær du å ligg å trør på maur" Dere fra nord-norge fatter denne. Eller så har man jo denne: "Settehælvette å dræg dæm tell satan uttherrifra" Bruker den hvis noen noen går inn på rommet mitt uten å banke på, veldig internt Dette har veldig mye med dialekt å gjøre da. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 å klonke = stein, saks papir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå