smeboe Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Fant ut at vi trenger en tråd for slængord som folk her på forumet har brukt, som ikke har vært allmenne ord som f.eks. schpaa kæbe eller andre uttrykk "alle" bruker. Jeg og en(eller var det to?) venner lagde vår egen lille kult hvor vi hadde et eget skriftsspråk til å sende lapper i timen, og alt det der. Men, vi hadde også noen ord vi brukte i talespråket. Det viktigste var verbet "å saltvri", som vi satte inn istedet for alle verb. Dernest hadde vi utropsordet "PHOG", som man bruker når man reagerer på noe. Og til sist THE substantiv, "Glum"(uttales glom), som vi satte inn istedet for alle substantiv. Har dere også brukt en liknende vri på språket som bare dere og venner kjente til?? PHOG! Jeg saltvridde glummen!! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Har vel standard orda da: Schpaa Schmø Chille'n Lime'n (Dvs å chille, bare med pils) Bøffe (= stjele) Kjibbe (=stjele) Bevve (=hoppe) Lenke til kommentar
kag Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Til tross for at det korrekte er schmø kæbe, så sier jeg også schpaa kæbe. Schmø er mer fint... type; elegant, lekkert, to die for, speechless og med litt mer passion enn schpaa. Schpaa kæbe! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 *Kvorleidas = Hva mener du? *Kvarfør = Hvorfor? *Konsekvent sett inn tysk preteritumsform "ge" foran hvert ord, selv om det ikke er riktig eller passer inn i det hele tatt. F. eks: Hvorfor gehopper du ikke? *Slenge inn "gemacht" i slutten av hver setning. Hva om vi spiser is gemacht? *Grantmåter, med rullende "r" så det ljomer! Grantmåter er "grandmother", og brukes i alle sammenhenger hvor man vil be vedkommende holde kjeft, ikke innrømme at man har tapt en diskusjon eller lignende. Da blir det: "Jejeje, grantmåter". Det er min vennektrets SVÆRT interne uttrykk, og ingen av dem er korrekte, selvfølgelig. Bare tull vi har funnet på. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 "El loco del lunex" er jo ganske internt, da? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Å lø .korr ? Tischard Kukklein Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Sh'aaa mener (= skjønner du hva jeg mener) Bæde (=klikke, bli skikkelig sur) keegstah (=her: deilig pakkis som leker soss. keeg betyr her deilig og stah er forkortelse for staner) kaosgutt (= dritdigg gutt) kae (=pule) mongKis (= kis/gutt som ikke klarer å oppføre seg foran jenter) Vigdissiiiinaaa (=jente uten venner som liker å spre rykter) Legger sikkert til mer her. Vi voldtar det norske språket Endret 16. juni 2004 av AnAnAs Lenke til kommentar
Togo Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Å slæge = Slappe av. Det er vel det eneste. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Heh får inntrykk av at ingen i Osloområdet har interne ord... Bare den samme gamle kebabnorsken som alle der borte bruker... Endret 16. juni 2004 av SBS Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Myring - Ikke særlig koselig karakteristikk av en person. Teit, lam osv. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 *le av RBK & sosohal* Hva ler du av? Det er ord vi bruker i hverdagen, jo. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Må ikke bli oppgitt da, vi har såvidt begynt på listene Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) jeg holder meg for det meste til norsk Endret 16. juni 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Haltan! (skjellsord) YUO IS TEH PHUNNAY!11 Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Heh får inntrykk av at ingen i Osloområdet har interne ord... Bare den samme gamle kebabnorsken som alle der borte bruker... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 *le av RBK & sosohal* Hva ler du av? Det er ord vi bruker i hverdagen, jo. Nei jeg bare kjenner meg igjen fra miljøet jeg bor i.. Men her så ler vi av folk som bruker ordene.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Å lø, e du kukklein? eid.korr ? din tischard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå