Gå til innhold

Veldig interne ord dere har brukt..

smeboe

Anbefalte innlegg

Fant ut at vi trenger en tråd for slængord som folk her på forumet har brukt, som ikke har vært allmenne ord som f.eks. schpaa kæbe eller andre uttrykk "alle" bruker.

Jeg og en(eller var det to?) venner lagde vår egen lille kult hvor vi hadde et eget skriftsspråk til å sende lapper i timen, og alt det der.

Men, vi hadde også noen ord vi brukte i talespråket. Det viktigste var verbet "å saltvri", som vi satte inn istedet for alle verb. Dernest hadde vi utropsordet "PHOG", som man bruker når man reagerer på noe. Og til sist THE substantiv, "Glum"(uttales glom), som vi satte inn istedet for alle substantiv.

Har dere også brukt en liknende vri på språket som bare dere og venner kjente til??

PHOG! Jeg saltvridde glummen!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Kvorleidas = Hva mener du?

*Kvarfør = Hvorfor?

*Konsekvent sett inn tysk preteritumsform "ge" foran hvert ord, selv om det ikke er riktig eller passer inn i det hele tatt. F. eks: Hvorfor gehopper du ikke?

*Slenge inn "gemacht" i slutten av hver setning. Hva om vi spiser is gemacht?

*Grantmåter, med rullende "r" så det ljomer! Grantmåter er "grandmother", og brukes i alle sammenhenger hvor man vil be vedkommende holde kjeft, ikke innrømme at man har tapt en diskusjon eller lignende. Da blir det: "Jejeje, grantmåter".

Det er min vennektrets SVÆRT interne uttrykk, og ingen av dem er korrekte, selvfølgelig. Bare tull vi har funnet på.

Lenke til kommentar

Sh'aaa mener (= skjønner du hva jeg mener)

Bæde (=klikke, bli skikkelig sur)

keegstah (=her: deilig pakkis som leker soss. keeg betyr her deilig og stah er forkortelse for staner)

kaosgutt (= dritdigg gutt)

kae (=pule)

mongKis (= kis/gutt som ikke klarer å oppføre seg foran jenter)

Vigdissiiiinaaa (=jente uten venner som liker å spre rykter)

Legger sikkert til mer her. Vi voldtar det norske språket :p

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...