jajajalla Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Heisann, Jeg lager et program som bruker pointers i C#. Dette fungerer i og for seg greit med arrays som er laget av programmet mitt, men når jeg skal bruke pointers som jeg har fått av en ekstern funskjon, for eksempel en WinAPI så oppstår det et problem: Jeg deklarer en dll funskjon der en av parameterene skal returnere tilbake pointeren til dataen som dll-funskjonen har opprettet. Denne parameteren er deklarert som en int, og det er her problemet oppstår; jeg klarer ikke å sette en pointer lik en int, for eksempel: int ptrFromApi; int* ptrToData; //En eller annen api-funskjon som returner en pointer til data ptrToData=ptrFromApi; Hvordan kan dette unngås, må jeg deklarer pointeren i api-funksjonen som noe annnet enn en vnalig int da eller? Glad for alle svar og tips! mvh Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Fant det ut for et par dager siden, og det er jo selvfølgelig pinlig enkelt int PtrFromApi; int* myPointer; myPointer = (int*)PtrFromApi; Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 burde ikke dette ha vært det første du prøvde? Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Jo, det var nettopp det jeg også fant ut av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå