Gå til innhold

Problemer med ftp-opplasting

Anbefalte innlegg

Fedora Core 2

Jeg klarer ikke å koble til ftp-servere. Har forsøkt med både gftp og igloo, men får følgende feilmeldinger:

TIMEOUT (socket read)

Unable to get host reply

Dette skjer etter at jeg får beskjed om at jeg er koblet til ftp server .

Forslag til løsninger/feilårsaker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ingen vei...

Har både gnome og kde, men klarer ikke å logge på noen av de serverne jeg med windows XP tidligere har klart å logge på uten problemer. Er det noe annerledes når man logger på fra linux? (Er litt fersk, som dere kanskje skjønner...)

Klarer å logge på "åpne" servere, bl. a en del av de som ligger på default-listen i gftp.

Kan det være en brannmur i Linux som ødelegger. Har en brannmur på rutern, men den hindrer i hvert fall ikke windowspålogging.

Endret av Mandible
Lenke til kommentar

Sjekk under opsjoner i FTP klienten du bruker at den ikke er satt opp til å bruke en annen protokoll enn standard FTP. Slet med CoreFTP selv og fikk samme feilmeldinger, og da viste det seg at den var satt til SecureFTP.

-KJ

Lenke til kommentar

Du prøvde passive mode og det hjalp ikke?

Ja - pakkefilteret kan stoppe active FTP da det settes opp en egen dataforbindelse fra serveren til tin maskin. Nei, dette er ikke "vanskeligere" på GNU/Linux systemer. Kjører du en firewall på et windows system vil trafikk blokkeres der også ;)

Jeg annbefaler den kommandolinjebaserte lftp klienten.

Lenke til kommentar

pussig har ikke hatt noe problemer med ftp... Aldri...

Hvis du kjører ruter, kan du vel egentlig bare skru av brannmuren på Linux-boksen? Ikke at den burde gjøre noe forskjell... prøv som root å skrive /etc/init.d/iptables stop... (eller ta en titt i system-config-securitylevel. Ligger under "systeminstillinger")

Lenke til kommentar

Har nå klart å logge inn de fleste stedene, men har vært nødt til å bytte ut en del adresser. F. eks. må jeg bruke ftp.domeneshop.no istedenfor login.domeneshop.no som jeg bnruker fra winXP (WinSCP).

Skjønner ikke helt hvorfor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...