Gå til innhold

Tipper dama var stolt.

kag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TV-selskapet drev uansett offentlig sjikane av fyren, og hadde slitt ved et søksmål, uansett hvordan du snur og vender på det.

Skal alle drittunger få alt de peker på da?

jeg regner med at hvis noen kastet, la oss si en 20 kroning ut over en folkemengde. En liten gutt fikk tak i den, dvs. den landet midt i fanget hans. Regner med at du ville hoppet på han, og tatt i fra han mynten? Kanskje slått han litt, og jublet over at du fikk mynten?....

Etterpå finner du ut at NRK har filmet deg, og komentatorene var mildt sjokkert over oppførselen din. Så _saksøker _du dem fordi du dreit deg ut på riksdekkende tv? (Men her mener du at de dreit deg ut?)....

noe skurrer..

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar
TV-selskapet drev uansett offentlig sjikane av fyren, og hadde slitt ved et søksmål, uansett hvordan du snur og vender på det.

Nei, du har ikke peiling..

Det må jeg si var saklig argumentering.

jeg regner med at hvis noen kastet, la oss si en 20 kroning ut over en folkemengde. En liten gutt fikk tak i den, dvs. den landet midt i fanget hans. Regner med at du ville hoppet på han, og tatt i fra han mynten? Kanskje slått han litt, og jublet over at du fikk mynten?....

Hvis noen hadde kasta ut en seddelbunke, og jeg hadde fått tak i den, hadde jeg ikke brydd meg om det var noen småunger der som også ville ha. Jeg fikk tak i den, synd for dem.

Etterpå finner du ut at NRK har filmet deg, og komentatorene var mildt sjokkert over oppførselen din. Så _saksøker _du dem fordi du dreit deg ut på riksdekkende tv? (Men her mener du at de dreit deg ut?)....

Om jeg dreit meg ut eller ikke, får være opp til den enkelte å avgjøre. Å filme det hadde vært helt greit - men å kasse meg en idiot osv (jfr "moron" osv), hadde vært totalt uakseptabelt. Dette er jo regelrette injurier. Om de kan grunngis eller ikke, får være en annen sak.

noe skurrer..

Jeg ser poengene deres, men en sak har alltid flere sider.

Lenke til kommentar

Jeh håper virkelig du bare tuller med oss her. Hvis du virkelig ikke forstår at han ble kalt moron når han kaster seg nesten oppå en 3-4 år gammel gutt som holder på å plukke opp den baseballen for å grabbe den til seg selv syns jeg du er litt ute å sykle.

I tillegg blander du inn en tåpelig setning om alle drittunger skal få alt de peker på. Hva i huleste har det med saken å gjøre? Forsøker du å gjøre idioten om til en forkjemper mot bortskjemte barn i verden? Jeg syns faktisk en skal ta hensyn til barn og behandle dem godt. Kan ikke skjønne at det skal være noe galt i det. :)

Jeg tviler på at han hadde vunnet noe som helst søksmål selv i USA.. :p

Lenke til kommentar

Jeh håper virkelig du bare tuller med oss her.

Det gjør jeg ikke.

Hvis du virkelig ikke forstår at han ble kalt moron når han kaster seg nesten oppå en 3-4 år gammel gutt som holder på å plukke opp den baseballen for å grabbe den til seg selv syns jeg du er litt ute å sykle.

Jeg forstår godt at folk ønsker å kalle han 'moron'. Hvis folk synes han er det, noe de åpenbart synes at han er, så la dem kalle han det, men IKKE PÅ TV. Man har lov å ha meninger, og ytringsfrihet er en fin båt, men det finnes også injurier og den slags. Hvis folk synes han gjorde noe dumt, så la dem gjøre det, men TV er ingen plass for slike utspill; i det minste ikke i den ordlyden.

I tillegg blander du inn en tåpelig setning om alle drittunger skal få alt de peker på. Hva i huleste har det med saken å gjøre?

At guttungen var liten, spiller forsåvidt ingen trille. Det er så mange unger som får puter sydd under armene, og slik jeg så det, var det en mer eller mindre hederlig kamp om ballen, med opptil flere personer involvert. Det er imidlertid ikke poenget -- poenget er at vedkommende sjikaneres og lynsjes verbalt på offentlig TV, noe som, etter mitt skjønn, er hundre ganger mer alvorlig enn at en liten gutt ikke fikk baseballen.

Forsøker du å gjøre idioten om til en forkjemper mot bortskjemte barn i verden?

Nei?

Jeg syns faktisk en skal ta hensyn til barn og behandle dem godt. Kan ikke skjønne at det skal være noe galt i det. :)

Joda, det er vel og bra, men barn må også lære seg at de ikke alltid kan få viljen sin, og at folk står i sin fulle rett til ikke å være føyelige, dersom det måtte være ønskelig.

--------

Ikke misforstå, jeg er klar over at jeg muligens maler fanden på veggen her, og at jeg nok provoserer en del. Jeg forsøker imidlertid å argumentere for hva som er mitt syn -- dere må få lov til å ha deres. Som skrevet, er det medienes angrep på personen, som provoserer meg mest. Hvis dere hadde sett klippet uten lyd, hadde dere latt dere påvirke i så stor grad? Det er jo noe med at "alt media sier er sant", selv om jeg ikke beskylder folk her for å ikke kunne kritisere kilder. Jeg bare sier at man skal tenke litt over hvem som maler virkeligheten -- og at skandaler og superlativer er god butikk.

bfisk

Jeg tviler på at han hadde vunnet noe som helst søksmål selv i USA.. :p

Javel. Jeg tror nå det, inntil det motsatte er bevist :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...