Gå til innhold

Viser stilelementer i bruk for en gitt tag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Javascript vil nok komme et stykke på veg, men siden noen har dette deaktivert :realmad: , så bør du nok heller søke hjelp i noen av server-side dlene på forumet...

Det er vel bare snakk om 6-8 %, javascript er ikke nødvendigvis galt å bruke, men i mange tilfeller har CSS en bedre løsning. (:hover i stedet for OnMouseOver osv.)

Lenke til kommentar

Men nå tror jeg at dere missforstod litt. Jeg vil ha det på min maskin for å kunne se på hvilke som helst html-side + css-filer. De som ser på siden min skal få slippe å bry seg med stilsettet mitt...

Problemet mitt er at når jeg sitter og designer en side kommer plutselig en tekst ett litt annet sted enn jeg hadde tenkt. Da ville hatt listet opp alt av stilelementer som gjelder for den teksten. , ala

"den omsluttende <p> har definert class="leftalign" som har text-align:left, videre så har den omsluttende <body> definert color:#000000 osv osv og det er derfor teksten er sort og venstre justert"

Ble det nå litt klarere? Litt vanskelig å forklare når man ikke helt er sikker selv... ;-)

-Vegar

Lenke til kommentar

Har du firefox , går du på

Tools -> DOM Inspector

edit: Glemte å nevnte at den er god for å sjekke om HTML-sider har en logisk struktur også. Jeg har alltid god oversikt i hodet selv, men har sett på kildekoden til andre at de tydeligvis ikke har det.

Vil anbefale deg å laste ned FireFox-pluginen EditCSS også. Da kan man skrive CSS, og så vil siden bli oppdatert realtime. Ganske greit verktøy for å finne løsninger på små fillefeil, eller for å teste fargekombinasjoner.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Hum... Har sverget på at jeg ikke skal laste ned firefox... Er svoren Opera-fan og er redd for å måtte innrømme at Firefox skulle være bedre på noe vis... ;-)

Men, men. Bør jo uansett teste siden i firefox også, så...

Takk for tipset.

-Vegar

Lenke til kommentar
Hum... Har sverget på at jeg ikke skal laste ned firefox... Er svoren Opera-fan og er redd for å måtte innrømme at Firefox skulle være bedre på noe vis... ;-)

Men, men. Bør jo uansett teste siden i firefox også, så...

Takk for tipset.

-Vegar

Hvis du trenger flere grunner til å gå over til FireFox:

*OpenSource

*Ingen reklame

*Plugins som gjør alt Opera gjør, og mye mer...

*Større wievport hvis du vil

*Lettere å tilpasse helt etter eget behov

Én grunn for Opera fremfor FireFox:

*Den er norsk

Mitt valg er klart; FF !!

Lenke til kommentar

Installerte 0.9 i går kveld og må vel inrømme at jeg ble litt imponert. Det jeg ikke likte var at menylinja på siden min som jeg hadde slitt sånn med ble helt feil i FireFox..

Men med de nevnte plugins gikk det jo greit å få det fikset.

-Vegar

Lenke til kommentar
PS: Web Developer i FireFox 0.9, har et verktøy som gjør at du kan klikke på et element, for så å få all CSS-infoen om det elementet servert på gullfat.

Jepp, i tilegg til å kunne gjøre det editCSS kan, altså realtidsredigering av stilark (kjempegøy å messe opp sider, for så å ta screen :p ), kan Web Developer validere siden i flere forskjellige validatorer, highlighte bilder uten alt-atributt, printe ut størrelser på bilder og blokkelementer m.m.

You want it. You want it now.

:p

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

mumle, mumle... :hm:

>sukk<

Ja, det ser nok ut til at Opera må se seg slått når det gjelder nyttig fiksfakseri for webutviklere...

Men men. Jeg gir nå ikke slipp på dem av den grunn. Er også blitt avhengig av M2 (epostleseren), så dersom ikke mozilla kommer med noe genialt der også så vil firefox være reservert til utviklingsbruk

;-)

-Vegar

Lenke til kommentar
satyrium: Hvordan er thunderbird i forhold til Outlook express? Er det samme tunge grensesnitt som Mozilla har (netscape-style), eller er det mer moderne?

Tja, du kan jo laste ned themes og extensions til den, på samme måte som med firefox. Jeg vil si at den er "lettere" enn outlook express, og mindre tungvindt å bruke. Du får teste den ut selv, vi vet jo alle hvor gode produktene til Mozilla blir ;)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke så mye om epostklienten kommer i rosa eller grønn. Opera's innebygde epostklient (M2) har en helt annen måte å 'tenke' på enn OE. Går aldri tilbake til den verdenen igjen.

M2 har innebygget støtte for epost, news, og feeds. Irc har du også i opera.

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...