Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp innternett uten telenor cd?

Anbefalte innlegg

Heisan, fikk akkurat i dag mitt nye modem, pga plager med det gamle att det detter ut i tide og u tide.

Så nå tenkte jeg til h.... med telenor instalasjons cd'en jeg setter opp selv.

Er det noe viktig og huske på?

Kan noen beskrive helt enkelt hva jeg må gjøre?

Finner nokk ut av det men litt dumt etter att jeg har kobla bort modemet, for da når jeg ikke alle dere mesterhjerner der ute :D !

Jeg klarer nokk dette uten hjelp men da må jeg nokk leite en stund, har jo satt opp isdn oppkoblinger, men er det noen forskjell med adsl?

Noe og huske på?

Mvh ITW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har fått nytt modem nå, så er dette et Speedtouch 510i med router. (Forutsatt det kom i en rosa eske). Da trenger du ikke benytte softwaren som følger med. Bare sett nettverkskortet til å motta IP automatisk, åpne adressen 10.0.0.138 i Internet Explorer. Du vil da komme til en oppsettmeny, hvor du legger inn bl.a brukernavn/passord. De andre verdiene skal stå uendret.

Dette kan de hjelpe deg med på 05000 også...

Lenke til kommentar

De nye Thomson modene til Telenor er en router..

Gå inn på 10.0.0.138

sett opp pppoe der.. smekk på nett..

Kan også sette opp som modem, hvis du vil det.. bare velge Bridged ethernet istedenfor PPPoe

Endret av Skiboms
Lenke til kommentar

Tror folk misforstår deg litt her nå...

Regner med at du har fått den nyeste modellen av modemet til Telenor? I så fall er det router i det..

SpeedTouch Alcatel 510

I så fall, gjør følgende:

1 - Koble alle ledningene der de skal

2 - Fjern fast ip på datamaskinen din vist det er på

3 - Få ny IP fra routeren/modemet (du må ha selfølgelig koblet maskinen til i modemet)

4 - Du får da opp ett setup vindu når du kommer inn, skulle du ikke få det gå på Advanced på Venstre siden og EasySetup. Følg guiden... Du skal forresten ha:Routed PPPoE Packet Service...

5 - Da er du steget videre, la den stå på auto...

6 - username, password, access contractor og service name... Username skal være [email protected] - passord er jo logisk nok

Håper det hjalp deg, husk å sette passord på modemet/routeren etterpå! :)

Endret av headbull
Lenke til kommentar

oki skal prøve det ja. modemet mitt er en st 510...

Men av instalerte telenor og prøvde og kontakte modemet men 10.0.0.138 men fant det ikke, zonealarm sa i fra att ett nytt nettverk var oppe osv, men fikk ikke tak i modemet...

<så kjørte på med cd fra telenor.... får prøve på nytt, må jeg nå resette modemet? hvordan?

Lenke til kommentar

hvis du vil gjøre det enkelt uten noe slags form for programmer kan du jo gjøre følgende: gå på Nettverkstilkoblinger-> trykk på legg til ny tilkobling (elns.) og velg koble til internett-> Konfiguere tilkoblingen manuelt->Koble til en bredbånds tilkobling somkrever brukernavn og passord-> Skriv isp navn->skriv brukernavnet og passordet (på brukernavnet må du ha @online.no etter) og etter det er det bare å ringe opp tilkoblingen så er du på nett.... funka fett her iaf.....

Lenke til kommentar
hvis du vil gjøre det enkelt uten noe slags form for programmer kan du jo gjøre følgende: gå på Nettverkstilkoblinger-> trykk på legg til ny tilkobling (elns.) og velg koble til internett-> Konfiguere tilkoblingen manuelt->Koble til en bredbånds tilkobling somkrever brukernavn og passord-> Skriv isp navn->skriv brukernavnet og passordet (på brukernavnet må du ha @online.no etter) og etter det er det bare å ringe opp tilkoblingen så er du på nett.... funka fett her iaf.....

:yes:

Er ikke værre....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...