Itw Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Heisan, fikk akkurat i dag mitt nye modem, pga plager med det gamle att det detter ut i tide og u tide. Så nå tenkte jeg til h.... med telenor instalasjons cd'en jeg setter opp selv. Er det noe viktig og huske på? Kan noen beskrive helt enkelt hva jeg må gjøre? Finner nokk ut av det men litt dumt etter att jeg har kobla bort modemet, for da når jeg ikke alle dere mesterhjerner der ute ! Jeg klarer nokk dette uten hjelp men da må jeg nokk leite en stund, har jo satt opp isdn oppkoblinger, men er det noen forskjell med adsl? Noe og huske på? Mvh ITW Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Koble modemet til PC-en, og få tak i raspppoe eller hva det heter. *lete etter link* http://www.raspppoe.com/ There ya' go. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Det beste er å laste ned denne protokollen, RasPPPoE, og følg det som står på siden. Mvh Meg. Edit : 2 min.før meg Endret 16. juni 2004 av MaD_DoG Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 huh! og jeg som trodde dette var enkelt er totalt forvirra nå.... Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvis du har fått nytt modem nå, så er dette et Speedtouch 510i med router. (Forutsatt det kom i en rosa eske). Da trenger du ikke benytte softwaren som følger med. Bare sett nettverkskortet til å motta IP automatisk, åpne adressen 10.0.0.138 i Internet Explorer. Du vil da komme til en oppsettmeny, hvor du legger inn bl.a brukernavn/passord. De andre verdiene skal stå uendret. Dette kan de hjelpe deg med på 05000 også... Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) De nye Thomson modene til Telenor er en router.. Gå inn på 10.0.0.138 sett opp pppoe der.. smekk på nett.. Kan også sette opp som modem, hvis du vil det.. bare velge Bridged ethernet istedenfor PPPoe Endret 16. juni 2004 av Skiboms Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Oki.. vert der inne på det gamle modemet mitt og åpna for ftp osv så, men da prøver jeg Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
headbull Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Tror folk misforstår deg litt her nå... Regner med at du har fått den nyeste modellen av modemet til Telenor? I så fall er det router i det.. SpeedTouch Alcatel 510 I så fall, gjør følgende: 1 - Koble alle ledningene der de skal 2 - Fjern fast ip på datamaskinen din vist det er på 3 - Få ny IP fra routeren/modemet (du må ha selfølgelig koblet maskinen til i modemet) 4 - Du får da opp ett setup vindu når du kommer inn, skulle du ikke få det gå på Advanced på Venstre siden og EasySetup. Følg guiden... Du skal forresten ha:Routed PPPoE Packet Service... 5 - Da er du steget videre, la den stå på auto... 6 - username, password, access contractor og service name... Username skal være [email protected] - passord er jo logisk nok Håper det hjalp deg, husk å sette passord på modemet/routeren etterpå! Endret 16. juni 2004 av headbull Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 oki skal prøve det ja. modemet mitt er en st 510... Men av instalerte telenor og prøvde og kontakte modemet men 10.0.0.138 men fant det ikke, zonealarm sa i fra att ett nytt nettverk var oppe osv, men fikk ikke tak i modemet... <så kjørte på med cd fra telenor.... får prøve på nytt, må jeg nå resette modemet? hvordan? Lenke til kommentar
lefza Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 hvis du vil gjøre det enkelt uten noe slags form for programmer kan du jo gjøre følgende: gå på Nettverkstilkoblinger-> trykk på legg til ny tilkobling (elns.) og velg koble til internett-> Konfiguere tilkoblingen manuelt->Koble til en bredbånds tilkobling somkrever brukernavn og passord-> Skriv isp navn->skriv brukernavnet og passordet (på brukernavnet må du ha @online.no etter) og etter det er det bare å ringe opp tilkoblingen så er du på nett.... funka fett her iaf..... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 oki skal prøve det, var noe sånt jeg mente til og begynne med, men fikk jo mange andre valg, tror jeg går for kontrollpanel jeg:) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 hvis du vil gjøre det enkelt uten noe slags form for programmer kan du jo gjøre følgende: gå på Nettverkstilkoblinger-> trykk på legg til ny tilkobling (elns.) og velg koble til internett-> Konfiguere tilkoblingen manuelt->Koble til en bredbånds tilkobling somkrever brukernavn og passord-> Skriv isp navn->skriv brukernavnet og passordet (på brukernavnet må du ha @online.no etter) og etter det er det bare å ringe opp tilkoblingen så er du på nett.... funka fett her iaf..... Er ikke værre.... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Det er enklere å sette opp en modem i Win XP Start/Control panel/Internet options/connections/setup. Sett opp en internetoppkobling med brukernavn og passord. Plutserlig slipper du Telenorprogrammet for å logge på internett. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 ja men jeg logger ikke på, er konstant på nett og med en gang maskina starter er jeg på nett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå