headspinn Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg sliter med å sette opp ruteren min. har en billion ruter. Noen som vet hav jeg skal ha i følgende pkt? (har tlenor adsl) Ruter name: Domain Name: service name: IP adress: Subnet Mask: Gateway Address: PPTP server: Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Domain name: det navnet domenet ditt måtte ha Router Name: Hva du vil Service Name: Hva som helst, f.eks. internett IP adress: Subnet Mask: Gateway Address: PPTP server: Disse får du av telenor, om du ikke har fast IP, må du enable at den kan motta IP fra telenor sin DHCP server. Lenke til kommentar
headspinn Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 HVor får jeg dette fra telenor. har lett rundt på sida dems, men finner ikke no. Lenke til kommentar
Shader Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) HVor får jeg dette fra telenor. har lett rundt på sida dems, men finner ikke no. Telenot legger vel ikke akkuratt IP adresser ut på nettsiden dems da...? Endret 16. juni 2004 av Shader Lenke til kommentar
headspinn Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 gjør kanskje ikke det. Lenke til kommentar
Shader Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 gjør kanskje ikke det. Tviler på det... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Du skal kun fylle inn service name der på de tingene du listet opp. Skriv inn Telenor Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Domain name: det navnet domenet ditt måtte haRouter Name: Hva du vil Service Name: Hva som helst, f.eks. internett IP adress: Subnet Mask: Gateway Address: PPTP server: Disse får du av telenor, om du ikke har fast IP, må du enable at den kan motta IP fra telenor sin DHCP server. Du kan finne disse IP adress: Subnet Mask: Gateway Address: Ved å gå til start og run. Skriv så command og deretter ipconfig for å finne ip, gateway osv. så slipper du å kontakte telenor. Dette fungerer hvis du bare har koblet modemet til. når du har funnet det du skal, kan du koble inn routeren igjen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Du skal ikke behøve å rote med ip, gateway osv. for å sette opp routeren. Det høres også ut som om du setter den opp feil. Du skal ikke velge PPTP, men PPPoE. Da skal det bare være å fylle inn Online brukernavn og passord, så ordner routeren resten. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 gjør det covah sier... har gjort det samme her og det er det letteste å beste good luck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå