pal.carlsen Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Heisann. Som min meget informative tittel sier er jeg på utikk etter et par streite pc høyttalere som jeg kan plassere, dvs henge på veggen. Det er et poeng for meg at de skal være estetisk ok å se på. Prisen bør ikke være noe særlig over 1k kroner da det er grenser for hva jeg gidder å investere i spill lyd. Musikk hører jeg uansett på via stereo anlegget i stua. Pr idag bruker jeg madammens gamle konfirmasjons anlegg, dvs nad 302 forsterker og et par små Celestion ht. Dette låter gansk bra og jeg regner ikke med at det nye settet skal kunne matche dette, men det tar alt for mye plass med en forsterker og to (relativt sett) store høyttalere på skrivebordet. Nå skal det ryddes opp og den gamle 17" CRT skjermen erstattes av en 17" LCD skjerm i samme sleng som høyttalerne byttes. Både skjermen og høyttalerene vil jeg gjerne ha opp på veggen for å få mest mulig igjen av skrivebordsplass. Er det noen som har noen tips? Høyttalerne bør helst ha "innebygd" mulighet for veggfeste slik at jeg slipper å måtte kjøpe ekstra utstyr for dette. Jeg ser kun etter 2 kanals oppsett. (dvs 2.1 da en sub vel må til for å få alt annet en windows beep lyder ut av pcen ) Endret 16. juni 2004 av PålPot Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) hvis du legger til 300 kr til så får du råd til et forholdsvis rått 2.1 sett, nemlig logitech z-2200, disse spiller meget bra og satelittene skrus lett fast på veggen, men skruene må du kjøpe selv her er en test: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4832 Endret 16. juni 2004 av ViPeR Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Disse kan du henge på veggen og hvis du har en svart skjerm så passer det nok godt sammen. Det er veldig god lyd i de også. Har de selv! Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Takker for det. Her er det to anbefalinger av Logitech Z-2200. Ser egentlig greit nok ut det. Omtrent den prisen jeg kan akseptere. Finnes det konkurenter? De iTrigue ht fra Creative er jo så håpløse å henge på veggen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 I den prisklassen tror jeg no det er kun Z-2200 som kan henges på veggen. Det har jeg gjort med mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå