milan Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hei, vil gjerne legge inn 98 igjen, hvordan gjør jeg det da haddisken har ntfs og ikke fat system ? Har problemer med å formatere... Er det noen som kan gi meg en step by step guide ? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Du må bruke fdisk, slette alle partisjoner, opprette en ny partisjon, gjøre den aktiv, formatere den, og så kan du innstalere 98 så my du vil. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Må man ikke legge inn den eldste versjonen av windows først? dvs. fjerne windows xp og så legge inn windows 98 for å legge inn windows xp til slutt. Er ikke sikker. Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Har du oppgradert fra Win 98 til XP ? da kan du gå i kontrollpanel legg til fjern programmer og avinstalere XP da får du tilbake 98. om ikke so må du nok igang fra begynnelsen av med FDISK. Men hvor for fungerer ikke XP bra ? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Last ned et program fra nettet som heter delpart. Legg den på oppstarts disketten. Boot maskinen med disketten. Start delpart og slett alle partisjonene.. Bruk så fdisk til å opprette nye partisjoner.. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: milan skrev (2002-04-16 18:27):Hei, vil gjerne legge inn 98 igjen, hvordan gjør jeg det da haddisken har ntfs og ikke fat system ?Har problemer med å formatere...Er det noen som kan gi meg en step by step guide ? 1. Lag en oppstartsdiskett på en Windows 98-maskin, eller last ned på http://www.mirrors.org/archived_software/w...es/boot98se.exe 2. Start med oppstartsdisketten, kjør fdisk, slett i alle fall den partisjonen som inneholder Windows XP, lag ny primærpartisjon, og gjør denne aktiv. 3. Start maskinen på nytt, skriv format c: 4. Start enten med disketten eller Windows 98-CDen, og installer Windows 98. Forstod du? Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Finn en som har en Bootable Win98 CD som du setter inn og oppretter systemet ditt.. hehe.. Kjekt og ha en maskin med gjennopprettnings cd fra win98! hehe Lenke til kommentar
joac Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 16:09, Haaland skrev: Quote: milan skrev (2002-04-16 18:27): Hei, vil gjerne legge inn 98 igjen, hvordan gjør jeg det da haddisken har ntfs og ikke fat system ? Har problemer med å formatere... Er det noen som kan gi meg en step by step guide ? 1. Lag en oppstartsdiskett på en Windows 98-maskin, eller last ned på http://www.mirrors.org/archived_software/w...es/boot98se.exe 2. Start med oppstartsdisketten, kjør fdisk, slett i alle fall den partisjonen som inneholder Windows XP, lag ny primærpartisjon, og gjør denne aktiv. 3. Start maskinen på nytt, skriv format c: 4. Start enten med disketten eller Windows 98-CDen, og installer Windows 98. Forstod du? hør hør.. SLIK bør du gjøre det Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 20:30, joac skrev: Quote: On 2002-04-17 16:09, Haaland skrev: Quote: milan skrev (2002-04-16 18:27): Hei, vil gjerne legge inn 98 igjen, hvordan gjør jeg det da haddisken har ntfs og ikke fat system ? Har problemer med å formatere... Er det noen som kan gi meg en step by step guide ? 1. Lag en oppstartsdiskett på en Windows 98-maskin, eller last ned på http://www.mirrors.org/archived_software/w...es/boot98se.exe 2. Start med oppstartsdisketten, kjør fdisk, slett i alle fall den partisjonen som inneholder Windows XP, lag ny primærpartisjon, og gjør denne aktiv. 3. Start maskinen på nytt, skriv format c: 4. Start enten med disketten eller Windows 98-CDen, og installer Windows 98. Forstod du? hør hør.. SLIK bør du gjøre det Funker det med win98 opppstartsdiskett da? Jeg trodde at win98 oppstartsdisketter ikke støttet ntfs, og da kan man ikke gjøre noe med stasjonen så sant en ikke bruker win2000 opstartsdisketter eller booter i fra win2k cd-rom? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Går det ikke an å konvertere alle hdr med ntfs til fat32 via PartitionMagic? Hvis dette går, kan du bare konvertere, formatere c: og installere fra bunnen av.. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 1. Last ned oppstartsdiskett her: http://www.drd.dyndns.org/cgi-bin/dllsearc...term=xpboot.exe 2. last ned Delpart her: http://www.michalferber.com/downloads/delpart.exe 3. kopier Delpart inn på oppstarts disketten 4. boot maskinen med disketten 5. start Delpart og slett ntfs partisjonen(e) 6. Bruk fdisk til å opprette ny partisjon that's it...... Lenke til kommentar
joac Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: Funker det med win98 opppstartsdiskett da?Jeg trodde at win98 oppstartsdisketter ikke støttet ntfs, og da kan man ikke gjøre noe med stasjonen så sant en ikke bruker win2000 opstartsdisketter eller booter i fra win2k cd-rom? Joda funker det.. Lenke til kommentar
milan Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå