redrazor Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Noen som kan forklare meg fremgangsmåten for å koble en 6230 til PC og Nokia PCSuite via en 3Com blåtannadapter? Telefonen finner PC'en og PC'en finner telefonen, men det skjer ingen sammenkobling... jeg kan i alle fall ikke velge blåtann som tilkobling noen sted i PCSuite. Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Ingen som kan hjelpe meg med dette? Er poenget at jeg må sette blåtannadapteren som en serieport? Jeg finner ingen god support på hverken 3Com eller Nokias hjemmesider. Lenke til kommentar
Binary Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Sliter med det samme.. får overført filer med 3com Bluetooth Connection Manager, men får ikke kontakt med Nokia PC Suite. Skal teste med en annen driver imorgen.. får se hvordan det går... Lenke til kommentar
skibum Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei Det her har jeg gått gjennom før men, her kommer den igjen. Koble opp seriellporten på blåtannen og sørg for at den er oppkoblet. Finn ut hvilken com port seriellporten er satt opp som. Deretter dobbeltklikker du på ikonet til m router (Nokia pc suite) nede i høyre og du vil få opp en liste over div tilkoblingsporter, og der skal du krysse av den comporten som din BT seriellport er satt opp på. Og vips så skal det være kontakt mellom PC suite og telefon. Gi meg et lite vink om det fortsatt ikke virker Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Hei Det her har jeg gått gjennom før men, her kommer den igjen. Koble opp seriellporten på blåtannen og sørg for at den er oppkoblet. Finn ut hvilken com port seriellporten er satt opp som. Deretter dobbeltklikker du på ikonet til m router (Nokia pc suite) nede i høyre og du vil få opp en liste over div tilkoblingsporter, og der skal du krysse av den comporten som din BT seriellport er satt opp på. Og vips så skal det være kontakt mellom PC suite og telefon. Gi meg et lite vink om det fortsatt ikke virker Jeg har ikonet til Nokia PC Suite nede i høyre hjørne. Når jeg dobbeltklikker på det starter programmer, men jeg får ikke opp noen liste... Jeg har ikke noe ikon til "m router". I programvaren til blåtann-adapteren kan jeg koble telefonen til en com-port. Men disse com-portene kan jeg ikke velge i Nokia programvaren (eksempelvis hvis jeg går inn i "Install applications" og velger "Select a phone" og videre "Connections". De eneste alternativene der er DUN, FAX eller LAN-klient. Er det noe annet jeg må gjøre? Er det noen spesielle instillinger jeg må gjøre i XP eller lignende? Finnes det noen annen programvare jeg kan laste ned? Endret 19. juni 2004 av redrazor Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Sliter med det samme.. får overført filer med 3com Bluetooth Connection Manager, men får ikke kontakt med Nokia PC Suite. Skal teste med en annen driver imorgen.. får se hvordan det går... Når jeg bruker 3Com programvaren til å overføre filer får jeg "ulovelig operasjon" og programmet lukker seg... Jeg har lastet ned siste versjon jeg finner fra 3Com (bub1_2_10en.exe). Lenke til kommentar
skibum Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei Vi prøver litt videre Jeg bruker Widcomm software på min BT så jeg kan kun forklare ut fra det. Først så kobler vi opp en seriellport: Høyreklikk på BT ikonet (Blå sirkel med hvit B) nede i høyre hjørnet på XP (Den linjen med progs som åpner seg når windows starter) og velg mine bluetoothsteder. Der får du opp et vindu med noen ikoner i. Trykk på veiviser for BT oppsett og velg "Jeg vet hvilken...." og trykk neste. Deretter velger du BT seriellport og neste og søk opp mobiltelefonen og trykk neste. der velger du konfigurer, og merk deg hvilken comport telefonen blir satt opp på og kryss bort sikker kobling så ok. deretter velger du et navn på tilkoblingen som du husker og velg fullfør. Nå skal det ha kommet opp et ikon for tilkoblingen i mine BT steder, så dobbeltklikk på det og vent til det blir koblet opp. (Får dere feilmelding, så klikker dere OK og venter litt til, så kommer den) Deretter er det den berømte m router. Den blir installert med pc suite og legger seg også på samme plass som BT ikonet (Ser ut som to grå trekanter som står på skrått mot hverandre). Når dere finner dette, så dobbeltklikker dere på det, og krysser av for BT seriellport med det nummeret som dere anga i seriell tilkoblingen som ble laget tidligere. så kan dere lukke "com port velgeren". Koble fra mobilen og koble til igjen, så skal m routerikonet bli gult og grønt etter at seriellporten er koblet til. Håper dette hjelper, snart skrevet en halv avhandling på dette nå Lykke til Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Hei Vi prøver litt videre Jeg bruker Widcomm software på min BT så jeg kan kun forklare ut fra det. Først så kobler vi opp en seriellport: Høyreklikk på BT ikonet (Blå sirkel med hvit B) nede i høyre hjørnet på XP (Den linjen med progs som åpner seg når windows starter) og velg mine bluetoothsteder. Der får du opp et vindu med noen ikoner i. Trykk på veiviser for BT oppsett og velg "Jeg vet hvilken...." og trykk neste. Deretter velger du BT seriellport og neste og søk opp mobiltelefonen og trykk neste. der velger du konfigurer, og merk deg hvilken comport telefonen blir satt opp på og kryss bort sikker kobling så ok. deretter velger du et navn på tilkoblingen som du husker og velg fullfør. Nå skal det ha kommet opp et ikon for tilkoblingen i mine BT steder, så dobbeltklikk på det og vent til det blir koblet opp. (Får dere feilmelding, så klikker dere OK og venter litt til, så kommer den) Deretter er det den berømte m router. Den blir installert med pc suite og legger seg også på samme plass som BT ikonet (Ser ut som to grå trekanter som står på skrått mot hverandre). Når dere finner dette, så dobbeltklikker dere på det, og krysser av for BT seriellport med det nummeret som dere anga i seriell tilkoblingen som ble laget tidligere. så kan dere lukke "com port velgeren". Koble fra mobilen og koble til igjen, så skal m routerikonet bli gult og grønt etter at seriellporten er koblet til. Håper dette hjelper, snart skrevet en halv avhandling på dette nå Lykke til Hei Skibum! Setter stor pris på innspillet! Du kan snart utgi det i bokform Problemet er at vi ikke bruker samme programvare og sansynligvis ikke samme blåtannprodukt. Det betyr at vi heller ikke har samme ikoner og rutinene vil være forskjellig. Jeg får en del nytt datautstyr i løpet av uka og kommer da også til å installere WinXP på nytt. Håper det hjelper for nå ser det ganske håpløst ut. Jeg begynner faktisk å lure på om mobilen min og blåtannadapteren ikke er kompatibel - i alle fall ikke med nåværende drivere/programvareversjoner. Endret 21. juni 2004 av redrazor Lenke til kommentar
Binary Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Du kan jo prøve å gjøre det som står her: http://www.jonsguides.com/bt/en/index.html Har testa litt, men har ikke fått det til helt.. skal teste mer imorgen. Hvordan ser ikonet til m router ut? Har bare det hvite/blå BT ikonet som følger med Widcomm og telefon ikonet som følger med Nokia PC Suite 6.2. Endret 21. juni 2004 av Binary Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Dette er de bluetooth stacks som PcSuite er kompatibel med: (Sjekk dette med BT-adapteret) Compatible Bluetooth Connection Stacks for PcSuite 6.2 Digianswer Bluetooth Software Suite Microsoft Windows XP Bluetooth WIDCOMM Bluetooth for Windows version 1.4 PcSuite er nå ute med ny versjon (6.2) datert 15.6.04 http://www.nokia.com/nokia/0,,54692,00.html Problemer med avinstallering av gammel pcsuite benytt denne: http://www.nokia.com/nokia/0,,54841,00.html#02 Nokia Register Clean 2.0 application En annen web site man finner mye info er hos expansys: Link Endret 22. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Du kan jo prøve å gjøre det som står her:http://www.jonsguides.com/bt/en/index.html Har testa litt, men har ikke fått det til helt.. skal teste mer imorgen. Hvordan ser ikonet til m router ut? Har bare det hvite/blå BT ikonet som følger med Widcomm og telefon ikonet som følger med Nokia PC Suite 6.2. Kongebra Binary! Nå funker det som bare det!!! Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Binary Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei igjen! Har reinstallert widcomm driveren og nokia pc suite på winxp maskinen min her uten å få det til.. den hang seg når jeg prøvde å pare telefonen og pc'en. Tror jeg klarte å pare 2 ganger eller.no totalt.. Prøvde meg på en annen pc (med win2k) og der gikk det glimrende. Ingen problemer... får paret, får overført filer, får brukt pc suite. Tror kanskje jeg trenger en reinstall på winxp pc'en eller.no for å få det til å fungere... Hvilket OS bruker du redrazor? Skjønner fremdeles ikke hva m router er for noe.. dobbeltklikk på nokia pc suite åpner bare opp en meny med programmer. Lenke til kommentar
skibum Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei igjen Nå har jeg en 6600 og der var det et problem med å få koblet opp BT tilkoblingen. Nokia sa til meg et jeg IKKE skulle bruke høyre mustast på widcomm ikonet, men gå rett til mine BT steder for å åpne seriellport. Prøver jeg å koble opp med å høyreklikke, henger BT ikonet seg og jeg må restarte pc'en. I tillegg til dette får jeg en feilmelding som sier at "den eksterne enheten lukket tilkolingen" og da er det bare å trykke ok, og vente 5 sekunder og så kommer tilkoblingen opp likevel. Kan prøve dette iallefall. mRouter er ikke nokia PC suite, men et ikon som legger seg nede i systemtray på din XP maskin og tilhører pc suite (Altså nede til høyre på skjermen der antivirus, nettilkoblingen osv legger seg) og dette ikonet er grårtt og ser ut som to trekanter som står på skrått overfor hverandre. Finner du ikke ikonet, må du prøve å installere PC suite på nytt igjen, for det skal være der. Lykke til Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Hei igjen! Har reinstallert widcomm driveren og nokia pc suite på winxp maskinen min her uten å få det til.. den hang seg når jeg prøvde å pare telefonen og pc'en. Tror jeg klarte å pare 2 ganger eller.no totalt.. Prøvde meg på en annen pc (med win2k) og der gikk det glimrende. Ingen problemer... får paret, får overført filer, får brukt pc suite. Tror kanskje jeg trenger en reinstall på winxp pc'en eller.no for å få det til å fungere... Hvilket OS bruker du redrazor? Skjønner fremdeles ikke hva m router er for noe.. dobbeltklikk på nokia pc suite åpner bare opp en meny med programmer. Beklager sinnsykt sein tilbakemelding! Jeg bruker WinXP. Det funker glatt på både den stasjonære maskinen min og lapptoppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå