supernapa Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Har følgende problem nå . Har Nextgentel Quattro Linje , en HP laptop med windows XP og service pack 1 installert. Har et SMC USB-trådløst kort og 3COM Trådløst gateway. Har vært inne på endring.nextgentel.no og oppgradert firmware i netopia 3351 routeren og lagt inn nyeste firm-ware i 3com gatewayen. Har problemer med at signalet (tcp-ip) gjenntatte ganger stopper opp - noen ganger bare i 5-10 sek (men lenge nok til at msn logger seg av) Andre ganger dropper linja helt og jeg må ut i boden for å restarte netopia-routern. har prøvd både tildelt ip fra DHCp og manuelt konfigurert 10.0.0.4 / 255.255.255.0 / samt Nextgentels dns-adresser. Men stabiliteten er fortsatt like dårlig. Noen som har noen tips? (Signalstyrken er rimelig bra ligger stabilit på rundt 70%) Speedometertesten på itavisen viser at jeg får ca 3300 cps) Kan dette skyldes at jeg må inn i netopia'en og sette nat, åpne porter osv? Håper noen er snille og kan hjelpe meg for begynner å bli møkk lei mvh Thomas Lenke til kommentar
headbull Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg har opplevd noe lignende jeg også, jeg skiftet "channel" fra seks til 5 så funka det glatt... Men rent teknisk så vet jeg ikke hvorfor... Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Har du problem om du koble til med tp-kabel? Om du ikkje har prøvd det, så kan det vera ein grei måte å finna ut om problemet er netopiaen eller trådlausforbindelsen. Kan vera greit om du klare å utelukka ein av boksane. Mykje lettare å feilsøka på ein komponent om gangen. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Var den jævla routern som var føkka .... Fikk ny router fra NGT og nå fungerer alt prima Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå