zyrex Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Jeg har en 400W PSU, som har 5 drev-kontakter, men jeg lurte på hvor lurt det er å bruke en Y-splitter for å få brukt flere disker.. Er dette farlig på noen måte farlig for PSUen? Kjører 3 harddisker nå (WD), 1 brenner og 1 DVD-rom.. Men etter sommeren kommer det 2-3-4 disker til.. Edit: Lurte også på om jeg skal bruke +12V-pluggen på systemet mitt, som er AMD-basert.. Hovedkortet mitt (Abit NF7-M) har tilkobling for den, men jeg har ikke kobla den til.. skal jeg det? Endret 16. juni 2004 av ZyreX Lenke til kommentar
Morp[]eus Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Hvilken psu er det du har nå,merke? Er ikke noe problem med splitter på strøm uttakene hvis du har en psu som holder mål. Du vil uansett merke det hvis du overbelaster psu. Vil anbefale deg å kjøpe en litt sterkere psu hvis du skal ha så mange som 7-8 hd inni kabbiset ditt. +++alt det andre du har. Men det skader ikke å prøve seg fram. hvis du skal kjøpe ny psu anbefaler jeg Aspire. Selges på Databutikken.com Test: http://www.subzerotech.com/index/module/sz..._display/id/168 Kan være kjekt å sette inn 12V kontakten på HK ja Endret 16. juni 2004 av Morp[]eus Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Det er en NorthQ Strømforsyning Silent 400W... Funker bra synes jeg kjøpte den ny her om dagen, istedet for den Codegen tingen jeg hadde Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 jeg har ikke mer enn 285w psu (en som jeg fikk med avantech kabinettet mitt) den kjører en 80 en 200 og noen vifter, dvd rom og brenner... jeg har 4splittere, den klarer det helt fint... men pcn henger seg avogtil (uklokket) så jeg tror kanskje det har noe med det å gjøre.. men jeg tror det kommer til å gå bra! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 eus' date='16/06/2004 : 14:02'] Vil anbefale deg å kjøpe en litt sterkere psu hvis du skal ha så mange som 7-8 hd inni kabbiset ditt. harddiskene bruker jo ikke masse strøm hele tiden, og om det blir litt ustabilt med mange disker, så bare slutt bruk alle samtidig, orden er viktig, ha en disk som du har OS, programmer og spill, og downloades på, og bruk resten til lagring (om mulig, selvsagt) (min chieftec 350w er stø som et fjell med mine 5disker tilkoblet(og diverse annet dill også)) Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg har selv den NorthQ PSU'en. Egentlig har jeg 4 uannsett kjempefonøyd med den Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Så langt også fornøyd med NorthQ psuen. Men kjøp deg en ekstra da vel, som starter samtidig. Da har du ikke noe å være redd for! Lenke til kommentar
alos Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 skjønner ikke hvorfor alle skal ha så super stor psu. Serveren min hjemme sitter: 2xWD 20GB 3XWD 200GB 1x cd rom 1X DVD brenner 1x floppy Denne går 24/7 uten problemer, selv om PSU kun er 145W. Vell og merke er hovedkortet kun et epia M 10000, men alike vell.. Det jeg prøver å si er at du mest sansynlig ikke trenger å stresse med å kjøpe ny og større PSU eller å skaffe deg 2 stykker.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Neei, det var jo bare et spørsmål.. hadde ingen planer om ny PSU, det koster penger det.. og jeg liker NorthQ'en min.. takker for alle svar Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) -dumme trippelpost- Endret 17. juni 2004 av ZyreX Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg hadde Chieftech PSU på 340w, og den knelte da jeg satt inn 2 nye hd`er (4 fra før)... Nå har jeg en på 550w fra Mist.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) -dumme dobbelpost- Endret 17. juni 2004 av ZyreX Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) I dette forumet fikser man de fleste feil med større PSU og ved å flashe BIOS.. Spøk tilside, så sant man ikke overklokker og har meget strømkrevende skjermkort, så drar en PSU på 300 watt mye mer enn det man tror. Det der med mange watt på en vanlig PC blir litt sånn som å ta ut demperen på en moped og tro den går fortere fordi den bråker mer.. Her på jobben har vi servere med 300 w strømforsyning, 6 disker, CD- drev, tapebackup, diskettstasjon og flere vifter. Går 24/7 i månedsvis uten problemer.. 6 disker går fint, men sørg for at de får litt kjøling.. Endret 17. juni 2004 av CastorFiber Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Takker for bra svar Overklokker gjør jeg ikke, og strømkrevende skjermkort vil jeg også påstå at jeg ikke har.. Et ATi radeon 9200 SE Jeg er ingen gamer. Kjøling, det er helt nødvendig, så det har jeg allerede og flere vifter skal det bli.. Men da skal nok 400W uansett klare seg fint, ja Bare var usikker på åssen PSUer likte slike Y-splittere/evnt. annet navn på de Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 kommer mye ann på kor mange Amp du har på hvær av kretsene da.... skal du kjøpe så sammenlign for all del hvor mange amp den leverer på 12v, 5v og 3,3v..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå