Gå til innhold

Hvilket skjermkort gir best ytelse pr. kr?

PC^2020

Anbefalte innlegg

Hmm, kanskje jeg jeg eller noen andre her skal kjøpe ett nytt skjermkort, snart.

Det jeg lurer på er hva salgs skjermkort som egentlig er vberdt mest for pengene!

Jeg har selv ett utadert skjermkort/ram/cpu. Noe som sikkert gjør litt dårlig ytelse i spell..

Så hva er mest for pengene, er det ATI 9800 pro? Eller er det FX ett eller annet. Eller skal jeg VENTE?

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Radeon 9800Pro gir veldig mykje ytelse/krone, men om du ventar litt til trur eg at dei vil synke ytterligare i pris.

ja, og om man venter et år så er sikkert x800 billigere også :roll:

Sa eg noko anna? Det er ingenting gale i å vente og sjå ka som skjer med prisane.

Eg meiner at om det ikkje hastar, så kan det lønne seg å vente 1mnd eller 2. 9600XT hadde eg ikkje gått for no, sidan 9800Pro er betydeleg bedre og ikkje kostar så mykje meir.

Lenke til kommentar

jeg vet liksom ikke helt, jeg er jo ingen gamer helkler akuratt da.., men god grafikk og ytelse i spill jeg jo ganske morsomt det da. Det jeg spiller mest er desert combat, det holder jo så og si med kortet mitt.. men det hender det kan hakke litt.. Eller så kunne jeg tenke med litt bedre grafikk i nyere spill..

Lenke til kommentar

tja.. kommer vel an på hva du mener med "flott"

skrus grafikk-gizmoene tilstrekkelig ned burde det gå an å spille de nyeste spillene på geforce 4 ja.. vil du ha muligheten til å oppleve grafikken sånn det var meningen at den skulle oppleves så er det på tide med en investering om ikke så altfor lenge ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Må si meg enig at 9800pro er et bra bangforthebuck kort, klokker bra, kan softmoddes til XT, har det selv, enn så lenge, mulig jeg kjøper meg ett x800pro snart... (har gått fra 9700pro til 9800pro hopper over 9800xt og går for x800pro snart)

Lenke til kommentar

så vidt jeg har sett av priser så sier jeg meg enig i at 9800pro gir mest for pengene akurat nå.. men med et X800 vil det holde tritt med resten av HW'en mye lengre, så på sikt tror jeg ikke du vil bruke så mye mer på ett X800pro enn et 9800 pro + oppgradering om en stund.

pluss at du får det beste kortet på markedet for tiden da ;)

edit: faren er jo så klart at når du ser at ditt X800pro kort begynner å henge litt etter, at du går for det nyeste igjen.. omtrent på samme tid som du ellers vill kjøpt et X800pro kort hvis du hadde kjøpt 9800pro nå.. Da ender du opp med å oppgradere maskina di på et høyere nivå, og DET er definitivt dyrere :yes:

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

jeg bruker saphire radeon 9600xt 256 ddr. betalte vel 1700,- for det. her om dagen kjørte jeg unreal tournament 2004 i høyeste oppløsning med FULL grafikk. d hakka så å si ikke. så jeg vil anbealle dette kortet!

PS: Har ikke noe særlig god maskin utover dette. Har 700 og noe ddr ram, amd xp 2500 og elendig hovedkort.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
jeg bruker saphire radeon 9600xt 256 ddr. betalte vel 1700,- for det. her om dagen kjørte jeg unreal tournament 2004 i høyeste oppløsning med FULL grafikk. d hakka så å si ikke. så jeg vil anbealle dette kortet!

PS: Har ikke noe særlig god maskin utover dette. Har 700 og noe ddr ram, amd xp 2500 og elendig hovedkort.

Kjører du AA elle AF?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...