Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Piratrazzia hos Netcom: Tatt for DC-bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10mbit : 8 = 1,25 mb/sekundet (hvorfor 8 vet jeg ikke :roll: )

 

1000GB : 1,25 = 800 sekunder

 

800 sekunder : 60 = 14 minutter (tilnæmet lik)

 

Det vil da ikke ta mer enn 14 minutter å overføre 1000GB på en 10Mbit linje. Forutsatt at du klarer å opprettholde full båndbredde under hele overføringen (omtrent umulig i praksis), og at PC'ene på sin side klarer å levere/ta imot data'ene uten forsinkelser.

 

Har jeg rodd meg til Afrika med dette regnestykke? :hmm:

HAH! Du er nok kommet et godt stykke lengre enn til Afrika du. Kanskje rundt ekvator et par ganger først. ;)

Du deler forresten på 8 for å komme fra bits til bytes. Og det er 8 bits i en byte.

Du finner frem til 1.25megabytes/s og så deler du 1000Gigabytes på dette ;)

 

Edit: Forresten tror jeg nok også at teorien om hackere stemmer dårlig. Det er nok en ansatt ja ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Okey, etter litt tenking har du kanskje rett. La oss si at du sitter på en 10mbit linje. Hvor lang tid tar det da å overføre 1000GB? (minner meg om matteboka mi :p )

 

10mbit : 8 = 1,25 mb/sekundet (hvorfor 8 vet jeg ikke :roll: )

 

1000GB : 1,25 = 800 sekunder

 

800 sekunder : 60 = 14 minutter (tilnæmet lik)

 

Det vil da ikke ta mer enn 14 minutter å overføre 1000GB på en 10Mbit linje. Forutsatt at du klarer å opprettholde full båndbredde under hele overføringen (omtrent umulig i praksis), og at PC'ene på sin side klarer å levere/ta imot data'ene uten forsinkelser.

 

Har jeg rodd meg til Afrika med dette regnestykke? :hmm:

Tror økokrim har bedre ting å gjøre enn å løpe etter fildelere, den matteboka du er i besittelse av kan føre til mye økonomisk kriminalitet og det som værre er :p ..

Endret av Blib
Lenke til kommentar

- Utenforstående personer har elektronisk brutt seg inn på en av våre servere og tatt seg inn i en av dem, for å bruke den til fildeling. Det er ingen grunn til å anta at noen av våre ansatte er innblandet i dette, sier Netcoms informasjonssjef Wormdahl til Dagens Næringsliv.

LOOOL.. Right, hackere ville sikkert fylt den opp med piratkopier for så å dele det OFFENTLIG på DC.. Spar meg netcom, dårligeste unnskyldningen i det 21. århundret... heh..

Omvendt; folk som trenger plass til hubbene sine kan vel gjerne hacke en server for å kjøre den der?

 

Btw, sånn halvsatanist du? (Hjertepentagram og 333 posts)

Heh, vel, ville vært lite taktisk lurt å kjørt en hub på en hacket server.. Men som sagt, spekulering.. Men har aldri hørt om noen som har vært så desp. at de kjørte en dc hub på en hacket server...

 

333 ooo :)

Lenke til kommentar
Okey, etter litt tenking har du kanskje rett. La oss si at du sitter på en 10mbit linje. Hvor lang tid tar det da å overføre 1000GB? (minner meg om matteboka mi :p )

 

10mbit : 8 = 1,25 mb/sekundet (hvorfor 8 vet jeg ikke :roll: )

 

1000GB : 1,25 = 800 sekunder

 

800 sekunder : 60 = 14 minutter (tilnæmet lik)

 

Det vil da ikke ta mer enn 14 minutter å overføre 1000GB på en 10Mbit linje. Forutsatt at du klarer å opprettholde full båndbredde under hele overføringen (omtrent umulig i praksis), og at PC'ene på sin side klarer å levere/ta imot data'ene uten forsinkelser.

 

Har jeg rodd meg til Afrika med dette regnestykke? :hmm:

Hvis du skal dele 1000GB på 1,25MB/sek så må enhetene være like altså enten MB eller GB.

 

Stykket blir derfor slik:

1.000.000MB / 1,25MB/sek = 800.000 sek

 

800.000 / 60 = 13.333,3333 = 13.333 + (0,3333 * 60) = 13.353 min

13.353 min / 60 (min per time) = 222,5 t = ca. 9 dager

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Har jeg rodd meg til Afrika med dette regnestykke? :hmm:

lol...ja det er det liten tvil om....

Fikk meg en god latter der...lol skulle likt å se den matteboka...

 

endrebjorsvik89:

Hvis du skal dele 1000GB på 1,25MB/sek så må enhetene være like altså enten MB eller GB.    Stykket blir derfor slik:  1.000.000MB / 1,25MB/sek = 800.000 sek    800.000 / 60 = 13.333,3333 = 13.333 + (0,3333 * 60) = 13.353 min  13.353 min / 60 (min per time) = 222,5 t = ca. 9 dager

Takk!

ja det blir i overkant av 9 dager...

 

Tror økokrim har bedre ting å gjøre enn å løpe etter fildelere, den matteboka du er i besittelse av kan føre til mye økonomisk kriminalitet og det som værre er  :p ..

Nei.

Jo! Det er klart de har bedre ting å ta seg til....

Om de gjør det er en annen sak.....

Endret av Bro2
Lenke til kommentar
Stykket blir derfor slik:

1.000.000MB / 1,25MB/sek = 800.000 sek

Det er 1024 MB i en GB, ikke 1000! :lol:

 

edit: Så må dere legge til all dataene som overføres som IKKE er selve filene som overføres. Handshake, CRC, og andre programmer som også vil ta opp båndbredde.

Endret av ob1
Lenke til kommentar
*slutte å bruke p2p progger*  :wow: uans. hvis det er en fyr som har satt opp pcn der og folka finner d ut, syns jeg virkelig synd på han :D

Er det ikke bare å fylle opp en HD med freeware/open source og dele dette? Blir jo en del GB der ute etterhvert....

 

Edit:

 

Her er ei fin liste over ting man kan laste ned og dele...

 

Liste

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Har jeg rodd meg til Afrika med dette regnestykke? :hmm:

Da har du rodd feil i alle fall... Du manglet 3 nuller i det regnestykket ditt heh

 

1000GB = 1000000MB

 

Det tar 222 _timer_ å overføre 1000GB ikke 14 min ;)

 

edit:

 

Svarte passe seint der ja, men jeg fikk bare litt fnatt når jeg leste det regnestykket heh :p

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...