Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Piratrazzia hos Netcom: Tatt for DC-bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette vil ALLTID være en risiko ved bruk av DC, Kazaa osv....

Vet jo at det allerede er en viss risiko innvolvert med slik programvare, men begynner staten å bli mer aggressiv med hensyn til "problemet"?

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Jeg tror kike du trenger å være redd enda. Noen har i denne saken mest sannsynlig tipset politiet om at det fantes piratvare på deres maskiner. Politiet har mer en nok å gjøre utenom å sitte å surfe på internett etter fildelere. Det er organisasjonen til de ulike mediebrasnsjene som tar seg av slik.

Lenke til kommentar

- Utenforstående personer har elektronisk brutt seg inn på en av våre servere og tatt seg inn i en av dem, for å bruke den til fildeling. Det er ingen grunn til å anta at noen av våre ansatte er innblandet i dette, sier Netcoms informasjonssjef Wormdahl til Dagens Næringsliv.

LOOOL.. Right, hackere ville sikkert fylt den opp med piratkopier for så å dele det OFFENTLIG på DC.. Spar meg netcom, dårligeste unnskyldningen i det 21. århundret... heh..

Lenke til kommentar

Ja, det lukter jo at det er blitt plassert en maskin der, enten direkte av en ansatt eller under beskyttelse av en ansatt. Den serveren bør ikke kunne stå der og suge båndbredde uten å bli oppdaget så det er vel en admin som har fått lov til å leeche varene eller fått penger under bordet.

 

Det er også lite trolig at NetCom lar slike "testmaskiner" kjøre med noe nevneverdig lagringskapasitet så alt peker mot en ekstern kilde til hardware.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Tror ikke det er ulovlig å laste ned filmer , musikk osv .

Men dele det er helt klart ulovlig

Jævli teit men

Rektigt...

 

Lov å lasta ner så mye enn vil, men ikkje å dela..

 

quintilian

Lenke til kommentar

- Utenforstående personer har elektronisk brutt seg inn på en av våre servere og tatt seg inn i en av dem, for å bruke den til fildeling. Det er ingen grunn til å anta at noen av våre ansatte er innblandet i dette, sier Netcoms informasjonssjef Wormdahl til Dagens Næringsliv.

LOOOL.. Right, hackere ville sikkert fylt den opp med piratkopier for så å dele det OFFENTLIG på DC.. Spar meg netcom, dårligeste unnskyldningen i det 21. århundret... heh..

Kan ikke se det står noe om at det var offentlig ? mulig jeg er blind :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...