djtesla87 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 skulle akurat til å laste ned debian. men lurte på. må jeg laste ned alle 8 cd'ene med debian? hvor mange holder hvis jeg ikke må ta alle. osv evt noen andre greie distroer, som ikke behøver et lass med cd'er. evt hvor finner jeg nyeste mandrake ISO??? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 skulle akurat til å laste ned debian.men lurte på. må jeg laste ned alle 8 cd'ene med debian? hvor mange holder hvis jeg ikke må ta alle. osv Det holder med den første CD-en. Du bruker verktøyet apt-get til å installere all annen programvare du trenger over nettet. evt hvor finner jeg nyeste mandrake ISO??? Her. Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Kan komme med et lite spørsmål jeg også. Hvor får jeg tak i ISO-fila til oppstartsdisketten? Jeg har søkt gjennom alt av FAQ, og alt som står der er "skriv inn stien til ISO-fila". Dette sier seg jo selv, men HVOR er ISO-fila? Begynner å lure på om utviklerne selv ikke vet hvor den ligger. Jeg blir GAL! Nervene mine tåler ikke dette her :/ Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 ISO-en til oppstartsdisketten ligger i (cdrom)/images eller noe sånt. Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ingen mappper på den CDen som heter images. Det nærmeste jeg kommer er mappa "isolinux", men filene den inneholder sier ingenting om det er diskett-ISOer eller ikke.De fleste filene er .txt, .bin og .cfg. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Se om du har en boot.img, ikke .iso Vanligvis har diskett images endelsen .img Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Nærmeste jeg kom var boot.bat. Den fila inneholder dette: @ echo off rem Flush any write-cached disk blocks before we leave DOS. If your system does not use smartdrv an error message will appear, you can safely ignore that. smartdrv /c echo Please choose a linux kernel now echo 1= IDEPCI kernel (2.2) echo 2= compact (SCSI) kernel (2.2) echo 3= 2.4.x kernel (2.4) echo 4= vanilla (standard) kernel (2.2) choice /c:1234 if errorlevel 4 goto FOUR if errorlevel 3 goto THREE if errorlevel 2 goto TWO if errorlevel 1 goto ONE echo doing default somehow and going to ONE goto ONE :ONE echo using IDEPCI kernel loadlin.exe linpci root=/dev/ram ro initrd=root.bin ramdisk_size=16384 disksize=1.44 flavor=idepci :TWO echo using compact (SCSI) kernel loadlin.exe lincompt root=/dev/ram ro initrd=compact.bin ramdisk_size=16384 disksize=1.44 flavor=compact :THREE echo using 2.4.x kernel loadlin.exe lin24 root=/dev/ram ro initrd=bf24.bin ramdisk_size=16384 disksize=1.44 flavor=bf2.4 :FOUR echo using standard (vanilla) kernel loadlin.exe linux root=/dev/ram ro initrd=root.bin ramdisk_size=16384 disksize=1.44 TERM=vt102 _____ edit _____ Men ærlig talt, det må vel være noen her som har installert debian før, og som vet hvor denne iso-fila ligger? Er jeg den eneste som har prøvd å installere Debian eller? Endret 16. juni 2004 av Stroyer Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 1. Hent CD 1 herfra. 2. Sett en tom cd inni cd-brenneren. 3. Start brenne program 4. Brenn fra image, velg iso filen du hentet ned i punkt 1 5. Vent til brenning er ferdig. 6. Ta brent cd ut av brenneren og skriv på den "Debian CD1" 7. Putt den inni en cd-spiller på maskinen du skal installere på. 8. Sett BIOS til å starte fra cd. 9. Installer Debian ved å følge de fine ncurses-skjermene, og les all tekst du kan finne på skjermen. 10. Herje villt og gale med apt Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Sette BIOSet til å starte fra CD er jo også et alternativ, men jeg fant ikke ut av det / fikk det ikke til å virke i IBM SurePath (som er denne gamle maskinens konfigureringsverktøy). Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kan det være *.bin -filene som ligger i mappa install du er ute etter? i såfall, les README.sbm (som ligger i samme mappe først) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå