Gå til innhold

Er dette rett av mpx?


Anbefalte innlegg

Dette er akkurat det samme som jeg opplevde når jeg skulle levere tilbake min LCD skjerm. Men de tok heller å løy og sa at de fikk skjermen i helt forjævlig tilstand. De mente den var skitten og fettete (!) og dermed brukt, og nektet meg angreretten. Når jeg fikk den tilbake så var den helt plettfri, akkurat som jeg leverte den inn. Hørte aldri noe om 10% mindre på prisen og så var det i orden heller.

 

Kontaktet Forbrukerombudet og de mente at dette var tull i fra MPX og sa at det eneste jeg trengte å gjøre var å levere inn klageskjema så skulle dette gå fort unna. Vel, jeg hadde ikke spesielt lyst å være uten skjerm i et par måneder (vet hva forbrukerombudet mener med fort) så jeg beholdt heller skjermen. Folk kan si hva de vil på om MPX på pris og utvalg, men på service og spesielt angrerett så er de noen...! :realmad:

Skitten og fettete er da ikke "brukt" i lovens forstand det er jo bare å tørke av/rengjøre

 

Det er noe annet med et skjermkort som tydelig viser på kontaktene at det er satt inn og ut flere ganger og skruemerker etter mer eller mindre god festing i kabinett etc.

 

Hvis tilstanden er slik at varen uten større problem kan selges som ny så har de ikke noe de skal ha sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå begynner jeg å bli skikkelig irritert på mpx. Jeg klagde på mail og inkluderte reglene for angrerett og at jeg hadde oppfylt de:

 

>Hei igjen.

>

>Som sagt i stad trenger jeg å vite om du har alt av tilbehør?

>Hva slags kort kunne du tenke det i stedet?

 

Det er så usaklig :p Jeg vil ha pengene tilbake!

jeje, får sende en mail til de igjen da. :thumbdown:

 

At det må være så vanskelig

 

(PS! det med nytt skjermkort var en "nødløsning" og det skrev jeg i mailen)

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

næmmen er det ikke mpx igjen...

 

dette er grunnen til at jeg ikke handler med dem.

 

hadde samme situasjon, som du kan lese her

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=200522&hl=

 

De ville ikke innrømme angrefrist, de ville kun ta produktet i retur (ekstern dvd brenner) ved at de avkortet summen.

 

kranglet som F¤#¤¤ med dem, og de var totalt useriøse.

 

når de tilslutt skjønte at noen faktisk SKULLE bruke sin forbruker rett, begynte de å mase på at jeg hadde testet brenneren med den medfølgende dvd platen. og at brenneren var brukt etc

 

etter MYE unødvendig mas, kun skapt av dem. Fikk jeg tilbake hele kjøpssummen inkl porto.

 

MPX har ikke rett til å kreve avkorting fordi en vare er brukt, ved tanke på angrefrist (varen er som ny bla bla)

 

De kan ikke trekke deg for penger fordi de må selge varen som demo.

i mitt tilfelle solgte de dvd brenneren som "demo", men dyrere en hva jeg betalte for den.

 

Mpx vet godt dette, og viser i praksis at de kun gir etter for dine rettigheter hvis du begynner å klage..

De sparer vel litt på de som ikke vet bedre, eller ikke gidder å krangle gjennom 5-6 emails og et par tlf som i mitt tilfelle

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg kommer til å holde meg unna Mpx fra nå av. Liker ikke at butikken er vanskelig :mad:

Når det gjelder bruk av angrerett syns jeg Komplett er veldig flinke. Har aldri hatt problem hos de, og jeg har benyttet retten sikkert 6-7 ganger. ( Har handlet for godt over 100K hos dem, så det er ikke så mye som det kan virke som syns jeg)

Var også i kontakt med Netshop ang. angrerett på en lcd skjerm med døde pixler, og de var også meget hyggelige. (benyttet ikke angrerett likevel der)

 

Svarer ikke varen til det jeg forventer av den, nøler jeg ikke med å sende i retur ;)

Lenke til kommentar

Har gode erfaringer med Mpx jeg. Kjøpte en Nokia 6600 da den var helt ny, og etter en uke så "døde" den. Jeg kontaktet Mpx og sa at den sluttet å virke. De ba meg kontakte nærmeste servicested for Nokia, og da sa jeg nei. Enten gir de meg ny eller så bruker jeg angrefristen. De sendte meg en ny :)

Lenke til kommentar

Etter mye mas kom denne:

 

Hei iigjen

 

Jeg skal ta kortet i retur, du har fått returnr. 3021442

 

Og du kan sende varen tilbake ti.

 

MPX

Returef: 3021442

Gneisveien 10

3221 SANDEFJORD

 

Har du et kontonr.som vi kan overføre pengene til?

 

Jeg vant frem :w00t:

Lenke til kommentar
Har gode erfaringer med Mpx jeg. Kjøpte en Nokia 6600 da den var helt ny, og etter en uke så "døde" den. Jeg kontaktet Mpx og sa at den sluttet å virke. De ba meg kontakte nærmeste servicested for Nokia, og da sa jeg nei. Enten gir de meg ny eller så bruker jeg angrefristen. De sendte meg en ny :)

Her har du svært lite å fare med ang. angrerett. Du fikk en mobil som fungerte og kan derfor ikke sende tilbake en defekt en på angrerett.

 

Men DOA er det helt klart, så ny skulle du ha uansett.

 

Når det gjelder trådstarter så er det godt å høre at du vant frem! :)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Har gode erfaringer med Mpx jeg. Kjøpte en Nokia 6600 da den var helt ny, og etter en uke så "døde" den. Jeg kontaktet Mpx og sa at den sluttet å virke. De ba meg kontakte nærmeste servicested for Nokia, og da sa jeg nei. Enten gir de meg ny eller så bruker jeg angrefristen. De sendte meg en ny :)

Her har du svært lite å fare med ang. angrerett. Du fikk en mobil som fungerte og kan derfor ikke sende tilbake en defekt en på angrerett.

 

Men DOA er det helt klart, så ny skulle du ha uansett.

 

Når det gjelder trådstarter så er det godt å høre at du vant frem! :)

 

-KJ

Jaja. Jeg fikk en ny uansett, og da er jeg fornøyd :p

Lenke til kommentar

*Vinke til MPX-folk som sikkert henger rundt*

 

Selvfølgelig skal kortet tas i retur, og det VET mpx også. Problemet er at de tar alltid små snarveier, og prøver seg på ting som i og for seg høres rimelig ut for kunden, da kortet er "brukt", men som IKKE er kundens fulle rettighet.

 

Det som bekymrer meg er alle som handler derfra som faktisk godtar reduksjon i pris ved benyttelse av angrerett. Tror nok dessverre det er ganske mange, og at MPX tjener litt penger ekstra der... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Her har du svært lite å fare med ang. angrerett. Du fikk en mobil som fungerte og kan derfor ikke sende tilbake en defekt en på angrerett.

 

Men DOA er det helt klart, så ny skulle du ha uansett.

 

Når det gjelder trådstarter så er det godt å høre at du vant frem!

 

-KJ

 

 

 

DOA tiden hos Nokia er 2 dager. Etter det så får ikke selger refundert særlig hos Nokia (med tanke på DOA)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...