Gå til innhold

HJELP! Eksamen! 12.30.. NYTT SPØRSMÅL 12.41

Oskar58

Anbefalte innlegg

Mer ram... evt. en fragmentering av disk....

defragmentering ;) . Major difference.

@Galandrik: RDRAM var endel raskere enn DDR, bare myye dyrere. Da Willamette fortsatt var en bra prosessor, fikk man bare chipset som støttet RDRAM, noe som gav AMD en haug med nye tilhengere. Selv om det var et bedre alternativ, ble det ditchet av alle, og har nå nesten gått ut av markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, det er mange grunner, jeg kan det meste av det dere har skrevet om....

Men, jeg forbereder meg til eksamen, for vi veit sånn ca. hva vi får om.... Derfor spørr jeg dere om dette, som en slags læremetode og en repitisjon.

Takk for hjelpen.... Dette har vært til stor hjelp =)

Lenke til kommentar

Hva skjer når man setter strøm på i en krets som styrer data på bussene, ett slags Minibrikksett som styrer datastrømmen fra enten A eller til B til utgang Y, hvordan er virkemåten til denne brikken?

Noen som har greie på det?

For det kan jeg faktisk IKKE noe om... gøddamn..!

Lenke til kommentar

vet ikke om jeg skjønte spmålet,

men såvidt jeg forstår så snakker du om en vippe.

men 2 innganger, 1 utgang og en styrestrøm.

Når vippa får strøm så vipper lederen slik at dataene går fra ingang A til utg. Y, når man kutter strømmen vipper den tilbake slik at dataene på ing. B går til Y. Nei pokker jeg husker ikke, noen andre som har svaret.

Lenke til kommentar

@Galandrik: RDRAM var endel raskere enn DDR, bare myye dyrere. Da Willamette fortsatt var en bra prosessor, fikk man bare chipset som støttet RDRAM, noe som gav AMD en haug med nye tilhengere. Selv om det var et bedre alternativ, ble det ditchet av alle, og har nå nesten gått ut av markedet.

Nå har RD-ramen sine begrensninger. Den blir nok ikke raskere enn DDR PC3200 (200 mhz ddr), selvom den kjører på høyere frekvens... Dette er vel grunnen til at intel baserte platformer har tatt den vekk...

Lenke til kommentar

Nå har RD-ramen sine begrensninger. Den blir nok ikke raskere enn DDR PC3200 (200 mhz ddr), selvom den kjører på høyere frekvens... Dette er vel grunnen til at intel baserte platformer har tatt den vekk...

Du sier noe der torkelma. Hvis Intel fortsatt hadde sett på RDRAM som et godt alternativ for videre utvikling til bruk sammen med deres systemer, hadde nok ikke markedet for denne type ram minsket så jevnt og trutt som det har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...