Gå til innhold

et flashet 9600pro, helt likt 9600xt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan fortsatt etter flashing bare klokke så langt som du kunne før flashing. Det ENESTE som endres er Stock klokkefrekvens på gpu/minne... kjølingen på XT er jo litt større så kansje dette bidrar til at du kan klokke litt mer.

 

PS: om du ikke når XT hastigheter uten artifakter på gpu/minne før Flashing, så bør du ikke flashe siden dette som nevnt tidligere øker stock klokkefrekvens og du vil da få artifakter på stock hastighet.

 

Jeg hadde INGEN økning etter å ha flashet mitt kort, så jeg flashet tilbake etter kun kort tid.

Endret av Preludiac
Lenke til kommentar
å ha et 9600pro som er flashet til 9600xt og satt på nøyaktig samme kjøling,

vil det kortet være det samme som å ha et 9600xt? kan det overklokkes stabilt like langt etter flashingen?

Kortet vil aldri bli det samme. Det er to forskjellige kjerner (rv350 og rv360) med forskjellige instruksjonssett (se www.tomshardware.com for forskjeller). En av de største forskjellene er temperaturen (9600xt kortene har lavere temp enn 9600pro).

Dette fører til at de som regel klokker en del høyere med samme vifte. (ikke uvanelig at man kjører 9600xt på 600/350 mhz (std= 500/300) (9600pro = 400/300 mhz).

 

Jeg ville nok brukt org. 9600pro bios og heller kjørt opp frekvensen.

Stor sjangse for å ødelegge ting ved flashing..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...