Gå til innhold

Noen som vet va portoen til Buydirect.no ligger på ???

Anbefalte innlegg

Noen som vet va portoen til Buydirect.no ligger på ? Lurer på å kjøpe noe der men vet ikke om d lønner seg hvis de har høy porto. Sånn som microplex at de har sende avgift eller no på 60 kr +9 porto .....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt ekstra i porto ja, tror det er 50-75kroner. Husker ikke helt hva jeg betalte da de sendte skjermkortet mitt, men husker jeg angret litt, og ikke bare gikk ned til møllergt på komplett, for 50kr ekstra (etter porto var inkl.) :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 17:09, WinZ skrev:

Noen som vet va portoen til Buydirect.no ligger på ? Lurer på å kjøpe noe der men vet ikke om d lønner seg hvis de har høy porto. Sånn som microplex at de har sende avgift eller no på 60 kr +9 porto .....

Hei!

Jeg har sett flere postinger om at vi tar 60 eller 70 kroner i gebyr - dette er selvsagt feil. :smile: Vi tar et eksp.gebyr på kr. 25,- pr forsendelse, uavhengig av ordrens størrelse.

Vi har fått spørsmål fra enkelte om hvorfor vi ikke inkluderer det i varens pris eller tar en fast prosentsats. Vi vet dette gjøres andre steder, men våre utgifter pr. faktura er de samme enten ordren er på kr. 100,- eller kr. 10.000,- og da synes vi det blir litt feil at kunden skal betale mer i gebyr for hver vare som legges i handlekurven.

Vi får også spørsmål om hvorfor vi ikke sender mindre bestillinger som A-post/brev. Dette gjorde vi i begynnelsen, som mange av dere sikkert vil huske, men det ble etterhvert en god del forsendelser som aldri kom fram til mottaker, og når vi måtte sende samme pakke 2 eller 3 ganger ble det brått en dyr handel for vårt vedkommende. Registrert pakke (Servicepakke) er dessverre den billigste måten hvor Posten kan tilby sporingsmuligheter og erstatningsplikt, men til gjengjeld er både kunden og vi forsikret om at varen faktisk er sendt...og mottatt.

Et tredje spørsmål vi får spørsmål (og pepper :smile: om er forskuddsbetaling. Som mange sikkert husker brukte vi forskuddsbetaling som betalingsmetode for en stund tilbake. Da vi skiftet netthandelssystem i fjor vinter var planen at vi skulle tilby både oppkrav og forskuddsbetaling til privatkunder, men etter å ha vært i kontakt med Forbrukerombudet ang. dette fikk vi klar beskjed om at forskuddsbetaling er en oppgjøresmetode de ikke vil ha noe av, og at dersom vi tilbød dette til våre kunder ville de forfølge saken.

Argumentasjonen var at vi ville legge press på kunden til å velge en usikker betalingsmetode, da oppkravsgebyret bortfalt og dermed gjorde forsendelsen billigere. Vi var ikke enige i dette, siden vi mente det var et tilbud som kom kunden til gode og muliggjorde besparelse av forsendelsesomkostninger. Vi kontaktet til og med advokat samt vår bankforbindelse for å få stilt en bankgaranti slik at kundens rettigheter i alle tilfeller skulle være sikret så vi fremdeles kunne tilby forskuddsbetaling som et alternativ til postoppkrav, men fikk dessverre også avslag fra Forbrukerombudet på dette.

Vi fikk også beskjed om at andre nettbutikker som tilbød forskuddsbetaling som oppgjørsmetode ville bli kontaktet i tur og orden, så vi hadde dermed ikke andre valg enn å følge Forbrukerombudets instruks. Skulle Forbrukerombudet dog skifte syn i denne saken vil vi være de første til å tilrettelegge for forskuddsbetaling igjen :smile:

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 19:20, EspenFaale skrev:

Jeg har sett flere postinger om at vi tar 60 eller 70 kroner i gebyr - dette er selvsagt feil. :smile: Vi tar et eksp.gebyr på kr. 25,- pr forsendelse, uavhengig av ordrens størrelse.

Vil tro at dette kommer av at når folk snakker om "gebyr" her på forumet så tar man med eksp. gebyr, porto og oppkravsgebyr. At mye går til Posten har mindre å si. Penger ut er penger ut uansett hvem de går til. Da blir det fort en del mer.

Quote:

Et tredje spørsmål vi får spørsmål (og pepper :smile: om er forskuddsbetaling. Som mange sikkert husker <snip litt om forskuddsbetaling>

Liker ikke argumentasjonen til Forbrukerombudet (som strengt tatt hemmer internetthandel med slik politikk), men det er jo lite dere kan gjøre med det. Får heller sende en mail til Forbrukerombudet angående den saken :wink:

Men det burde da være mulig å ha Visa betaling? Da er tross alt kunden sikker på at varene kommer ettersom dere da ikke har lov å trekke beløpet fra konto før varene sendes.

Quote:

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Setter stor pris på at dere kommer med slike oppklaringsinnlegg med jevne mellomrom :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-16 21:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 21:10, Anders Leipsland skrev:

Vil tro at dette kommer av at når folk snakker om "gebyr" her på forumet så tar man med eksp. gebyr, porto og oppkravsgebyr. At mye går til Posten har mindre å si. Penger ut er penger ut uansett hvem de går til. Da blir det fort en del mer.

Hei!

Er selvsagt helt enig med deg i det - ville bare forsikre meg om at det ikke var noen tvil der, siden jeg vet at det er noen som tror vi tar oppunder 70 kroner i eksp.gebyr.

Når sant skal sies skal vi nok ta på oss litt av skylden for denne misforståelsen selv, da det på fakturaen står "Gebyr: kr. 70,-" men kun står spesifisert på nettbutikken at dette også er inkludert oppkravsgebyr til Posten. Skal forsøke å få endret dette slik at sjansen for å misforså blir så liten som mulig.

Quote:

Liker ikke argumentasjonen til Forbrukerombudet (som strengt tatt hemmer internetthandel med slik politikk), men det er jo lite dere kan gjøre med det. Får heller sende en mail til Forbrukerombudet angående den saken :wink:

Hehe - jeg kan kun ønske deg lykke til der :smile:

Quote:

Men det burde da være mulig å ha Visa betaling? Da er tross alt kunden sikker på at varene kommer ettersom dere da ikke har lov å trekke beløpet fra konto før varene sendes.

Integrasjonen mellom VISA og vårt økonomisystem viste seg dessverre å ikke være 100%, så vi går kun å venter på at dette skal bli utbedret av utviklerne - det er mange som har etterlyst denne betalingsmåten :smile:

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Enig at dette er bra avklaringer fra Microplex!

Savner mulighet for forskudds eller VISA betaling selv jeg :smile: Og siden jeg er i gang med å rose Microplex, vil jeg bare si at websidene deres er meget bra. Raske, oversiktelige og med mye informasjon!

Cobos

PS: Nei jeg jobber ikke hos mp, jeg jobber faktisk hos PCMAX, men kjøper ymse spesialting fra mp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...