OleJ Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hva trenger jeg for å kunne kjøre en enkel terminalserver på windows 2000. Har til nå kun brukt admin mode (maks 2 brukere), men behovet for fler brukere har meldt seg. Trenger jeg noe ekstra software for å få dette til med windows, eller er alt innebygd? Og en ting til, er det en enkel måte å overføre alle innstillinger fra en maskin til en annen? (windows 2k server) Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 admin mode har max 2 brukere. Ingen enkel måte, men ta kopi av profilen under "\documents and settings" så kommer du langt. Lenke til kommentar
OleJ Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Ja, jeg veit admin mode har maks 2 brukere, det står i den første posten min. Men jeg trenger flere brukere, og lurer derfor på hva jeg trenger for å få til dette. Tenker da på lisenser osv. Client Access Licenses, Terminal Licenses osv, hva er forskellen hvis det er noen, og hva trenger jeg. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Vet ikke om det hjelper, men du kan jo prøve remote application mode. Da må du også hive inn terminal service Licensing og kjøpe lisenser. Du finner mye mer info om dette hvis du søker litt på Microsoft sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå