Gå til innhold

Bruke laptopskjerm som vanlig skjerm

Anbefalte innlegg

Tror dette har vært oppe en gang for lenge siden, men prøver på nytt.

Jeg lurer på noe, hvordan kan jeg bruke laptopen min som skjerm for den stasjonære pc'n? Jeg greier rett og slett ikke denne gamle CRT'en mer, får så kriminelt vondt i øynene.. Tror de fant en løsning i den gamle topicen, men finner den ikke, så derfor spør jeg på nytt.

Hvordan blir det isåfall med tilkoblingen? Er det bare å bruke tv utgangen på laptopen, eller?

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror dette har vært oppe en gang for lenge siden, men prøver på nytt.

Jeg lurer på noe, hvordan kan jeg bruke laptopen min som skjerm for den stasjonære pc'n? Jeg greier rett og slett ikke denne gamle CRT'en mer, får så kriminelt vondt i øynene.. Tror de fant en løsning i den gamle topicen, men finner den ikke, så derfor spør jeg på nytt.

Hvordan blir det isåfall med tilkoblingen? Er det bare å bruke tv utgangen på laptopen, eller?

Takk for svar :thumbup:

Ja, da må du nok frem med skrutrekkeren, og loddebolten. Tror ingen laptop har vga "inngang", så du må evt. koble deg inn på vga kabelen som ligger i laptopen (er nok en flat ribbon kabel). Mulig, men om det er verdt det .. antakelig ikke (hvis ikke du bryr deg om laptopen går til he...te)

Du kan jo evt. ta over desktopen med remote software, ala rdp eller vnc (men da må du jo sitte og jobbe på den, og spilling osv. totalt uinteressant).

KTP.

Lenke til kommentar

Der finnes programvare som simulerer at laptoppskjermen er koblet til en ordinær skjermugang(ikke remote jeg tenker på). Skjermen kan brukes da også i et dualscreen oppsett dersom en vil ha 2 skjermer på stasjonær pc'en.

Husker å ha lest om dette på dinside en gang men mener på at programmet IKKE var freeware :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...