Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

The best components in the bissniss!

Anbefalte innlegg

Ja, kom igjen folkens, hva er det beste frontsettet i prissegmentet 3-4000 blanke, norske kroner? Størrelse 5,25" er det som er mest aktuelt for meg, men om den lydmessige fordelen blir "enorm" ved å bygge om til 6,5", gjør jeg selvsagt det :)

Focal? :thumbup:

MB Quart? :thumbup:

Rockford Fosgate? :thumbup:

Pioneer? :thumbup:

Seas? :thumbup:

JL Audio? :thumbup:

Kicker? :thumbup:

SPL Dynamics EXT-serie? :thumbup:

Infinity? :thumbup:

Cadence? :thumbup:

Andre...?

Kort sagt: Tips meg om et komponentsett som er et alternativ til, eller bedre enn Focal i prisklassen 3-4000,-! :dribble:

Komponentsettet skal drives av en JVC KS-AX6700 ("EKTE" 2x150WRMS @ 4ohm). :green:

På forhånd takk for hjelpen (dere er SÅÅÅ søte, asså) :blush:

(Og ja, jeg syns disse smiley'ene er litt kule) :thumbup:

(Redigert - måtte fjerne en liten smiley for mye, og fortelle hvilken str. det var snakk om!)

EDIT:

Kjøpte Focal Polyglass 130v2 jeg... :) Fikk dem for 2200,-

Endret av Boomboxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett ville jeg ikke gått for RF. Har hørt no greier fra de og det var ikke bra.

Pioneer kan vel hevde seg i den prisklassen, men ikke de billige.

Infinity har en god fin lyd og spiller høyt. De andre kjenner jeg ikke ;)

Lenke til kommentar

Vil nok tro at Focal er de som stikker seg mest frem der.

Andre merker kan være Eton, Soundstream eller Resonant Engineering.

Vet ikke prisen på XXX eller RE settene, men dette virker som svært lovende saker. Gleder meg til å høre responsen fra folka som skal teste ut disse.

Har du god tid og tør satse på noe nytt så ta en kikk på SI 307. Sammenlignes med Focal Utopia av dem som har hatt begge. Et kremprodukt for ca 3200 medregnet frakt, moms og fortolling. ;)

Da er du eneste mann i Norge som har dette også. Bare det er verdt å vente 3 - 4 uker på, samt at du kommer til å oppleve endel kjevedropping når du fyrer opp anlegget med et ukjent merke :D

Har 12" suben, og angrer ikke et sekund, enormt bra SQ og spiller høyere og renere enn noen annen 12" i 30L kasse jeg har hørt. Når 327 settet er ferdig kommer det tøffende over dammen :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Størrelse på bass-element er kjekt å vite..

Kan anbefale Focal K2 Power som er det sykeste jeg har hørt i bil.. 5.25" koster 4190,- veil.

Jeg har disse.. Og jeg kan understreke at dette er verdt hver eneste krone.. Helt syk lyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg vil gjerne få anbefale soundstream komposett.. :

vangogh VG.5C eller VG.6C (5":3190,- eller 6":3390,-) for litt mer fint-spelende

eller for litt mer tøffere lyd :

edge EGC.6~5~4 (6":2990,- eller 5":2890,- eller 4":2790,-)

begge setta har samme diskant men litt mer hifi-basert bass/mellomtone på vangogh setta.tøffere lyd fra edge...

etter det jeg har hørt så er van gogh kompsetta bedre enn mye/meste fra focal..

det sier jo litt, men kommer an på lytteren..

Resonant E. RE og XXX komposetta blir ikke lansert før i juli/august etter hva jeg har hørt..

og ca.pris på 3500,-for RE6" og 5500,-for xxx6" +/-....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jalla: Det SI307 (og 327 også...) liknet mistenkelig mye på et par Morel midbasser og noen billige Peerless diskanter?

Nope man. Made in US og one of a kind. Spør gjerne Kephart og Wiggins i Adire som er konkurrenter om disse produktene, eller send mail til Loyd "Bassman" på forumet deres om 502`ene.

Send gjerne mail og spør folka som har testa det. En har faktisk testa det mot Morel, men innså at Morel var totalt underlegne der i gården.

Focals ypperste var heller ingen match.

Tviler på at et firma som har lagd så gode suber ikke klarer å lage minst like gode komponenter. Les og se om du finner noen med peil som har noe udelt negativt å si om dem ;)

Imidlertid har SI hatt innbrudd hvor de stjelte alt de hadde så det tar ei stund før 327`ene kommer. Banna tjuver som rappa sakene jeg skulle ha fått!

Lenke til kommentar

De fleste elementer har likheter med hverandre. Og spesielt de fra ukjente merker eller merker som ikke bruker penger på "bling".

Det er jo sånn at ting likner på hverandre utseendemessig om en søker perfeksjon for da konvergerer en nødvendigvis mot omtrent samme design.

Se på bilparken foreksempel...

Hadde jeg hatt et tversnittsbilde av disse så hade nok saken vært en heeelt annen, men det er vel noe folka holder tett om foreløpig ;)

For det første må de få igang produksjonen igjen. Hater tjuver og p|kkhuer som ikke kan se forskjell på mitt og ditt. Argh!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...