Gå til innhold

Sjakk - Den store sjakktråden


pgdx

Anbefalte innlegg

Er ikke spesielt god men spiller litt med magnus appen. Er på år 7 nå. Men skjønner ikke helt greia med patt. På det første bildet så er det jo åpenbart at jeg vinner så blir det remis? Siste trekket jeg gjorde var å ta tårnet med kongen min.

 

På det andre bildet er det åpenbart remis men jeg kan gå rundt på brettet i evigheter uten at det blir patt. Kan noen forklare?

post-98229-0-03941300-1543609097_thumb.jpg

post-98229-0-89301400-1543609101_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Hei, har noen en anbefaling til et fint sjakksett eller frittstående sjakkbrett + brikker? Det må være produsert i tre, se pent ut og ha tyngde. Fortrinnsvis med noteringer på brettet, men dette er ikke et must. Ellers ønskes fysisk størrelse likt det man bruker i turneringer. 

 

Takker for evt. forslag!

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
bshagen skrev (På 11.1.2021 den 0.51):

Noen her som spiller om dagen? Jeg har begynt såvidt, og har ikke spilt skikkelig siden jeg var liten og jeg er elendig merker jeg 🤣

Spiller sjakk på chess.com et par timer dagen. For det meste blitz.

Men dårlig kombinasjon å spille 3-minutter parti mens man hører på radio, ser på tv osv.. Hehe. Spiller også når jeg er trøtt og ikke får sove. Også dårlig taktikk. Men ligger på jevnt over 1400 i rating. Hadde jeg puttet litt innsats i dette, lært litt strategier og ymes - hadde jeg nok kunne klart å komme meg opp mellom 1700 og 1800 velger jeg å tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...