Gå til innhold

Hvordan flashe Samsung E700

Anbefalte innlegg

OBS! Flashing av telefonen foregår på eget ansvar og telefonens garanti ryker hvis du gjør det OBS!

Når det var sagt så vi jeg bare si at det var "ganske" lett og problem fritt når jeg først fant ut hvordan det gjøres, så derfor vil jeg gjerne dele det resten av forumet :D

Det du trenger av utstyr er en "PCB133LBE" kabel (noen påstår at det går ann med USB versjonen, men jeg vil anbefale den kabelen) Jeg kjøpte min hos MPX.no

Programmene du trenger er Dumper 1.8 (til å ta backup av flash og TSF) og Downloader 3.3 (til å flashe telefonen)

## Moderatorer: Hvis dere mener at å linke til disse filene er i strid me Retningslinjene så vennligst ikke steng tråden, fjern heller linkene ##

Det første du gjør er å ta backup at firmware og TSF (Viktig! Ta godt vare på disse filene for hvis du gjør noe feil så er det bare å opprette de gamle filene)

Det gjør du på følgende måte:

Trinn 1 - Skru av telefonen og ta ut simkort (Viktig og ta ut simkortet!)

Trinn 2 - Start Dumper 1.8 og velg Com1 og Speed 115200

trinn2.jpg

Trinn 3 - Koble telefonen på kabelen (telefonen skal være slått av og åpen, desklet opp altså..)

Trinn 4 - Trykk Start på NOR flash

trinn3.jpg

Trinn 5 - Programmet ber deg skru telefonen på. Hold inne "Rød-telefon" knappe i 4 sec. Det kan ta litt tid før programmet reagerer, det er normal.

Det tar ca 20 min å dumpe hele flashen. Hvis all ting gikk helt som det skulle så ligger det nå ei fil i katalogen til Dumper som heter "dump.txt", denne skal du rename til "firmware.bin (kall den hva du vil men den må ende på .bin)

Troubelshooting:

Hvis feilmeldingen "BOOT : Problem with program in external RAM : StackPointer not set" kommer opp så prøv å skru av telefonen, ta av batteriet i 5 sec og start på Trinn 1 igjen.

Jeg fikk en annen feil melding som jeg ikke husker akkurat nå, men hvis den kommer kommer opp så har du ikke fulgt oppskriften nøyaktig. Start på Trinn 1 og prøv igjen (Viktig å ta ut simkortet!)

En annen ting dere kan prøve hvis dere plages er å laste ned Dumper på nytt fra en annen plass (Google etter Dumper 1.8) Jeg plagdes litt med noen versjoner jeg fant.

Hvis dere får ikke får til å ta backup av flashen ved å følge denne oppskriften så gi meg beskjed.

Neste trinn er modifisering av firmwaren.

Dette er noen jeg ikke kan særlig om så jeg lager ikke noen guide om det enda.

Kan nevne et program som er kjekt til dette, nemlig Januka Soft

Så til den skumleste delen, nemlig flashe telefonen. Jeg må innrømme at jeg var ikke særlig høy i hatten første gang jeg gjorde det. Skrudde alle viftene i pc'n på fullt for å forhinde at maskinen IKKE skulle skru seg av pga varme :blush:

Til dette så bruker du Downloader 3.3

Trinn 1 - Skru av telefonen og ta ut simkort (Viktig og ta ut simkortet!)

Trinn 2 - Start Downloader 3.3, velg Com1, 115200 Speed og Bin Only

trinn2-dl.jpg

Trinn 3 - Last inn den nye firmwaren

trinn3-dl.jpg

Trinn 4 - Koble telefonen på kabelen (telefonen skal være slått av og åpen, desklet opp altså..)

Trinn 5 - Trykk Start. Programmet ber deg skru telefonen på. Hold inne "Rød-telefon" knappe i 4 sec. Det kan ta litt tid før programmet reagerer, det er normal.

Når du kommer til 100% og all ting gikk riktig for seg så får du beskjed om at telefonen er flashet.

Troubelshooting:

Jeg fikk ingen feilmeldinger så her kan jeg ikke hjelpe deg.

Nyttiger linker:

Avi-Stuff

MobilEdia

Januka Soft

For de som lurer: Ja det er mulig å bytte ut de cheesye profil bildene. Dette gjøres med Januka Soft.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flashing brukes egentlig til å legge inn ny firmware. Men du kan modifisere den firmware filen (endre meny navn, endre lyder, endre profil bilder, osv..) Bare mangel på kunskaper og fantasi setter grenser på hva du kan gjøre.

Personlig så er jeg ute etter å fjerne kameralyden, endre alarmlydene (ingen av lydenen klare å vekke meg om morgenen) og legge til bilder av vennen mine slik at de vises når de ringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...