ostov Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Hey! Skal på fest i helga og jeg må ha noe blandevann. Hva er best? Endret 16. juni 2004 av ostov Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det beste blandevannet kan være noe søtt som du liker men hvis du tilsetter sitronsaft så nøytraliserer du alkohol smaken til de grader. Pleier å blande med whatever brus og med mye sitron. Kjøp de derre gule sitron lignende flaskene. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Fanta Exotic Fanta Lemon Fanta Eple Solo (alle de nye som jeg ikke husker navnet på) Schweppes Lemon Tom Collins (ikke som blandevann selv, men godt å ha i) Og alt søtt generelt. Lenke til kommentar
mberger Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Gjør som snowdog, kjør på med sitron eller lime, kan bare bli bra! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Sprite og en eller annen syrlig energidrink (battery funker bra) nøytraliserer spritsmaken bra. Denne er i alle fall en hit her i gården.. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 De gangene jeg drekker sprit med blandevann så blir det Schweppes Bitter Lemon. Menneh foretrekker reint eller øl Lenke til kommentar
superjenssen Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 d beste blandevannet e jo fanta shokata (hylleblomst og sitronbrusn), åsså kjent som shishaskaba. men shokata blir ikkje shishaskaba før deinn e blanda me sprit!!! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 I spritens glansdager fungerte sprite ganske godt. Fanta exotic har det også vært blanda mye med opp igjen. Fint med noe som er ganske skarpt i smaken har jeg funnet ut av i ettertid -- f.eks. er det meste Schweppes lager grei skuring. Kan spesiellt anbefale Schweppes Grape Soda Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Den Orangina brusen/juice med kullsyre.... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Det finnes mange forskjellige blandevann, og poenget er at dem passer til hvert sitt bruk.. Regner med at det her er noe alà Vodka som ska inhaleres for å bli mest mulig drita.. - Sitronbrus er jo en slager.. (brusen må være kald, husk det) - Diverse Fanta-drikker er godis. - Appelsinjuice (aka Screwdriver) - Diverse juicer (grapefrukt, fersken, ananas osv) Om du vil gjøre noe mer utav det, vil jeg anbefale deg å kjøpe inn litt flere varer. Man kan også kjøpe drinkmix, selges på de fleste dagligvareforretninger og funker fett. - Fjellbekk. Denne slår an blandt de gamle, godt sjekketrix om du liker dem i den alderen.. Smaker ikke så verst heller. Da må man enten ha noe aquavit og limejuice i tillegg til vodkaen og sitronbrusen (2cl av hver (ikke brusen)).. Drinkmixversjonen av denne smaker også godt. - San Fransisco. Da må man ha bananlikør, vodka, appelsinjuice og grenadine. Heftig farge om man trixer grenadninen nedi på rett måte.. Bansmaken smaker hest, btw.. Uansett, noen flasker av forskjellig sort fra Rose's er å anbefale.. Stort utvalg, mye morro.. Annet godt tips; 50/50 Jâgermeister og øl Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvis du bare skal nøytralisere smaken så er jo Tine Is-te Lime et must... Da kan du blande 50/50 og det smaker bare Is-te... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Her er det veldig avhengig av kva slags type drinker du er ute etter: Blandevatn med søtt og syrleg innhold som f.eks brus gir ein enkel og frisk drink. Skal du være litt meir avansert kjøper du inn litt forskjellige drinkmix flasker. Husk at det er mange andre brennevintyper en vodka, all frukt sprit er ypperleg til å blande drinker av. Husk is, med nok is kan du drikke kva som helst uansett kor styggt det smaker. Er du i den situasjonen at du berre vil ha mykje alkohol fort, så er det nok best å blande tyrker shots. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Pleide selv å bruke appelsin juice til å begynne med, før jeg fant ut at sprite var mye bedre... Etter å ha brukt det en del år har det vært litt fram og tilbake fra og til Sweppes, Fanta, Is-te, juice, Cola, Battery osv... Her er litt av det JEG synes: Sweppes: Smaken blir blandet ut i den syrlige Sweppes smaken, noe som gjør at sprit smaken dempes betraktelig. Men siden jeg ikke er så veldig fan av Sweppes så bruker jeg ikke det som blandevann så ofte. Men en kamerat bruker den nesten hele tiden. Meget bra å bruke, og mange smaker. Fanta Exotic: God og søt smak, demper også sprit smaken mye, også god ettersmak. Blir kanskje litt for søtt i lengden, men det kommer an på fra person til person. En av mine favoritter Fanta (vanlig): Vet ikke helt, har liksom ikke prøvd ut så mye, men funker i nødløsninger hvis man ikke har mer av annen fanta igjen. Fanta Lime: God til å drikke med sprit, søt og sur/syrlig ettersmak. Fjerner spritsmaken veldig lett. Brukte veldig mye før. Coca Cola: Hvis du liker rom... Sprite: Faktisk veldig godt og søtt og lett å snike med seg foran øynene på foreldre, vil fortsatt se ut som sprite etter utblandingen (blank væske) Var min favoritt en lang stund. Har ikke gått lei ennå. Smaken kan bli litt tørr i lengden etter altfor mange drinker. Appelsin Juice: Greit å blande med og det blir en fyldig og frisk smak, men husk at den burde være kald først før du blander! Finnes så mange varianter. De billige er IKKE no gode å blande med, den til 6 kr på Rema feks... Sjøl synes jeg ikke juice er no godt lenger, da jeg blander ganske sterkt i glasset. Hvis du skal blande med dette og få en god smak, så burde du blande svakt med sprit. Eple Juice: Overraskende godt, frukt smak og søtt og fyldig smak. Samme her som med Appelsinjuicen, bland ikke så sterke forhold. Is-te: Finnes hundre varianter å velge mellom, så her er det smak og behag. Selv anbefaler jeg den du får kjøpt i pose i pulverform på kiwi til 10 kr, peach er bedre enn sitron synes jeg. Gikk mye av dette i høst og er fortsatt en av mine favoritter. Blir en spesiell smak, den er god og søt og når man går lei av kullsyre i drinken sin er denne fin å blande med. Her er det bare å prøve seg fram Battery: Her er min favoritt, selv om den er meget dyr her i Norge er den knall å blande med. Spritsmaken blir omtrent helt borte. Fyldig og søt (ikke altfor søt) smak. Best kald Solo: Synes det blir for tamt å blande med og mye kullsyre er ikke no godt. Kan brukes hvis man ikke har noe annet å blande med. Pepsi kan jo bli en erstatning for Cola men jeg anbefaler det ikke (Blir forresten ikke ordentlig rom). Skal ikke nevne melk eller øl jeg... Alle de som er nevnt over kan blandes i hverandre for variasjon og nye smaker, funker fint det. Husk å variere med blandevann da så man ikke går lei av en...! Endret 16. juni 2004 av Alderon Lenke til kommentar
total Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 det det som knakk HB-smaken i fjortistia var "fun" og sitronbrus 1 del sprit 1 del fun light (før funka den med oransj farge bra, men nå er det så mange smaker) 2 deler sitronbrus (billigmerker som eldorado funker greit) ..go vips har du fått deg en billig fyll nå drikker jeg kun øl og GT Lenke til kommentar
ostov Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Takk for mange gode svar. Jeg tror jeg blander med noe jeg liker, det er vel best. Jeg orker ikke å stresse med noe seriøse greier Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Husk at søte drinker gjør at alokoholopptaket i kroppen blir øket.. (også kalt IceBreaker fordi man server det tidlig på fest for å få opp stevningen og kommunikasjon mellom ikke-bekjente mennesker..) Endret 16. juni 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå