Gå til innhold

Ny ram,hvilket?Hva her max PCxxxx på hk'et?

Myr

Anbefalte innlegg

Hei..

Eg skal ha meg ny ram og er ikke sikker på hvilket ram eg skal ha og hva hk'et støtter..

Har pc 2700 og tenkte eg skulde ha pc 3200 eller muligens meir vist det går!?Lurte på om nåkken veit om eg kan ha ram brikker over Pc3200 400Hmz? :hmm:

Har et MSI 875p Neo hk.

Skal ha 1024mb ram fra ca 2000 pluss/minus (helst minus å ikke så masse pluss)hehe :p

Er ikke sikker på hvilken ram eg skal ha,så vist dåkke har nåkken brikker å anbefale,så må dåkke gjerne de(link er en fin ting) :D

Btw:så klokker eg en del,men har ikke så masse peiling på ram enda.Så dei må vere klokke venlige ;)

Har fønne nåkken da,men veit ikke om dei er nåkke å ha:

OCZ PC3200

OCZ PC3200

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite aktivitet på dinna tråden her enda :ermm: men er vel fordi at alle er på jobb enda teker eg..

Har en Link til hk'et,der det står at:

Supports four unbuffered DIMM of 2.5V DDR SDRAM.

• Supports up to 4GB memory size with ECC.

• Supports Dual channel DDR 333/400/433/466/500/533 MHz and up.

(DDR433/466/500/533 are overclocking spec)

øøø :hmm:

Kan noen hjelpe meg med å tyde det??

Er det slik at eg kan ha foreksempel pc3700 eller pc 4000??

eller kan max ha Pc 3200 men dei kan klokkast..Nei..ææ..blei ikke nåkke mere klok på det der.. :no:

Noen som har peil?

Lenke til kommentar

På dette hket kan du bruke 400MHz ram du kan seff sette inn raskere, men det blir ikke utnyttet hvis du ikke har tenkt å overklokke front side bussen. Om du trenger 433 ram eller 466 kommer helt an på hvor mye du overklokke. Hvis du bare skal klokke litt så går det greit med en 400MHz brikke sålenge den er av grei kvalitet. søk litt på forumet så finner du mange plasser hvor de anbefaler forskjellige ramtyper.

Geil, Corsair og OCZ? er såvidt jeg har skjønt i det øvre sjiktet når det gjelder kvalitet. Men her som mange andre steder så gjelder det at du får det du betaler for. Så finn noe du har råd til og gå for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...