unwill Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg skriver rundt 500-700 tegn i minuttet, men touchen min er ikke helt den "standarde". Jeg bruker alle fingrene, tommelen til space, og lillefigeren på shift. Pekefingeren dekker det meste, rtyui dfghjk cvbnm trykker faktisk e'en med langfingeren... og Ien med pekefingeren. Ellers er jeg ganske fleksibel, kan mixe litt med fingrene, men hendende er alltid stille, så høyre hånda vil aldri gå over til venste side. (takket være natural keyboard) Noen som skriver omtrent som meg ? Hvordan er deres variant ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Har vel egentlgi ikke en "mal" og gå etter, det blir bare tilfeldig tror jeg. Har aldri orket å finpusse på skrivemåten min. Synes den er evig bra nokk som den er. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg bare skriver har ikke noe system ? blir bare &%#¤/¤% for meg d :razz: Men klarer å skrive i blinde STOLT hihi :razz: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Har skrevet touch i rundt 10 år. Begynnte med skrivemaskinen til moren min. Vet ikke eksakt hvor fort det går, men det går fort nok :smile: Det værste jeg vet, er når folk bruker kun pekefingrene Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg veit ikke om jeg skriver med 6 eller åtte, men jeg kunne greid meg fint uten lillefinger. Nei, forresten, merka det nå. :smile: Hender jeg bruker'n til shift'n. Har på det meste 430 tegn i minuttet ca. Men jeg må se ned på tastene, ellers går det for tregt, selv om det går uten og. Jeg er nå suverent best i vennekretsen. :razz: Har holdt på siden vi fikk internett her hjemme, dvs snart to år. Lenke til kommentar
house Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 skriver akkurat fort nok jeg, veit ikke hvor fort.... men det er ikke så sakte da.. eller, det kommer faktisk ann på tidspunkt på dagen, jeg skriver best rundt 12:00 og 04:00 noen andre som oxo har det sånn ? arbeider best ved PC*n rundt den tiden ? Housey Lenke til kommentar
asle Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 bruker bare en finger jeg da klarer vel ca 2 bokstaver i sekundet men jeg vet hvor alle bokstaver er plassert da Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: On 2002-04-16 18:47, house skrev:skriver akkurat fort nok jeg, veit ikke hvor fort.... men det er ikke så sakte da.. eller, det kommer faktisk ann på tidspunkt på dagen, jeg skriver best rundt 12:00 og 04:00 noen andre som oxo har det sånn ? arbeider best ved PC*n rundt den tiden ? Veldig sjelden jeg sitter forann PC-en rundt kl 12.00 Min "kreative" tid er hovedsaklig fra 22.00-02.00 utover det så blir det mer at jeg føler meg kreativ uten at jeg faktisk klarer å gjøre noe konstruktivt. Quote: Hvordan er deres variant ? Vet ikke helt hvor raskt jeg skriver, men i jeg skriver i vanlig fart til nerd å være. Har ingen fast variant jeg skriver på. Kommer an på hva jeg skriver og om jeg har tastaturet på skrivebordet eller låra. Har også en tendens til å skrive etter musikken jeg hører på :smile: Å bruke en hånd er også noe jeg gjør ofte. Av fingre bruker jeg alle sammen, men pekefingrene er nok litt for aktive tror jeg. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hadde jo vært litt morsomt vis det stod på siden av hver melding hvor mange tegn du skrev i sekundet og i minuttet. Så kunne det stått gjennomsnitt inni profilen. og kansje en liste over top 10 i en egen kategori i forumet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Nå har jeg brukkte høyre hånd, så da blir det meget dårlig touch. Bruker langemann på venstrehånden (brukket) og pekefinger, langemann på høyrehånden. Kan hende jeg bruker flere. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 402 max bokstaver i minuttet. bruker 10 fingre, inkluderer tall, space og alt det tullet der Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: On 2002-04-16 19:50, Yngvejos skrev:Hadde jo vært litt morsomt vis det stod på siden av hver melding hvor mange tegn du skrev i sekundet og i minuttet.Så kunne det stått gjennomsnitt inni profilen. og kansje en liste over top 10 i en egen kategori i forumet. :razz: Da ville jeg kommet langt ned på lista. Åpner gjerne siden lenge før jeg begynner å skrive pga måten jeg leser forumet på. Derfor tar det gjerne 5 minutt fra siden er åpna til jeg begynner å skrive Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 har lært meg min egen metode. Hastigheten har økt betraktelig etter at jeg begynte å skrive her på forumet! :smile: (kan skrive uten å se på tastaturet også nå - noe som ikke gikk særlig fort/bra før.) Farten varierer veldig. det går sånn passelig, men av og til får jeg sånne kick der jeg skriver dritfort. (tror det er pga noen setninger er enklere å skrive enn andre?) Jeg bruker en slags touch, men jeg har noen syke bevegelser av og til - har en tendens til å bruke høyrehånden til å trykke på "r" "t" og noen borti der... :smile:. Faktisk så bruker jeg forumet litt pga å lære å skrive. (skjelden jeg skrive noe særlig ellers) Det er liksom litt flaut å ikke kunne touch skikkelig... Det hadde vært konge å kunne taste som en hacker! (slik de er fremstilt på TV altså, som feks. swordfish) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Noen programmer man kan bruke til å øve seg..? Og hvor kan de lastes ned? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Skriver tregt jeg... Shift: Høyre hand, tre fingre om gangen Enter: Høyre hand, ringefinger eller langefinger Space: Høyre eller venstre, tommel eller pekefinger Resten av tastaturet: Begge hender: langefinger, pekefinger og sjelden ringefinger Litt "jalla"! Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Skiftet for ca en uke siden fra standard skoletouch (kanskje 300-400 tegn per min) til dvorak og er foreløbig oppe i 135 per min. [ Denne Melding var redigert av: BiosFlasher på 2002-04-16 21:53 ] Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Etter hvert begynner jeg å få teken på touch. Farten er akkurat passelig, og jeg tror jeg skriver ganske riktig, altså med rette fingrer på rett sted. Eneste problemet er at jeg bruker backspace mer enn jeg burde, særlig når jeg prøver å ikke se på tastene... Lett skal det ikke være, men øvelse gjør vel mester. En helt annen ting er at jeg føler at jeg skriver mye fortere på det tastaturet jeg har hjemme (KeyTronic KT2001), enn på ukjente tastatur. Noen andre som har merket det samme? Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: En helt annen ting er at jeg føler at jeg skriver mye fortere på det tastaturet jeg har hjemme (KeyTronic KT2001), enn på ukjente tastatur. Noen andre som har merket det samme? Har samme tastaturet, kjøpte det fordi det var et keytronic tastatur på skolen som det gikk ekstremt fort å skrive på. Men det jeg fikk hadde ikke så myke knapper som det på skolen og det går ikke like fort. Tror skolen hadde en gammel modell. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Har et MITSUMI KFK-EA4XA... Skal teste mine skillz nå... Resultater kommer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå