Gå til innhold

Kameratest på Nokia 7610

Anbefalte innlegg

Som lovet: Her er endel bilder fra min 7610.

Bildene er tatt under ålreite lysforhold, og nattfunksjon er kun brukt en gang (beskrevet i teksten). Alle bilder er klikkbare.

Kort konklusjon før bildene kommer: Jeg er ikke fornøyd. Jeg må si meg klart skuffet over skarpheten på bildene.

Det er bare noen få bilder nå, men i morgen kommer bilder og video tatt i mer sterke lysforhold, bevegende objekter, osv. Bare spør om dere lurer på noe.

Bilder:

Bilde(003)%20(Custom).jpg

ALTFOR dårlig i kantene på fargesterke elementer. F.eks. overgangen fra rød skjorte og over til svart seng fikser den relativt dårlig.

Bilde(004)%20(Custom).jpg

Bilde(005)%20(Custom).jpg

Altfor skitne farger. Kjolen på boksen skal være sterk rød, ikke skitten rød.

Bilde(006)%20(Custom).jpg

VELDIG uklart bl.a. øverst på bildet. Det kan også ha noe med avstandsforskjeller å gjøre, men burde ikke være så ille..!

Bilde(007)%20(Custom).jpg

Enda et eksempel på uklarhet i utkantene av bildet.

Bilde(008)%20(Custom).jpg

Bilde(009)%20(Custom).jpg

Uten ekstra belysning, bortsett fra dagslyset utenfra.

Bilde(010)%20(Custom).jpg

Med ganske sterk belysning.

Bilde(011)%20(Custom).jpg

Ganske mørkt område, UTEN nattmodus.

Bilde(012)%20(Custom).jpg

MED nattmodus.

Bilde(015)%20(Custom).jpg

Bilde(016)%20(Custom).jpg

Bilde(017)%20(Custom).jpg

Image(001)%20(Custom).jpg

Som sagt, ganske skuffende.

Også som sagt: Følg med i morgen for video, og flere bilder i ulike situasjoner, samt utdypning om kameraet innstillinger o.l.

Bare å spørre om man lurer på noe.

mvh. Are

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes mine bilder ble bedre enn dine :p

Men tusen hjertelig for at du orket det der ;)

Jeg kan vel ta å gjøre det samme :p Med filmer osv..

Igjen; inntrykk etter de første timene ? Overall! :)

Endret av Naxos
Lenke til kommentar

Uff, de bildene så ikke bra ut nei.

Gleder meg til å se litt mer video filmet med den. Fikk en snutt på mms om dagen, den hakket noe helt forferdelig.

Er litt betenkt over 7610 nå. MP3 var en av grunnene til at jeg vurderte den, men det finnes jo ikke et headsett som passer 7610 ennå. Bortsett fra den som gir lyd i ett øre. Det holder ikke...

Dessuten vet jo ingen når RS-MMC kort er å få kjøpt her i landet. Tror jeg beholder 6230 min litt til.

Lenke til kommentar

Jeg er enig.. Jeg forlanger ikke mer av en mobiltelefon.. Riktignok ser noen av bildene ganske dårlig ut, men under god belysning syns jeg bildene blir bra! Spesielt noen av de jeg har tatt..

Greit at noen er litt skuffet kanskje, med noen av bildene i hvert fall. Men syns ikke vi kan si det blir dårlig.. Det er jo tross alt det beste som er. Kan ikke kalle det beste for dårlig, kan man vel ? :D

Nattmodusen ser ut til å være ganske så genial ja..

Alt i alt er jeg fornøyd med bildene fra 7610.. Noen litt skuffende, men til syvende og sist, veldig mange meget bra bilder!

Endret av Naxos
Lenke til kommentar

Trodde nok som mange fler at kvaliteten på bildene skulle være bedre, men det som overasket meg (det eneste) var nattmoduset. Ingen "fluer" som på 6600 der nei, veldig bra at de har fått fiksa det.

Ps. Står fortsatt ved mitt og er glad jeg ikke skifta over til 7610, vil heller vente på noe bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...