Gå til innhold

VIVO kunnskap, X800XT..

Anbefalte innlegg

Ser på de forskjellige produsentene at de "fleste" X800XT PE er VIVO kort, jeg har ikke noe bruk for det da jeg helst spiller og har tv-kort utenom. Men jeg lurte på om det er noe negativt i å ha VIVO? Er kortene klokket lavere, dårligere komponenter eller er ytelsen i det hele tatt noe svakere? Mener å huske at AIW var er svakere kort uten at jeg er sikker på det. :hmm:

Har også et annet spørsmål, jeg har alltid kjøpt Sapphire men nå ser jeg at de er de billigste. Er det noen grunn til det eller? (Bundle, billige komponenter osv?) Bundle som i software og kabler er irrelevant for meg da jeg har det meste fra før så jeg er bare intr. i å kjøpe det "beste" kortet. :thumbup:

Om noen har noen erfaringer/kunnskap så hadde det vert kjekt om Dere kunne belyst meg litt her! ;)

DrSeafood

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser på de forskjellige produsentene at de "fleste" X800XT PE er VIVO kort, jeg har ikke noe bruk for det da jeg helst spiller og har tv-kort utenom. Men jeg lurte på om det er noe negativt i å ha VIVO? Er kortene klokket lavere, dårligere komponenter eller er ytelsen i det hele tatt noe svakere? Mener å huske at AIW var er svakere kort uten at jeg er sikker på det. 

Har også et annet spørsmål, jeg har alltid kjøpt Sapphire men nå ser jeg at de er de billigste. Er det noen grunn til det eller? (Bundle, billige komponenter osv?) Bundle som i software og kabler er irrelevant for meg da jeg har det meste fra før så jeg er bare intr. i å kjøpe det "beste" kortet. 

Om noen har noen erfaringer/kunnskap så hadde det vert kjekt om Dere kunne belyst meg litt her!

X800XT PE referansekortet fra ATI er et VIVO kort.

Dermed er det naturlig at produsentene selger VIVO kort.

VIVO viser bare til at kortet både har video inn og video ut.

De er klokket helt likt og har helt lik ytelse.

AIW kortene er en smule svakere, men det gjelder ikke for VIVO kort.

Ta det billigste, med mindre du er veldig interesert i bundelen.

Lenke til kommentar

Ok så AIW er ikke "det samme" som VIVO? Det høres jo flott ut det da, mente jeg hadde hørt at AIW var hakket dårligere ytelse på. Da tar jeg det kortet som er først i butikkene da tenker jeg siden bundelen er irrelevant. Takk for hjelpen! :green:

DrSeafood

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte VIVO pga at den yter ca 1-5% bedre på overklokking på mem.

Har et Sapphire X800PRO.

Hvor i alle dager har du fått denne informasjonen fra? .. Det e jo helt eksakt samme core og minne på begge kortene, og 1-5% er jo langt under det som er normalt at core og minne vil variere naturlig i overklokkingsmaksimum.

Så, jeg spør igjen, hvor i alle dager har du tatt dette fra?

-Stigma

Lenke til kommentar

-Stigma

Han har fått dette fra de som har motatt sine VIVO kort.

De har 1,6 ns minne istedenfor 2.0ns minne som vanelig x800pro har.

Dermed er det sannsynelig at de kan klokke lenger.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte VIVO pga at den yter ca 1-5% bedre på overklokking på mem.

Har et Sapphire X800PRO.

Hvor i alle dager har du fått denne informasjonen fra? .. Det e jo helt eksakt samme core og minne på begge kortene, og 1-5% er jo langt under det som er normalt at core og minne vil variere naturlig i overklokkingsmaksimum.

-Stigma

Han har fått det fra f.eks meg, jeg har X800PRO VIVO, jeg har 1,6ns minne som klokker til rundt 630 og XT kjerne, bare med disablete pipelines..

Tror også at vgpu er som på XT også, for den kjører på 1,41v i motsetning til PRO som kjører på 1,31v...

Lenke til kommentar
Jeg bestilte VIVO fordi han Kasp sa at VIVO versjonen har 1,6ns minne og XT kjerne (pluss at de klokker lenger)..

Hehe, takk :D

Du får ha lykke til da, og send meg pm om hvor langt du får det :dribble:

Nei, ikke send PM da... :p

Post det heller i forum-delen "benchmarks"...

Vi andre her vill jo også se hvor langt han kommer med det.

Lenke til kommentar

Ja, legg det i topic'en jeg startet i benchmark's om X800 kort ;)

Ang de pipelinesene, jeg har så veldig lyst og prøve det der med den blyanten..! Ser ufattelig enkelt ut da, så flasher man bare etterpå.

(Men kjedelig hvis det ikke funker :no: )

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...