Gå til innhold

Omtale av Thief: Deadly Shadows (PC/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke forstå meg feil, jeg forgudet Looking Glass Studios og Thief 1 & 2, men jeg er ikke blitt så blind at jeg ikke klarer å se at Thief: Deadly Shadows er en klaustrofobisk, XBOX preget pengemaskin, laget for å tjene mest mulig penger på en serie som tidligere oset av klasse og stil.

Dette spillet oser bare av Eidos diktatur over Ion Storm...  :thumbdown:

Vel, jeg vet ikke med deg, men når jeg satt igår bak en statue og ventet på å denge en vakt i hodet med blackjack, så jeg os av både klasse og stil. Til og med utførelse.

Hva du forventer ut ifra dagens utvikling og oppfølgerene til Thief DS, må du legge til side. Jeg synes dette spillet har tatt en annen vei - positivt.

Thief: DS passer helt sikkert bra for den nye generasjon av gamere, som verken har opplevd spill som ikke nødvendigvis ble laget KUN for å tjene mest mulig penger, eller spillt Thief serien fra før av.

Er du helt på jordet? Har du spilt spillet? Tror du noen gameutviklere villet skrevet flere bøker med manus, spilt inn timesvis med dialoger og laget en relativt god story hvis de bare ville tjene penger? Disse utviklerene brenner sikkert stort for Thief, men de har selvfølgelig et budsjett og restriksjoner fra høyere hold.

 

Thief DS passet utmerket for meg, selv om jeg har pustet og spist thief 2 i mine yngre dager.

Lenke til kommentar
Blir jo litt galt at en som vi helt klart kan se av vedkommendes post-historie, forsvarer Thief DS ved hver eneste anledning, skal anmelde spillet.

Jeg må bare påpeke en ting: Hvis du snakker om postene i "Thief 3 har release i morgen !!!"-tråden, så er de opprettet etter at Kent William begynte å spille Thief DS i forbindelse med omtalen. Så med mindre du foreslår at vi skulle ha overlatt omtalen til noen andre med en gang vi så at han faktisk likte spillet, blir dette litt meningsløst å trekke frem.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Vel, jeg vet ikke med deg, men når jeg satt igår bak en statue og ventet på å denge en vakt i hodet med blackjack, så jeg os av både klasse og stil. Til og med utførelse.

Hva du forventer ut ifra dagens utvikling og oppfølgerene til Thief DS, må du legge til side. Jeg synes dette spillet har tatt en annen vei - positivt.

Problemet er jo bare at dagens utvikling er slik at spill blir laget for å fore massene, bruk og kast folkene. Spill blir laget for å være underholdene i noen timer, så over til noe annet. Det er ingen dybde i spillene lenger, bare de er godt lagde nok til å virke interessante for folk som ikke spør om mer, og som gjerne betaler gode penger for det. Samme som skjer i filmverdenen.

Det gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men Ion Storm er definitivt blitt en av dem...

 

Er du helt på jordet? Har du spilt spillet? Tror du noen gameutviklere villet skrevet flere bøker med manus, spilt inn timesvis med dialoger og laget en relativt god story hvis de bare ville tjene penger? Disse utviklerene brenner sikkert stort for Thief, men de har selvfølgelig et budsjett og restriksjoner fra høyere hold.

 

Manus, dialog og story er det ingenting galt med. Derfor kunne jeg liksågodt ha hatt det i bokform. :yes:

To-tre av de som var mest involverte i utviklingen av de to første Thief spillene, som kom over fra Looking Glass skipet da det sank, for å utvikle Thief: DS, sluttet i Ion Storm midt i utviklingen.

Litt for mange restriksjoner for dem kanskje? Hvem vet. :hmm:

 

For meg kan folk godt like slike spill, men det er irriterende at utviklerne kommer så lett unna med det. Har du et bra rykte og en bra serie, så kan du pakke en dritt inn i sølvpapir, stikke strikkepinner i den for så og selge den for gode penger.

Kvalitet over kvantitet for Guds skyld! :mad:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Blir det ikke litt avikende resultat da en ihverdig Thief fan spiller spillet? Jeg vet du får mer ut av spillet dersom du har spillt de to første, men vil nok tro at resultatet ville blitt ganske anerledes med en som ikke har spillt de første.

 

Selv mener jeg (ut fra demoen) at spillet kunne ha blitt utrolig mye bedre om de har brukt en annen motor enn Deus Ex 2 sin. DE2 motoren er for ustabil og svak. Den kan ikke vise store miljøer og krever mye lasting gjennom steder o.l. Dette går ut over stemmningen og innlevelsen. Også den blå opplysningen av objekter som kan flyttes på, ødelegger stemningen veldig mye. Kanskje Unreal 2.5 motoren hadde blitt bedre?

 

Og en siste ting. Hva er egentlig motivasjonen til Garreth til å stikke inn å stjele verdiene til folk? Da jeg spillte demoen så var det ingenting som fikk meg til å stikke inn og stjele. Garreth virker som en gal mann på jakt etter mer penger... Men hva er plot'et i sin helhet? ( uten å avsløre så mye? )

I prinsippet ikke noe i veien for at grafikk-motoren i Thief 3 og DE2 kan tegne større brett og store landskap. Problemet er at begge spill er utviklet for Xbox og PC samtidig og da må utviklerne ta noen hensyn til det. Resultatet er ofte mindre brett.

Lenke til kommentar
Det er ingen dybde i spillene lenger, bare de er godt lagde nok til å virke interessante for folk som ikke spør om mer, og som gjerne betaler gode penger for det. Samme som skjer i filmverdenen. Det gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men Ion Storm er definitivt blitt en av dem...

Igjen må jeg få lov å spørre; har du spilt gjennom spillet, siden du er så skråsikker her?

Lenke til kommentar

For å bryte inn som en ellers ganske kresen gamer vil jeg si at jeg likte spillet VELDIG godt! :yes:

 

En ting som irriterer meg allikevel. I "Asylum" oppdraget hvor man skal finne "Nightgown" greia til jenta og brenne den, hvor er den? Den skal være i en av kammerene til de tidligere pasientene? Siden jeg er tom for holy water er det et problem med de patriulerende daue folka.. Vel, hvor er den? Noen?

Lenke til kommentar

Ikke forstå meg feil, jeg forgudet Looking Glass Studios og Thief 1 & 2, men jeg er ikke blitt så blind at jeg ikke klarer å se at Thief: Deadly Shadows er en klaustrofobisk, XBOX preget pengemaskin, laget for å tjene mest mulig penger på en serie som tidligere oset av klasse og stil.

Dette spillet oser bare av Eidos diktatur over Ion Storm...  :thumbdown:

Helt enig. Stemningen er der, men den ville de neppe klart å få den til uten de forrige spillene.

Liker spillet, men det er en del negative ting:


  •  
  • Jeg hater å se xbox influere pc'en som spillemaskin. Grafikken er så klumpete, stor, treig og ekkel, med low-res teksturer.
     
  • I førsteperson-mode føler jeg meg som en gammel mann som stavrer seg bortover.
     
  • Man kan ikke slå sittende personer med blackjack. I det hele liker jeg dårlig ideen om at armen må heve seg før man kan slå.
     
  • Du kan faktisk løpe lydløst. Dette gjøres ved å trykke støtvis fremover. Du kommer deg ganske kjapt frem. Likevel er det heldigvis litt risiko med i bildet for komme til å lage lyd.
     
  • Man kan kravle over metall-underlag uten å lage en lyd. Hva er da vitsen med moss arrows?
     
  • Man finner ikke brytere til elektriske lys. Særlig i "The House of Widow Moira" var dette irriterende.
     
  • Byen respawn'er med samme loot items. Boring, boring.
     
  • "Back"-knappen er stygg, ser uferdig ut...made in a hurry.
     

... jordpilene brukes som før for å skape et stille underlag for vår venn å bevege seg på. I tillegg kan det bringe en del moro å skyte dine fienders munner fulle av jord, ..."

Feil, det er ikke jord. Pilene heter "moss arrows". Det som kommer ut er grønt, jord er ikke grønt. Bummer...

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av alle spillene og jeg syns personlig at Thief Deadly Shadows var et meget bra spill!

 

 

 

-----------------------------------SPOILER----------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

Det som virkelig grep tak i meg var i "sluttfilmen" hvor det faktisk skjedde akkurat det samme som i "begynelsesfilmen" i "Thief: The Dark Project"

Hvor den lille ungen prøver og nappe litt "penger", Men her er det Garret som er Keeperen og en annen som er ungen :D

 

årets spill! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg hater å se xbox influere pc'en som spillemaskin. Grafikken er så klumpete, stor, treig og ekkel, med low-res teksturer.

Bortsett fra teksturstoerrelsen er det vanskelig aa skylde dette paa Xboxen, tror jeg. Virker mer som designvalg, mer eller mindre heldige som saadan.

 

I førsteperson-mode føler jeg meg som en gammel mann som stavrer seg bortover.

Jeg er enig i at kontrollene i foersteperson er litt mer klumsete enn de behoever, men ikke mer enn at man raskt blir vant til det slik at det ikke hindrer spillgleden.

 

Man kan ikke slå sittende personer med blackjack.  I det hele liker jeg dårlig ideen om at armen må heve seg før man kan slå.

Enig her. Dette er blant detaljene som definitivt burde ha blitt fikset.

 

Du kan faktisk løpe lydløst. Dette gjøres ved å trykke støtvis fremover. Du kommer deg ganske kjapt frem. Likevel er det heldigvis litt risiko med i bildet for komme til å lage lyd.

Dette visste jeg ikke, men igjen lett aa tenke seg som en konsekvens av for lite omfattende testing.

 

Man kan kravle over metall-underlag uten å lage en lyd. Hva er da vitsen med moss arrows?

Sant, sant. De har en funksjon ved fall fra hoeyder, dog.

 

Byen respawn'er med samme loot items. Boring, boring.

Sant, men hovedproblemet er vel heller at det er saa faa bygninger aa entre at dette faktisk blir lett tydelig.

 

... jordpilene brukes som før for å skape et stille underlag for vår venn å bevege seg på. I tillegg kan det bringe en del moro å skyte dine fienders munner fulle av jord, ...

Feil, det er ikke jord. Pilene heter "moss arrows". Det som kommer ut er grønt, jord er ikke grønt. Bummer...

Beklager dette. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...