Gå til innhold

Xbox eller PlayStation 2 for godt gameplay?


Anbefalte innlegg

Selvsagt er det jo det, men jeg kjenner deg godt nok til at du er enig med meg i at gameplayet ikke ligger i grafikken.

 

God funksjonell grafikk kan øke spillopplevelsen ja, men ikke gjøre noe med det man forbindet med basis gameplay.

 

Det var også derfor jeg ikke la vekt på hvorfor jeg mener at Pong hadde unikt gameplay - fordi det var grunner som kun var mine der hvor andre som også likte det spillet sikkert hadde andre grunner.

Joda, enig med deg.

 

Men dersom oppfattelsen av "gameplay" er subjektivt, så blir hele tråden her meningsløs. Man kan definere hvilken konsoll som har potensiale for best grafikk basert på tekniske spesifikasjoner, men hvordan definerer man hvilken konsoll som har best gameplay? Det finnes ingen målbare enheter for å gjøre dette og dermed blir spørsmålet som trådstarter kom med like meningsløst som "hva smaker best av pizza og og kebab?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener ps2 har ... best design. Grafikken er det en ørliten forskjell på, men det driter eg godt i :D

:!: Du presterte å si at designet på selve boksen har noe å si, mens grafikken i spillet ikke har noe å si?

 

 

Helt utrolig at folk kan prestere å vurdere designet på selve boksen i xbox vs ps2 diskusjoner.

 

Er det noen som sitter å koser med boksen samtidig som de spiller? Eventuelt etter dere har spilt? :hmm:

 

Jeg for min del setter slike bokser i hyller eller noe slikt, helst litt bort slik at støyet ikke høres så godt.

Lenke til kommentar
IKKE EN NY TRÅD OM DETTE!!!!

Forrige gang ble Fanta Boy truet og mobbet ut p.g.a dette emnet...

Ikke la Nevnarion få den gleden av å true en annen sjel. :!:

 

 

:!:

For det første, så var det på grunn av FF 10 at han irriterte meg mest. Det var riktignok på Xbox VS. PS2 emnet da, men..

Og jeg hadde ikke noen glede av å true han :whistle: ....vel...okey, jeg hadde det da. Greit, jeg inrømmer det, det var morsomt. :innocent:

 

På gameplay ER PS2 best, mener jeg. Jeg har begrunnet meningene mine om dette før, orker ikke gjøre det igjen nå.

:!: Ja det var vel mest FF10 han ergret deg mest.

Men PRØV ikke å terrorisere noen denne gangen da Nevnarion :!:

Lenke til kommentar
Er det noen som sitter å koser med boksen samtidig som de spiller? Eventuelt etter dere har spilt? :hmm:

Før.. Seriøst, ikke noe forspill før en heftig runde Vice City eller Tekken? Jeg stryker lette over ryggen til PS2'en, beføler joystickene, trykker knappene mykt inn og ut.. Hardere og hardere... Oh yeah, come on, PS2!

 

Øh, nevermind :whistle:

Lenke til kommentar
Selvsagt er det jo det, men jeg kjenner deg godt nok til at du er enig med meg i at gameplayet ikke ligger i grafikken.

 

God funksjonell grafikk kan øke spillopplevelsen ja, men ikke gjøre noe med det man forbindet med basis gameplay.

 

Det var også derfor jeg ikke la vekt på hvorfor jeg mener at Pong hadde unikt gameplay - fordi det var grunner som kun var mine der hvor andre som også likte det spillet sikkert hadde andre grunner.

Joda, enig med deg.

 

Men dersom oppfattelsen av "gameplay" er subjektivt, så blir hele tråden her meningsløs. Man kan definere hvilken konsoll som har potensiale for best grafikk basert på tekniske spesifikasjoner, men hvordan definerer man hvilken konsoll som har best gameplay? Det finnes ingen målbare enheter for å gjøre dette og dermed blir spørsmålet som trådstarter kom med like meningsløst som "hva smaker best av pizza og og kebab?"

Ja nettopp, og det var jeg også klar på i min posting at det meste i en slik debatt ender opp som subjektiv graut.

Lenke til kommentar
:!: Du presterte å si at designet på selve boksen har noe å si, mens grafikken i spillet ikke har noe å si?

 

 

Helt utrolig at folk kan prestere å vurdere designet på selve boksen i xbox vs ps2 diskusjoner.

 

Er det noen som sitter å koser med boksen samtidig som de spiller? Eventuelt etter dere har spilt? :hmm:

 

Jeg for min del setter slike bokser i hyller eller noe slikt, helst litt bort slik at støyet ikke høres så godt.

Ikke kom her å si at designet ikke er viktig!!!

Kjøper du bil etter motoren eller det ytre???? Ville heller hatt en Audi TT med 1.6 liters motor enn en polo med V8'er :D :D

 

Den lille forskjellen i grafikk bryr eg meg ikke om, vil heller prioritere bedre gameplay og design enn ytelse.....

Lenke til kommentar

Jeg har litt perspektiv på dette. Jeg eier ikke noen av konsollene så jeg kan vel ikke være en fanboy? Du kan ikke si at gameplayet på en xbox er bedre enn på em ps2. Det er spillet det kommer ann på. Grafikk har kanskje ikke dødsmye å si, men noe som ikke mange tenker på er at animasjonen er viktig. Tenk deg å spille fifa og alle spillerene beveger ikke beinene, men de beveger seg rundt. Da blir gameplayet rimelig kjipt, men hvis de er bygd opp for eks. 500polygons og ikke 1500polygins (nå vet jeg desverre ikke polycounten på fifa spillerene) så bryr du deg egentlig ikke når det gjelder gameplayet. Kontrollen har også en del å si. Jeg har spilt en del ps2 og xbox hos venner. jeg synes Fps spill som Halo funker veldig bra med kontrollen til xbox. Bilspill er også veldig gøy å spille med xbox kontrollen siden du har en trigger (eller hva enn den knappen heter) Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffa av ps2 kontrollen at de ikke gjorde noe spesielt med den, men kontrollen er jo bra. De spillene som er best med kontrollen til ps2 er at når du spiller spill med masse kombinasjoner som i tekken så blir det ikke så vanskelig som det ville bli på en xbox kontroll. Ellers så synes jeg at ps2 er grei nok.

Håper noen fikk noe ut av dette....

Sorry for en del skriveleif hvis jeg hadde det :)

Lenke til kommentar
Og dessuten, de fleste spillene man får til xbox kan man også få tak i til pc. Og står valget mellom samme spill på pc eller xbox så trenger en ikke å tenke seg om engang.

 

...

 

//btw: jeg har en STØVSUGER som blir overdøvet av xboxen.  :ermm:

Det er jo noen (meg for eksempel ;) ) som liker å slappe av i sofan med et spill istedet for å sitte ved pcen.

 

Xboxen bråker? Spiller du kanskje uten lyd? Kan jo ikke høre at den suser litt når du spiller da. :ermm: I hvertfall ikke jeg.

 

btw : TheWiz - Signaturen din er for lang. Maks 4 linjer. :whistle:

Endret av Laman
Lenke til kommentar
Greit nok at Xbox har bra grafikk, men eg har fortsatt til gode å ha ein bra spelopplevelse på den slik eg har hatt mange av på PS2. Kanskje det er kontrollane, kanskje det er spelene, kanskje begge delar.

 

IMO. =P

Denne debatten er ikke for deg fenris. Du er en erklært MS hater og jeg vet jo at du bare spiller PC-spill, fisker krabber og drømmer om jenta på bussen hele tiden :p

Lenke til kommentar
Og dessuten, de fleste spillene man får til xbox kan man også få tak i til pc. Og står valget mellom samme spill på pc eller xbox så trenger en ikke å tenke seg om engang.

 

...

 

//btw: jeg har en STØVSUGER som blir overdøvet av xboxen.  :ermm:

Det er jo noen (meg for eksempel ;) ) som liker å slappe av i sofan med et spill istedet for å sitte ved pcen.

 

Xboxen bråker? Spiller du kanskje uten lyd? Kan jo ikke høre at den suser litt når du spiller da. :ermm: I hvertfall ikke jeg.

 

btw : TheWiz - Signaturen din er for lang. Maks 4 linjer. :whistle:

btw : TheWiz - Signaturen din er for lang. Maks 4 linjer. :whistle:

 

Neida, det går bra! :yes:

Lenke til kommentar
Ikke kom her å si at designet ikke er viktig!!!

Kjøper du bil etter motoren eller det ytre???? Ville heller hatt en Audi TT med 1.6 liters motor enn en polo med V8'er :D :D

 

Den lille forskjellen i grafikk bryr eg meg ikke om, vil heller prioritere bedre gameplay og design enn ytelse.....

Motoren er helt klart viktigst. Hva skal du med pen bil hvis den ikke klarer å dra seg opp bakken? BTW, Audi TT er butt ugly :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...