Gå til innhold

Xbox eller PlayStation 2 for godt gameplay?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

IKKE EN NY TRÅD OM DETTE!!!!

Forrige gang ble Fanta Boy truet og mobbet ut p.g.a dette emnet...

Ikke la Nevnarion få den gleden av å true en annen sjel. :!:

 

Men PS2 er best. :thumbup:

 

HVORFOR:

-Mange spill

-Ganske bra grafikk

-Fin å se på. PYNTER OPP

 

Xbox er jo bare en stor feit klump.

Lenke til kommentar

Mener ps2 har best gameplay, best kontroll og best design. Grafikken er det en ørliten forskjell på, men det driter eg godt i :D

I tilegg til å ha flere spill en xbox, er som oftest de store spillene bedre enn det du får på xbox (GT4, FF (aldri spilt), GTA (selv om det kommer på xbox)).

 

Og så det nye med å ha spillene på hardisk uten chip, lovlig, er ett stort pluss!

 

PS2!!!!

Lenke til kommentar
IKKE EN NY TRÅD OM DETTE!!!!

Forrige gang ble Fanta Boy truet og mobbet ut p.g.a dette emnet...

Ikke la Nevnarion få den gleden av å true en annen sjel. :!:

 

 

:!:

For det første, så var det på grunn av FF 10 at han irriterte meg mest. Det var riktignok på Xbox VS. PS2 emnet da, men..

Og jeg hadde ikke noen glede av å true han :whistle: ....vel...okey, jeg hadde det da. Greit, jeg inrømmer det, det var morsomt. :innocent:

 

På gameplay ER PS2 best, mener jeg. Jeg har begrunnet meningene mine om dette før, orker ikke gjøre det igjen nå.

Lenke til kommentar
IKKE EN NY TRÅD OM DETTE!!!!

Forrige gang ble Fanta Boy truet og mobbet ut p.g.a dette emnet...

Ikke la Nevnarion få den gleden av å true en annen sjel. :!:

 

 

:!:

For det første, så var det på grunn av FF 10 at han irriterte meg mest. Det var riktignok på Xbox VS. PS2 emnet da, men..

Og jeg hadde ikke noen glede av å true han :whistle: ....vel...okey, jeg hadde det da. Greit, jeg inrømmer det, det var morsomt. :innocent:

 

På gameplay ER PS2 best, mener jeg. Jeg har begrunnet meningene mine om dette før, orker ikke gjøre det igjen nå.

Nevnarion terror? :roll:

 

 

Men les gjennom hele den lange Xbox vs PS2 tråden og bestem deg der heller.

 

Xbox vs PS2

 

Ikke hør på noen av fanboyene (du burde da heller ikke høre på meg faktisk).

 

Velg selv, bestemm deg og ikke la noen andre velge for deg

Lenke til kommentar

Først: Denne tråden vil bare skape problemer. Lykke til, ReSSaA...

 

Ontopic: Jeg mener at XBOX er best fordi:

  • Den har harddisk, så man slipper å stresse med minnebrikker
  • Den har verdens herligeste håndkontroll
  • Flipper-knappene bak på kontrollen som er trinnløse er geniale i bilspill, da til gass og brems
  • Man kan chippe den
  • Den vinner grafikkmessig
  • Den er stilig, tar seg godt ut (Greit, den er stor, men det gør ingenting. Tro meg.)
  • De aller fleste spill kommer til XBOX
  • osv...

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Først: Denne tråden vil bare skape problemer. Lykke til, ReSSaA...

 

Ontopic: Jeg mener at XBOX er best fordi:

  • Den har harddisk, så man slipper å stresse med minnebrikker
  • Den har verdens herligeste håndkontroll
  • Flipper-knappene bak på kontrollen som er trinnløse er geniale i bilspill, da til gass og brems
  • Man kan chippe den
  • Den vinner grafikkmessig
  • Den er stilig, tar seg godt ut (Greit, den er stor, men det gør ingenting. Tro meg.)
  • De aller fleste spill kommer til XBOX
  • osv...

*Har aldri stresset med minnebrikker eg

*xbox med den beste kontrollen, neppe!

*Nesten alt på ps2-kontrollen er analogt, tilogmed knappene

*Og ps2 kan ikke chippes? Kan også legge spillene på harddisk uten chip, lovlig :p

*Gir deg grafikken, men det er ikke store forskjellen

*I forhold til ps2 er xbox ikke stilig, ps2 er kunst :p

*De aller fleste spillene kommer også på ps2

 

Uansett, tar nok ikke lange tiden før denne tråden er stengt :cry:

Lenke til kommentar
*I forhold til ps2 er xbox ikke stilig, ps2 er kunst :p

BAre kjapt ;) En moddet Chrystal Edition er drittøft!!! Særlig når du har grønnt ly fra før og adder inn en blå diode;) Råkk å rull!!!

 

PS: Har begge, men spiller kun Xbox om dagen...

 

Vil anbefalle xbox, men kun min egen mening.

Lenke til kommentar

Om man liker rollespill bør man gå for xbox;

Star Wars Knights of the Old Republic

Star Wars KOTOR II: The Sith Lords

Morrowind

Deus Ex II

Fable

BC

Sudeki

 

Og jeg skjønner ikke hvorfor PS2 skryter sånn av GT4 når Xbox-spillere ikke merker savnet med Project Gotham Racing 2 og Rallisport Challenge 2.

 

Men alt er subjektivt.

Skulle gjerne hatt Final Fantasy på xbox :(

Lenke til kommentar

Det var genialt gameplay på Pong da jeg i 1972 puttet på 1 krone på EPA-senteret på Linderud og kjempet med en venn om å være første til 11 poeng.

 

Altså har gameplay absolutt ingenting med grafikken at gjøre.

 

Du finner spill med fantastisk flott gameplay til PS2, og du finner det samme til X-Box.

 

Alt annet blir kun subjektiv graut.

Lenke til kommentar

[2cents]

Playstation 2 har de beste spillene. Og dessuten, de fleste spillene man får til xbox kan man også få tak i til pc. Og står valget mellom samme spill på pc eller xbox så trenger en ikke å tenke seg om engang.

 

Playstation har perler som Final fantasy, Metal gear solid, og Gran turismo for å nevne noen.

 

Xbox hadde halo en stund, men så kom det til pc. Halo 2 er vel også xbox-exclusive i begynnelsen, men kommer til pc etterhvert. (forhåpentligvis.)

 

Jeg har TO grunner til å ikke like xbox. Thief 3 og Deus Ex 2. Når man ser alle plassene man har gjordt nedskjæringer for å tilpasse seg minnet på xboxen, er det nesten så jeg gråter en liten tåre. Lav teksturoppløsning og knøttsmå levels er mantraen som blir messet om og om igjen. :cry:

 

Skal sant sies så liker jeg best ps2 av den enkle grunn av at den har mange gode spill. Men har alle glemt gamecuben? Den har ikke så voldsomt store muskler i forhold til kryssboksen og ps2, men siden topic omhandler _gameplay_ så synes jeg absolutt den fortjener å bli nevnt, da den har masse større prosentandel GODE spill i forhold til de større konsollene. Kvalitet er ofte viktigere enn kvantitet.

 

[/2cents]

 

 

//btw: jeg har en STØVSUGER som blir overdøvet av xboxen. :ermm:

Lenke til kommentar
Altså har gameplay absolutt ingenting med grafikken at gjøre.

 

Du finner spill med fantastisk flott gameplay til PS2, og du finner det samme til X-Box.

 

Alt annet blir kun subjektiv graut.

Men er ikke "gameplay" også subjektivt?

 

Er bra gameplay == spillet er morsomt å spille?

 

Eller er det en annen definisjon?

Selvsagt er det jo det, men jeg kjenner deg godt nok til at du er enig med meg i at gameplayet ikke ligger i grafikken.

 

God funksjonell grafikk kan øke spillopplevelsen ja, men ikke gjøre noe med det man forbindet med basis gameplay.

 

Det var også derfor jeg ikke la vekt på hvorfor jeg mener at Pong hadde unikt gameplay - fordi det var grunner som kun var mine der hvor andre som også likte det spillet sikkert hadde andre grunner.

 

Grafikken var det dog ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...