Gå til innhold

Maxtor OneTouch 300 GB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du leser i erfaringer i produktguiden så ser du at 250GB versjonen har fått hard kritikk. Jeg har personlig ikke prøvd den, ville heller gått for en annen disk hvis jeg hadde vært deg.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Hvis du leser i erfaringer i produktguiden så ser du at 250GB versjonen har fått hard kritikk. Jeg har personlig ikke prøvd den, ville heller gått for en annen disk hvis jeg hadde vært deg.

Jeg har testa denne, og 250 GB varianten, pluss noen forskjellige varianter fra western digital (med og uten neonlys), og av alle disse diskene er denne maxtor disken som støyer desidert minst og er tregest og utvikler minst varme, men alle diskene er så trege at hastigheten neppe er noen beskymring. De er ikke i nærheten av oppgitt hastighet....

Lenke til kommentar

Har både erfaring med Maxtor og WD når det gjelder eksterne hdd'er. Vil for all del be deg styre LANGT unna alt som har med Maxtor og deres eksterne harddisker.

Har hatt 2 stk på 250 gb og en på 300. Først testet jeg de to på 250 gb. De virka helt perfekt en stund, men så plutselig fikk jeg beskjed om at alle filene var korrupte på den første disken altså. Da fikk jeg helt noia, og bestemte meg for å kontakte en data-xpert. Han mente at disken hadde blitt så fu***, at det beste ville være å bare formatere hdd'en. Så da endte jeg opp med å formatere den, og mista absolutt ALT jeg hadde på den.

Senere bestemte jeg meg for å forsøke den andre disken på 250 gb. På den skjedde AKKURAT DET SAMME. Filene ble korrupte, og jeg måtte IGJEN formatere. Den på 300 gb solgte jeg til en kompis, da jeg hadde fått nok av disse ekstern diskene til Maxtor.

Etter en stund ringte han meg opp og forklarte at han ikke fikk tilgang til noen av filene på hdd'en, og bad meg stikke innom for å se hva som hadde skjedd. Jeg skjønte straks at kompisen min hadde vært offer for "feilen" til maxtor. Den samme "feilen" som jeg hadde gått igjennom. Det at før eller senere så ville alle filene rett og slett bli korrupte. Heldigvis fikk han formatert da, etter å ha brukt en del penger på Ibas eller hva det nå het...

Med dette vil jeg bare si at jeg har utrolig dårlig erfaring med Maxtor, og jeg er nok ikke den eneste som har klaget på hdd'ene deres. Da har du i hvertfall min erfaring.

Har forresten en WD ekst. HD som funker strålende. Har hatt den i en god stund nå, og har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt.

Så tenk deg nøye igjennom neste gang du skal handle fra Maxtor.

Lykke til :)

/D.G

Lenke til kommentar
Tusen takk

Det er godt og få svar :dribble:

Jeg trenger egentlig bare ett ekstern hd kabinett disker har jeg jo :green:

Måtte bare få ut sinnet mitt på Maxtor :roll:

Men uansett, vil jeg anbefale deg å holde LANGT unna alt som har med maxtor og eksterne hdd'er/kabinett eller hva det enn måtte være. Har bare hatt tull og tøys med dem, og jeg kan forsikre meg at jeg ikke er alene om det!

Mvh,

/Digital Blaster

Lenke til kommentar
Måtte bare få ut sinnet mitt på Maxtor :roll:

Men uansett, vil jeg anbefale deg å holde LANGT unna alt som har med maxtor og eksterne hdd'er/kabinett eller hva det enn måtte være. Har bare hatt tull og tøys med dem, og jeg kan forsikre meg at jeg ikke er alene om det!

Mvh,

/Digital Blaster

Jeg har hørt rykter om det jeg også.... Men la meg bare understreke at dette gjelder _KUN_ Maxtors eksterne disker. Interne Maxtor ATA og S-ATA disker er i toppsjiktet når det gjelder både pris og hastighet... (jeg vet ingen av dere sa noe om interne disker, men måtte bare påpeke det) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...